Alex "Impaler" Friberg - Necrophobic, Trident



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Watain - Lawless Darkness
Grand Magus - Hammwer of the North
Iron Maiden - The Final Frontier

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Vet inte om man kan kalla det metalkonsert men jag var med brorsan och farsan på Page & Plant på Sjöhistoriska när jag var 10 bast. Led Zeppelin var ju metal på sin tid men gränsen för vad som är metal flyttas ju hela tiden framåt..

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?

Om vi pratar musikmässigt så e re lätt MDF med Necrophobic. En festival som innehöll allt från kaos-fylla till en grym egen spelning. Kort och gott, den innehöll allt visentligt.
OCH! Såklart när jag friade till min kärlek i toppen av en skrapa i Bangkok.
Sämst får bli den ultramiserabla uppbyggnaden av Sonisphere i Stockholm. Hade inte Maiden och Slayer lirat hade jag dragit när jag kom dit..

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?

Gå raka vägen in på Swedbanks bankvalv och packa stora säckar med sedelbuntar och helt sonika bara traska ut med dom, köpa vapen och sedan "rensa upp" i utvalda delar i Swe efter eget tycke.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Alla olika pressar och skivor (CD, VINYL och BILDVINYL) med Maidens - The Final Frontier

*Vad käkar du när du är bakis?

Alvedon och juice.. Blir så satans bakis på gamla dar..

* Vad är/var din största dröm?

Lira förband till Iron Maiden på en hel jävla turné!

* Bästa konsert du sett under 2010?


Iron Maiden på Sonisphere Watain och Deströyer666 på klubben (Sthlm) Slash på Getaway Festival (Gävle) Dimmu Borgir på klubben och Behemoth på klubben.

* Vad har du för hobby förutom musiken?


Slå folk på käften i form av kickboxning. Bygga som satan på gymet och förkovra mig i literarut om ww2 samt samla på merch från 3:e riket.

* Favoritresemål och varför?

New York! Helt enkelt den bästa stan jag har besökt någonsin. Jag älskar storstäder och det är en svinigt stor med sakar att göra för alla på alla dygnets timmar.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.




* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


Spela in andra skivan med Trident. Procesen är i full gång så vi ligger lite lågt med gig för tillfället. Dock ska vi lira på House of Metal (Umeå) i mars.

Länkar till ditt/dina band tack!


www.trident666.com
www.necrophobic.net

Kommentarer
Postat av: nocturnus

Berätta gärna vilka som ska rensas ut! Spännande info!

2011-02-15 @ 08:44:25
Postat av: Maiden

Ungefär samma sak skulle nog jag också göra. Rensa upp. Det kan behövas, men inte bara i Sverige, man skulle ta och dra vidare till tätbefolkade ställen. Man får till och med åka gratis på flyget, så pengar behöver man egentligen inte. Det är ju bara gå rakt in och hämta vad man behöver. xD

2011-02-15 @ 11:29:24
URL: http://maidenzombie.blogg.se/
Postat av: Erik

Nice med intervjuer! Gillar bloggen skarpt! Nu undrar man bara vilka delar av swe som åsyftas, hoppas på Rosenbad och Stureplan ;)

2011-02-15 @ 14:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0