New York, Del 2!

Här får ni se lite fler bilder från dagarna i New York!
Det var ett bra tag sedan vi var där nu, många har frågat efter
fler bilder så här kommer lite fler...

Fick tips på en grym butik av Ellinor och Atte och den var helt klart i
våran smak, baby-lik kanske jag inte skulle köpa, men nästan allt annat!

Mycket skallar, uppstoppade djur och coola smycken, här köpte
jag armband och halsband som ni ska få se sen vid tillfälle.
Butiken låg i Soho ett givet besök om  man ska till New York!

Ripley's believe it or not fick sig ett besök, här står Ewo och Alex
med världens längsta man.

1. Världens största hand och min.
2. Världens tyngsta man, som mest så vägde han 1400 Pounds =
635Kg!!!!! Han dog 47 år gammal 1991
3. Bild på världens tyngsta man.

1. Härliga tortyr redskap, här fastkjedjad på en kamin.
2. Fast i en låda några centimeter från maten svälter man ihjäl.
3. Pyramid i röven någon?

Iron Maiden to the Death!

1. Härligt kyskhetsbälte
2. Någon med långa betar.
3. Shoppa boots, hittade en gata med mycket boots & skinn i Greenwich.

1. Promenad i China Town, skumt med plötsliga skyltar på Kinesiska.
2. Fullaste Kinesen som stod mitt i gatan med en grogg och skrek.
3. Big Nick´s - Burger Joint & Pizza Joint too! Haha..

Någon "Metalklubb" fick eminent besök!

1. Alex spelar och skjuter...
2. Hahaha. två mongos i New York :P
3. Jag vann i flipper, Wohooo.. Jag är bäst!

Alex i solen utanför tågstationen...

1. Härlig skoputs mitt på gatan.

Resten: Vi åkte Sightseeingbuss genom hela Manhattan och hoppade av lite
när vi kände för det, shoppade i allt från grymma varuhus och små butiker.
En ny UFC reklam!!!! Gick inge vidare där för Brock Lessnar tyvärr :-/

Vi käkade riktigt god Koreansk middag, dessa förrätter var dock
mindre goda, huvudrätten var riktigt klockren, så vi var nöjda!

1. Vi åkte natt-tur till Brooklyn med Sightseeingbuss.
2. Jag med hela Manhattan i bakgrunden.
3. Härlig utsikt överallt och mysigt att åka runt och kolla på kvällen.

!. Åka båt och kolla in Frihetsgudinnan.
2. Frihetsgudinnan på långt håll.
3. På väg till ny båt för att ta oss närmare Frihetsgudinnan, satan vad det blåste :P

Här är vi på ön där Frihetsgudinnan står, grymt stor staty och en jävla
massa säkerhet innan att ens komma fram till ön.

1. I blåsten med Manhattan i bakgrunden
2. Jag med replika av ansiktet på Frihetsgudinnan.
3. Alex med replika av foten på Frihetsgudinnan.


Jaaaa.. Ni ser nog själv, lite olika bilder på Frihetsgudinnan.

Vi var på väg upp till toppen av Empire state building, det var dock
ingen sikt där uppe så vi drog vidare till Madame Tussauds istället!

1. Stare down med 2-Pac
2. Alex och Puff Daddy
3. Bellissimo! Dali

Kill the President!

1. Einstein och Alex slår sina kloka huvuden ihop.
2. Ett rum med dockor.
3. Hahaha..

Demonia Frankenstein

Jessica Simpson, Draculaaaa och Johnny Cash!

Mmmmmhmm.. Marilyns pattar ser fasta ut :P

Demonia goes Reggae öhh?

Elton John, Bono och Jerry Springer

Två riktiga supermän!

Hulken ;-)

Spice Girls, Jag och Alex med Sharon och Ozzy Osbourne

Dom bästa dockorna på stället posserade vi glatt med!
Madamu Tussauds var sjukt bra i New York, vi skrattade otroligt mycket
när vi gick runt och sjukade oss med vissa dockor, en riktigt grym kväll.
Helt klart värt att kolla in om man är i den stora staden!

1. Utanför det största Mc Donalds i världen
2. Någon kines ritar av oss på Times Square.
3. Bra utsikt!

Som avslut på en fantastisk dag blev det olika ostar, salami och
några glas gott rött vin på uteservering, härligt minst sagt!

Den färdiga teckningen har dom festa förmodligen sett!
Vi tyckte att den blev riktigt bra faktiskt hahaha..

Minst en till del om New York kommer så småning om!


NP: Black Sabbath - Black Sabbath



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: David

Trevliga skelett må jag säga. Hade man varit där så skulle det blivit jävligt kostsamt. Statue of liberty har man beskådat enbart från ett flygplansfönster. Land of the free home of the brave, kyss mig i arslet att det är. Hehehehe...

2010-11-22 @ 19:57:33
Postat av: Ellinor

Jag längtar tillbaka!!!!!!! :)



Kram!

2010-11-22 @ 20:10:19
Postat av: Lina

Haha, Madame Tussauds bilderna var klockrena! Blev förövrigt riktigt sugen på en NY-resa. Synd att det ska kosta pengar bara ;)

2010-11-22 @ 23:42:30
URL: http://amiinside.blogg.se/
Postat av: fredrik

Jag är inte så lite avundsjuk på den där resan. Det är synd att NY inte ligger i stockholm.



En kommentar, det är klart att UFC-killen, Brock, fick spö. Han lessnar juh.



hahhahahahahahaha



8)

2010-11-23 @ 09:25:35
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Demonia

David: Jo, tack att spendera pengar där var inga problem, jag gjorde av med över 3000:- i butiken!



Elli: Jag meeed!



Lina: Hahaha.. Tack! Vi hade sjukt kul. Bara att spara, New York var bästa staden jag besökt en grym upplevelse!



Degen: Precis! Måste boka resa snart igen!!

Mohahahaha.. Lika störd humor fortfarande hör jag :P

2010-11-23 @ 09:43:54
Postat av: Alex

Satan, vi åker tillbax NUV!!

2010-11-23 @ 12:24:00
Postat av: Grimgoth

Ripley's och Madame Tussauds bilderna var klart bäst!

2010-11-23 @ 15:35:58
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Magnus

Är hulken verkligen så stor, eller är du liten? :)

2010-11-23 @ 18:49:01
Postat av: fredrik

Magnus: Hulken blir större då han blir arg. Exponentielt. 8)

2010-11-23 @ 23:42:11
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: S

Just like I said before, NY is one of the best places!!!

2010-11-24 @ 01:00:56
URL: http://saraekberg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Fredrik: Ah, det är så han funkar. Han måste vara jättearg då.

2010-11-24 @ 11:03:20
Postat av: Mayhemic

Ni verkar haft det helgrymt, ett land eller snarare stad man måste besöka åtminstone en gång i livet.



Det där skeletten i glaskupan hade gjort sig fint på hyllan, lär kostat satan antar jag?

2010-11-24 @ 22:02:57
Postat av: atte

man blir bra jävla sugen på att åka tillbaks, helvete ni va ju i brooklyn det missade vi ju + en massa annat, ja ja vi tar det nästa vända.

2010-11-25 @ 23:01:04
Postat av: Marcus

Härliga bilder! Den på Elton John och Alex, fyfan va bra, hahaha!



Och dörskalle-butiken, varför missa jag den!? Varit i NY 2ggr och aldrig fått nys om den. Kanske får bli en 3e vända då...

2010-11-26 @ 11:48:47
Postat av: Sara F.E.

Man blir riktigt sugen på att åka dit en sväng, grymma bilder!

2010-11-28 @ 22:15:15
URL: http://www.sfe.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0