Dekadent Oslo helg!

Återblick av festival helg i Oslo...

Torsdagen den 6: November begav jag mig ännu en gång till Norges huvudstad Oslo för att besöka min vän Anna och årets upplaga av Scream fest.
Första året för mig på denna festival som pågick i 2 dagar och startade på fredagen.
Dagen började med frukost på Burger King och fortsatte sedan på puben Rock in för att möta upp mina polare Ole och André och några till efter några öl var det dax att bege sig till festvalen, Leif hade varit snäll att fixa in mig på festivalen så det var perfekt!
Dagens första band Bal-Sagoth från Englad var verkligen inte min "kopp" så det blev öl i vip baren med Ole istället :-)
Och många öl till skulle det bli hehe.. När Immortal skulle på scen så utlöstes brand larmet och alla fick utrymma lokalen, vi stod ute säkert 1 timme och fick efter det redan på att spelningen var inställd..
Immortal har jag sett många gånger tidigare så det blev mera öl Hahaha..
Nedan: Roy, Lars och jag i väntan på Immortal som aldrig blev av..
Suddigt i väntan på Immortal.
Senare under kvällen var det bara 2 band jag tänkte se: Keep of Kalessin och Sodom.
Keep of Kalessin hade dock halv dåligt ljud så det var synd, har sett dom mycket bättre än så :-)
Sodom däremot överraskade med bästa spelningen jag sett med dom någonsin, SJUKT bra spelning!!!
och ett jävla röj! mycket gammalt avdammades och Motörhead covern imponerade verkligen!
Nedan: Sodom

Efter festivalen bar det av till Elm Street, började må sjukt dåligt så ja la några svenska gåvor i hörnet av Elm och fortsatte sedan med det hos Anna. (Som för övrigt ramlade in genom dörren vid 06 rycket) Haha.. Galen brud det där :P
Nedan: Anna och Tom (Sodom)

Dagen efter var man inte direkt pigg men Anna var på gott humör och agerade kock så man fick ägg och bacon serverat direkt man klev upp.
Den som får Anna på fall kan skratta sig lycklig!!!
Jag åkte in till festivalen ganska tidigt för att beskåda Norska: The Batallion som gjorde ett galet bra gig, Tom från Sodom var uppe och harvade av en låt med dom åxå, Bästa uttalet gjorde sångaren då han presenterade en ny låt med att säga: "Det här är en ny låt men den låter GAMMAL så ni behöver inte oroa er" Hehehe..
Efter det blev det mat och öl med Tormod en gammal vän från Bergen (Fö. Trummis i nyss nämda band)
Borknagar var nästa band på scen, med min gamla bardomsvän Vintersorg på sång numera. var kul att se dom live igen och jag uppskattade dom gamla låtarna dom körde mest :)
Candlemass var sista bandet på denna festival och det var SJUKT tungt!!! The masters of Doom, Rob (sång) han har juh en pipa av stål och den här kvällen hade dom jävligt bra ljud och en publik som var i extas :-)
Kul som faan att se..
Efteråt blev det häng med massa gamla och nya bekanta i baren.
Nedan: Idar , jag och Leif (Candlemass)

Efter giget var Leif sugen på att dra en 20 minuters öl på någon av Oslo´s krogar så efter en snabb sväng på hotellet så hamnade vi på Unholy, massor med folk och full fylla hehe..
Hittade på nya namn till några vänner.. så där var bla. Anna-Domini, Tjakk Larsson, Samantha, Life is Leif och Kulan är vår.. ja ni vet vilka galna tankar man har ibland ute i dimman hehe..
Nedan: Anna-Domini och Life is Leif!

den där ölen vi skulle ta (20min) blev inte riktigt som vi planerat, så straxt efter 09 var vi hemma hos Anna :-)

En sjukt galen och rolig helg i Oslo som vanligt!!! Kul att träffa alla gamla vänner och dom nya man lärt känna.
Dit återvänder jag snart igen :-)

Over and out //D

NP: Nifelheim - Envoy of Lucifer

~Demonia~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0