Kristoffer "Wrathyr" Olivius - Naglfar, Bewitched



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Burzum "Belus", BB "gråskalornas paradis", Watain "Lawless darkness"

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?

Skulle tro att det var Merciless live på Galaxen 1991, jag hade ju precis flyttat tillbaka till Sverige efter att ha vuxit upp i Tanzania i afrika och där var det ju väldigt sparsmakat med metallgiggs. vid närmare eftertanke så kan det nog ha varit någon konsert med Therion som kan ha varit den första men det gills ju inte då det bandet alltid varit jävligt sämst och untrue :)

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?

2010 var ju rent allmänt ett riktigt skitår, så jag jag säger som kungen - Vi har valt att vända blad och gå vidare... nä, skämt å sido så tillbringade jag några veckor i gamla Siam tillsammans med frugan som bedriver sitt forskningsarbete där och det var väldigt givande måste jag säga, mkt god mat och oräkneliga meditationstimmar i templen.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


Ingenting som jag inte skulle göra som synlig. jag gör alltid som jag själv vill och krusar intet och ingen.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Ett eget hus med egen sjö.

*Vad käkar du när du är bakis?


Har slutat vara bakis då jag la ner festandet för ett par år sedan. Min fest hade då pågått varje dag i femton år. så tråkig är jag.

* Vad är/var din största dröm?


Drömmar det är något som man drömmer i drömmarnas land som vi brukar säga här uppe i Umeå. så är det med det.

* Bästa konsert du sett under 2010?


King Diamond "live i mexico 1998" på VHS. Bra skit!

* Vad har du för hobby förutom musiken?


Det blir ju en hel del snickrande på huset nuförtiden. Annars så är jag väl ständigt på jakt efter nya dolkar och bajonetter (inga replikor utan bara sådana som faktiskt varit i strid). För övrigt så går väldigt mycket av min tid åt att umgås med mina katter på katters vis, har en Cornish Rex och en Devon Rex som är mina bästa vänner och jag är deras lydige slav.

* Favoritresemål och varför?


Det måste väl bli valfritt land efter swahilikusten, det är väldigt lätt för mig att röra mig i de regionerna då jag talar både swahili och kan fuska rätt bra på arabiska eftersom jag växte upp i Afrika tillsammans med min mor som arbetade där från dess jag var sex år gammal tills jag fyllde femton. Reser ner så ofta som jag har möjlighet.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.




Well... hur jävla hårda tror ni att ni är? Inte lika hårda som Kiss var under denna deras absolut bästa period. Fuck off!

Måste bara bifoga en till bortglömd juvel, kanske nåt till förfesten alla ni coola öldrickande patchbangers?



Jäävulskt underskattat band, bara så ni vet era jävla posörer!

* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


I år kommer vi att släppa nya naglfar skivan "Teras", plattan kommer att innehålla nio klassiska djävulsdyrkarlåtar av finaste snitt (jag vet, då jag har kunnat njuta av förproduktionen i över ett år nu :)). hoppas oxå kunna presentera den nya skivan med The Bloodline innan året är slut. Har ni riktigt tur så kommer det dessutom att släppas ett par nya vinylsjuor med Bewitched, men ni får vänta och se. Ok! det var allt från mig.

Länkar till ditt/dina band tack!


http://www.naglfar.net/

http://www.myspace.com/naglfar
http://www.bewitched.se/bewitched/

Kommentarer
Postat av: Johan

Bewitched 7":are gillar vi! Hoppas det blir av.

2011-02-24 @ 04:11:46
Postat av: Seance

"Well... hur jävla hårda tror ni att ni är? Inte lika hårda som Kiss var under denna deras absolut bästa period. Fuck off!"



2011-02-24 @ 10:29:10
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Porsche Center Stockholm

"Reason To Live" videon är ju brutal kvinnan hämnas på mannens käraste ägodel det gjorde ont att se.

2011-02-24 @ 14:56:02
URL: http://www.porsche.se/
Postat av: Per

Djävulskt roligt att höra att Naglfar ska släppa nytt!

2011-02-24 @ 19:37:49
Postat av: Numenius

Härligt att höra några ord från Olivius, måste säga att jag gillar honom helt enkelt! hehe. Han är en grym black metal-vokalist och han skriver bra låttexter, verkar också vara en människa som inte lever i rädsla utan gör som han vill. Lite coolt det där med Afrika också ;) + att han var lite mer givmild med info om Naglfar än din käre vän Markus var! (läxa upp honom, fy! haha)



Fan vad jag längtar till nya skivan med Naglfar kommer, planerar att beställa den i alla dess former. Jag tror på 2011 års bästa skivsläpp och jag har inte ens hört något från den, galet.



Kul att ni har det bra i Indonesien, ser fram emot ett Iron Maiden reportage senare! :) (btw så är det Nightwisheraw som skriver, har bytt till ett mer passande nick.. Som du kanske förstår så var Nightwish favoriterna, dock så var det ett par år tillbaka och i brist på bättre nick har det stannat kvar.. Kände att det var dags nu. Aja, jag ska inte skriva något mer nu, känns som det blivit tillräckligt redan.)

2011-02-24 @ 20:32:55
Postat av: Draconia

kanongrymt med ny naglfarplatta!!

2011-03-02 @ 21:01:35
URL: http://dragonmetalhell.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0