Tävling, Tävling, TÄVLING!

Efter succén med Motörhead-tävlingen är det dax för ännu en TÄVLING
Denna gång är priset helt otroligt, du har nämligen chansen att vinna:
ETT TVÅDAGARS PASS(!) till Norrlands hårdaste festival: HOUSE OF METAL!


Det ända du behöver göra är att svara på denna fråga:

Vad kostar en tvådagarsbiljett till House of Metal utan förköp?


Skriv en motivering till varför just DU ska vinna
, posta svaret på frågan
och motiveringen i kommentarsfältet här nedan, glöm inte din mailadress
så vi kan få tag i dig!

Lämna ditt svar senast den 14:e Februari, någon gång efter det väljer jag
tillsammans med festivalledningen ut vinnare så håll utkik.
OBS! Biljetten är personlig!

House of Metal går av stapeln i Umeå den 2-3:e Mars


Biljetter till årets House of Metal köpes HÄR!

För mer info: http://houseofmetal.se/

NP: Tiamat - Skeleton Skeletron



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Samuel Edin

Svaret på frågan: 666 svenska sataniska kronor!



Motivering: Jag har länge velat åka på House of Metal då de brukar ha en grym line-up, men pga idel brist av pengar i kassan har besöket fortfarande uteblivit. Jag skulle så gärna vilja följa med kompisgänget upp till Umeå i år och se exempelvis Immortal! Som det ser ut nu är det tveksamt om det blir några festivaler ens i sommar, så detta skulle jag uppskatta enormt mycket! Jag är också intresserad av att se Umeå överhuvudtaget då jag planerar söka en universitetsutbildning i nyss nämnda stad till hösten. Ett guldtillfälle att kolla in staden med andra ord. :) jag är även en trogen läsare av Demonias blogg, tycker det borde ge lite pluspoäng!

2012-02-07 @ 18:16:48
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Brill Hulth

Då är ju svaret på frågan 666 riksdaler, och varför ska ju ja vinna detta pris? Jo, för att om jag inte vinner kommer himlen att rämna, marken öppna sig, vatten förvandlas till svavel och moderaterna kommer att sitta vid makten i 100 år till, och det vill vi ju inte?



Keep it metal!



MVH Brill

2012-02-07 @ 19:06:59
Postat av: Robin

2 dagarsbiljett kostar 666 kr.

Anledning till att jag ska vinna är så enkel att jag måste få se Immortal. Missade dom tyvärr i Gävle under Getaway rock pga av ett dödsfall nära mig.

2012-02-07 @ 19:09:19
Postat av: Danne

Tjenare svaret på frågan är 666. Varför just jag ska vinna en biljett är för att det är så otroligt ont om Heavy Metal spelningar där jag bor. Sista riktigt tuffa spelningen Var At The Gates på Spegeln i Luleå. Samt Motörhead i Överkalix 85.Så det vore ju väldigt roligt att få se Dessa tuffa band Krux,Tiamat,Entombed.

2012-02-07 @ 19:48:49
Postat av: Sjuksyster 2

666:- såklart!



Jag har sett många bra band på scen men det finns få utvalda tillfällen då allt har stämt och det har harvats ett spår i ens musikälskande själ, detta är när Amon Amarth lirade i Ö-sund 2010 eller 2009 (?), tiden går fort. I alla fall, när Pursuit of Vikings gjorde sin entré som sista låt så trodde jag allvarligt att hela jävla byggnaden skulle rasa. Folket hoppade i takt och baskaggarna manglade satan i den arma folkölskroppen. Detta vill jag uppleva igen och på House of Metal i Umä. Å fan ta dem om de inte lirar Pursuit of Viking.

2012-02-07 @ 20:31:38
Postat av: André

666kronor kostar biljetten och varför ska jag få vinna då jo... min flickvän brukar alltid besöka HOM men just iår har hon inte råd och vägrar att jag ska betala biljetten, så ja för att få gå med henne på bästa händelsen i Umeå på hela året så behöver jag vinna denna biljett :)

2012-02-07 @ 20:35:24
Postat av: Andréas

Tjena!



Kul med ny tävling.



Priset är 666 kronor.



Jaha, en motivering var det också. Ja, förutom att det är en så jävla massa grymma band så är jag en utflyttad norrlänning med ett stort intresse för extremmetal och som skulle behöva en dos av det riktiga norrland denna vinter + att detta skulle bli mitt första besök på HOM.



/Andréas

[email protected]

2012-02-07 @ 20:54:07
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Anders Lundholm

Pris: 666 kr



Har man vettig musiksmak så är House of Metal den klart bästa händelse under året i Umeå.

I år kommer min bror upp ifrån Göteborg och det är Immortal som lockar hit honom, något jag tycker ska bli jävligt skoj. Speciellt eftersom Immortal för flera år sedan fick oss att lämna brittisk heavy metal och fick upp våra ögon för black metal, så att få gå och se de norska giganterna är jävligt stort.

Självklart är det andra band som lockar, speciellt Amon Amarth och Tiamat.

Jag är en fattig student och hoppas vinna så att jag har rådd att dricka några fler öl i baren och köpa en snygg tröja.



Ha det bra! Ser fram emot ett riktigt bra HoM!

\\Anders Lundholm

2012-02-07 @ 21:20:33
Postat av: Dan

Den kostar väl 666kr.

Jag borde vinna för att jag inte har råd med HoM i år för jag är arbetslös. :(

Sen lite även eftersom jag tycker Immortal och Amon Amarth är kung live, Tiamat är ett bra band också men jag har aldrig sett dom. :(

2012-02-07 @ 21:49:28
Postat av: Lacrimarum ♆

Vad kostar en tvådagarsbiljett till House of Metal utan förköp? - 666 ynka kr!



Jag borde få vinna den här biljetten för att jag inte har varit smart nog att införskaffa mig en biljett i tid så jag har inte råd i nuläget, trots det otroligt låga priset på Norrlands (skulle själv lätt säga Sveriges) bästa Metalfestival. Skulle också känna mig sjukt utanför om jag inte fick ta en del av alla de fantastiska minnen man får av att vara där! Snälla ge mig en chans att få bevittna dessa underbara band som ni har bokat?



(Jag hoppas även att det är här man ska kommentera, är lite osäker.)

2012-02-07 @ 23:28:43
URL: http://lacrimarum.blogg.se/
Postat av: Evatåvaklevasleva

För då kan jag ge min opersonliga biljett till min hårt studerande fattige son, som annars tvingas avstå och därmed bryta vår fina och enda viktiga familjetradition :)

2012-02-08 @ 00:03:51
Postat av: Joppe

Grymt pris! Bra band som spelar också... men det var en lite för svår fråga tyvärr. Kul att du ordnar tävlingar dock, jag kanske vinner en annan gång - när det är en tröja eller så man vinner och inte behöver resa på arslet och ta sig till Norrland! ;-D

2012-02-08 @ 00:20:38
Postat av: Jocke F

666 kr kostar tvådagarsbiljetten utan förköp. Jag vill vinna eftersom House of Metal alltid är jävligt kul med många bra band och trevligt folk, och en massa ölande!

2012-02-08 @ 04:58:15
Postat av: T R O L L K V I N N A || Linnéa Johansson

Svar: Den kostar 666kr! The number of the beast. ;)



Varför just jag ska vinna den? Jadu.. För att jag är en fattig hårdrockarbrud ifrån norrlands djupa skogar som vill finna lite glädje i vardagen, och se mitt absoluta favoritband som jag har lyssnat på sen jag hörde deras låt "Under the Northern Star" för första gången 2006. Jag pratar ju såklart om Amon Amarth, jag har alltså lyssnat på dom i 6 år redan?! Herregud vad tiden går.. :DDDD

2012-02-08 @ 09:19:23
URL: http://trollkvinna.blogg.se/
Postat av: T R O L L K V I N N A || Linnéa Johansson

Svar: Den kostar 666kr! The number of the beast. ;)



Varför just jag ska vinna den? Jadu.. För att jag är en fattig hårdrockarbrud ifrån norrlands djupa skogar som vill finna lite glädje i vardagen, och se mitt absoluta favoritband som jag har lyssnat på sen jag hörde deras låt "Under the Northern Star" för första gången 2006. Jag pratar ju såklart om Amon Amarth, jag har alltså lyssnat på dom i 6 år redan?! Herregud vad tiden går.. :DDDD

2012-02-08 @ 09:23:18
URL: http://trollkvinna.blogg.se/
Postat av: Tild

Utan förköpsavgiften kostar en tvådagarsbiljett 666 kr!



Jag vill verkligen vinna en biljett, har inte haft råd med House of Metal sen 2009. Det verkar som om The Kristet Utseende äntligen kommer längre upp i landet än Sundsvall och jag vill så djääävulskt gärna se dem, men med bara fyra månader kvar av gymnasiet finns det ingen ekonomi...

2012-02-08 @ 09:43:59
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: Tild

.. fan. Min kommentar avbröts. Hoppas meddelandet kom fram : <

2012-02-08 @ 09:44:19
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: Daniel

666. Jag borde vara en värdig vinnare eftersom jag är så jävulskt fattig!

2012-02-08 @ 10:50:59
Postat av: B - itta

Men hej å hå! Det här är ju fantastiskt. Trodde satan hade lämnat mig i sticket. Men här ser jag min chans att ändå få komma mig till HoM. För att få uppleva så många fantastiska band under en helg för den ringa kostnaden av 666 kr är ju underbart. men för en enkel och fattig socialsekreterare är det typ halva lönen. Det är ju självklart att jag måste få vinna den här biljetten. I annat fall går alla besökare där miste om min fantastiska charm och så klart så går jag miste om er :D

2012-02-08 @ 12:17:58
Postat av: Kent Lindkvist

2 dagars passet kostar Heavy Metal priset 666:-

Kan bara säga att i kalla Norrland finns sveriges hetaste festival nämligen HOUSE OF METAL.

2012-02-08 @ 13:58:44
Postat av: Joakim Skotheim

666 svarta pengar kostar en tvådagars biljett!



Varför ska jag vinna?



Jo, jag vinner ALDRIG nångon tävling, det är fanimej dags för det nu! Dessutom är det alldeles för länge sedan jag såg Tiamat och jag har aldrig sett Immortal (snyft...).



2012-02-08 @ 13:59:01
Postat av: Ulf STORMLORD Andersson

Det kostar 666kr att ta sig in på House of metal!



Om jag får en biljett så kan jag lägga mina 666 kr på att bjuda min goda, ljushåriga metalvän från Stockholm på öl... och om hon och hennes kille ej har någon sovplats får dom bo hos mig! I detta paket ingår: Frukost, spyhink bra musik och trevligt sällskap =)



This comment is ment to be read loud!!!

2012-02-08 @ 14:36:45
Postat av: Mordum

666pix.

Varför just jag ska vinna är enkelt, jag är svart och svår och så jävla metal! Och dessutom är Umeå min hemstad, så det är ju odödlig kärlek!

2012-02-08 @ 15:56:42
URL: http://backlundblackmetal.blogspot.com
Postat av: Marcus

Den kostar 666kr! (YEAAAAAAAAAH)



Jag anser att jag förtjänar biljetten eftersom att jag aldrig sett något av de legendariska banden som spelar men är mycket sugen att göra det. Om jag inte vinner ska jag sälja min jeanssamling för att få råd till en biljett (1 par Cheap Monday)!!

2012-02-08 @ 17:13:58
Postat av: déa

Grym tävling!

666 kr kostar 2-dagarsbiljett till HoM :)

Jag borde vinna för att jag har varit på House of Metal, nästan alla år, första året var jag inte och förra året var jag endast en dag, men ändå. Hade jättegärna velat fara i år igen, men blir lite knepigt med ekonomin, eftersom jag endast får studiebidrag på 1050 kr per månad.



Håller tummarna för mig själv!

2012-02-08 @ 21:41:10
URL: http://baradea.blogg.se/
Postat av: Ironman

Ett 2-dagarspass kostar 666 kr utan förköp.

Just JAG ska vinna därför att jag aldrig haft chansen att se ett av mina absoluta favoritband: Amon Amarth. Och nu när dom kommer sig ända upp till Umeå så vore det ju skam om jag inte skulle få se dom. Sedan så är det ju så otroligt nice med festival mitt i vintern!

2012-02-08 @ 22:26:52
URL: http://fleskbloggen.blogg.se/
Postat av: Elin Svanold

En tvådagarsbiljett till House of Metal utan förköp kostar 666 SEK.



Motivering: Jag vill vinna detta tvådagarspass så att jag kan spendera de 666 svenska enkronorna som annars går till biljetten på en jävla massa merch under festivalen istället!



Grym tävling förövrigt!

2012-02-09 @ 11:15:03
URL: http://abruptum.blogg.se/
Postat av: Mikael Jonsson

En två dagars biljett kostar väl 666 spänn och Motiveringen är ju klar som korvspad: vem faen annars än jag skulle behöva denna biljett...

2012-02-09 @ 14:39:31
Postat av: Tomppi

Svar: 666

Har redan en biljett men om jag skulle vinna denna tävling så skulle jag kunna ge den till någon trevlig dam och få dubbelt så roligt på HoM. Så om ni är snälla mot mig så kan jag vara snäll mot någon annan. :)

2012-02-09 @ 22:31:39
Postat av: Andreas

Priset för en tvådagarsbiljett till House of Metal utan förköp är 666 kr.



Min första konsert var 2009 i Östersund på Gamla Tingshuset där Amon Amarth och Entombed skulle spela. Snön drypte ner utanför byggnaden när Johan presenterade LG in på scen när de tillsammans skulle vråla till Guardians of Asgaard.



De som stod längst fram trängdes och kramades med de som försökte ta sig till räcket och fick även en kort stund under kvällens gång leva satan tillsammans med LG som hoppade ner bland publiken. Magin just i den stund som var är svårbeskriven, jag vet bara att jag vill uppleva det igen!

2012-02-10 @ 05:06:47
Postat av: Hella

666 kr kostar 2 dagars biljett utan förköp.

Jag borde vinna för att mitt hår rött och eldigt och för att jag ska vara front row banger på Immortal!

Tack och hej leverpastej!



[email protected]

2012-02-11 @ 15:31:58
Postat av: H

Biljettpriset är 666 kr =) Jag vill vinna för att jag är en fattig ensamstående 4-barnsmamma som behöver komma ut och titta på lite vackra pojkar.. OCH lyssna på bra musik förstås ;)

2012-02-13 @ 13:25:51
Postat av: Tank Abott

666Kr.



En gratis biljett hade varit ett fint tröstpris då House of Metal inte ville boka något av mina skitband. :p

2012-02-13 @ 15:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0