Roky Erickson i Stockholm

Roky Erickson spelade precis innan Jul här på Münchenbryggeriet
i Stockholm, jag hade själv ingen biljett så jag fick snällt stanna
hemma. Alexander däremot blev med bjuden av några vänner så jag
skickade med kameran, här får ni en liten inblick i hur det var.

Alex och Igor på plats med biran i högsta hugg...





Jag har från många håll hört att spelningen var en besvikelse,
mycket på grund av bandet, spelfel, otight, textbortfall etc.
Det man ser och hör på videorna låter inte direkt bra,
Roky verkar ur form och lite halvt borta, jag är glad att jag
inte gick på spelningen, senast jag såg Roky 2007 på Nalen var
en otroligt bra spelning, det minnet bevarar jag med glädje :-)


NP: Type O Negative - Bloody Kisses



~Demonnia~


Kommentarer
Postat av: Mia

Kan inte annat än hålla med.

Postat av: Igor

Ja det va fan ingen höjdare, dock kul att ha sett Roky innan han ramlar av pinn :-). Och fyfan vilken misslyckad/punchig bild på mig du la upp hahaha :-)

2010-12-28 @ 13:30:24
Postat av: Bergman

vilket var hans kompband? de var riktigt usla, är det Okkervil River?

2010-12-28 @ 13:37:26
URL: http://www.banalanal.n.nu
Postat av: A

Roky med Okkerville River var bland det jobbigaste jag såg på P&L i år, det var helt klart från första stund att Roky inte var kapabel att spela live.

Han visste knappt att han stod på scen, det var som att se ett vilset barn som ville bort.



Människorna i kompbandet snarare utnyttjade en gammal mentalsjuk gubbe och får på köpet åka världen runt och spela för fulla hus, förjävligt.

2010-12-28 @ 15:01:30
URL: http://tre-r.blogspot.com/
Postat av: Sadus

Att Roky själv inte är världens tightaste var jag fullt medveten om innan jag gick på spelningen på Münchenbryggeriet...

Men det var enligt mig kompbandet som drog ner allt.Trummisen är det sämsta jag sett,inget sväng och slog som en mygga på skinnen.Dessutom var tempot på vissa låtar åt helvete för långsamt.

2010-12-28 @ 16:07:30
Postat av: Mia

Förbandet var riktigt asdåligt, som sagt, fattar inte ens att de får stå på en scen. Okkerville sög de med. Som sagt, 2007 var han bra. Riktigt bra.

2010-12-28 @ 20:13:49
URL: http://miamyrkheimr.blogspot.com/
Postat av: Alex

Inget vidare gig över huvudtaget! Igor, du ser ju inte punschig ut men lite barnslig utan skägget, haha ;-)

2010-12-28 @ 23:08:16
Postat av: Lina

Hade redan i tankarna innan jag var på spelningen att det troligen skulle låta ganska dåligt. Han glömde både sångtext och spelade fel och hade noll kontakt med någon annan än sig själv.. Men Roky är ju för skön i övrigt! Såg honom på Hultsfred -07 och det var betydligt mycket bättre! Men som sagt, jag blev inte direkt förvånad, kompbandet kunde ju iofs varit bättre!

2010-12-28 @ 23:27:36
URL: http://amiinside.blogg.se/
Postat av: Daniel H

Nja, konserten var väl lite si och så, men jag klandrar mestadels kompbandet. Roky behöver ett starkt kompband för att det ska funka ordentligt, men det lyste till lite här och där så spelningen får godkänt.



Några klipp av Roky, filmat längst fram -



http://www.youtube.com/watch?v=7Q00-OVEe74

http://www.youtube.com/watch?v=rDhrSAyO8dQ

http://www.youtube.com/watch?v=mwqBza0BvMQ

http://www.youtube.com/watch?v=ZECv2q77hO8

2010-12-29 @ 14:25:48
Postat av: matti

Måste säga att det var riktigt bra i göteborg!

2010-12-29 @ 18:24:11
Postat av: DK

Kommer inte kolla på klippen, jag vill att det ska fortsätta vara så bra som på skivorna man har i hyllan!

2010-12-30 @ 00:05:43
Postat av: brain

O herre jävlar va dåligt! Missade Roky när han var på KB i Malmö för ett par veckor sedan. Enligt recensioner så skulle den spelningen inte varit så dålig iaf, men vem vet. Tack för bilder o film från spelningen iaf.

2010-12-30 @ 11:57:37
Postat av: Bajen

Det var väl tur att man inte gick dit och såg Roky då. Alla verkar vara besvikna på spelningen. Kul att se min gamla polare Igor dyka upp i bloggen ibland också.

2011-01-01 @ 16:51:20
Postat av: Björn

Såg också Roky på P&L OCH Nalen 2007. På Nalen hade han trygga icke-posörer med sig som anpassade sig efter Roky. På P&L hade han de här jävla jönsarna med sig, som är totalt befriade från fingertoppskänsla - vilket är ganska så viktigt när man lirar med en mentalsjuk person... Jag blir ärligt förbannad!

2011-01-05 @ 09:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0