Dismember 20 år!!!!

Igår var det äntligen dax för Dismember´s 20 års fest..
Första gången jag såg Dismember var i Umeå 92 , efter det har man väl sett dom några gånger till hehe..
Senast var nog på Master of death, deras europa turné i Milano, så den här kvällen har jag sett fram emot!

Debaser, Medis var spelstället för kvällen, väl på plats träffade man jävligt mycket vänner och bekanta, många man inte sett på länge så det var otroligt trivsamt även om man var nykter och skötsam!
Erik (Nifelheim) och Karlén (Merciless)

Bajs Mange och Fox (Grand Magus)

Spelningen var till för att fira Dimembers 20 år som band, dom körde något från varje alster dom släppt!
Jävligt bra ljud under hela giget och as cool "video" dom spelade mellan varje medlemsbyte, lite tillbaka blickar, live spelningar och presentation av ny medlem, Klockrent!
Nedan: Första demon: Dismembered anno 88

Alla gamla medlemmar var med på dom skivorna dom spelat på såklart!
Ett helt gäng:
Fred Estby
David Blomqvist
Robert Sennebäck
Matti Kärki
Richard Cabeza
Magnus Sahlgren
Sharlee D..Angelo
Martin Persson
Johan Bergebäck
Tobias Cristiansson
Thomas Daun

Det var jävligt cool att se dom gamla låtarna speciellt, efter som jag inte varit så insatt i plattorna efter 95.
Nya plattan har jag dock lyssnat på en hel del och den är jävligt bra!! Dom håller fortfarande gubbarna :-)
Filmade lite, nedan: Dreaming in Red, Dismember

Som sista låt kom alla medlemmarna in på scen och rev av Casket Garden: Dismember

GALET bra gig!!!!!!  och jävligt mycket nostalgi känslor i början av spelningen :-)
Ni känner nog känslan när ni ser filmerna jag lagt ut hehe..
När det var slut hänge man kvar och snackade lite skit, sjukt nöjd med hela kvällen och det gick faktiskt oväntat bra att vara nykter ändå :P
Veronica, Räkan (Throne of ahaz) och Uffe (Nocturnal Rites, Bewitched etc.):


Nu ska jag stressa vidare för att möta upp LG (Han ska sjunga en låt med Amon Amarth) ikväll, dom är förband till  SLAYER!!!!! Får se om jag kan filma spektaklet hehehe..

NP: Slayer - Reign In Blood

~Demonia~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0