Kladdkaka ala Demonia!

Nu jäääävlar! Äntligen har jag fått tummen ur, efter mycket tjat tänkte
jag äntligen dela med mig av mitt kladdkake-recept!
Känn er hedrade :P
Denna variant är dock lite speciell, här ska ni få se något sjukt gott!
Kladdkaka med vit choklad och Fudge ala DEMONIA!

Börja med att blanda: 4,5 deciliter Socker, 4 teskedar Vanelin socker,
2 kryddmått
Salt och 6 matskedar Kakao.

Mät sedan upp 2,5 deciliter Mjöl och blanda i.
Smält 150 gram smör i en panna, när smöret smällt dela och lägg i ca
en halv
mörkchoklad-kaka, smält försiktigt, det ska inte koka.

Undertiden smöret smälter, blanda i 3 stycken Ägg.
Häll sedan smör och choklad blandningen i smeten
och rör om.

Detta är mitt grund recept!
Eftersom att jag bakat kladdkaka i ofantligt många år och ser mig lite som en mästare
på detta så kör jag detta recept som grund recept, dock har jag i lite mer av vad jag
känner för just då, extra ägg kanske? eller mer kakao för att få en djupare chokladsmak...
ja ni förstår! Övning ger färdighet ;-)

Denna kladdkaka är dock ingen vanlig slät sådan, denna gång testade jag att hacka
ner grova bitar med vit choklad. Lite mer än en halv kaka blandade jag i smeten.

Häll därefter smeten i en brödad form, efter detta är det dax för gräddning
i en uppvärmd ugn: 160% i ca 25-35 minuter beroende på hur kladdig
kladdkaka du vill ha!

(Glöm inte att spara lite smet och njut tillsammans med ett glas kall mjölk, viktigt!)

Låt den sedan kladdkakan svalna!

Denna gång hade jag även Fudge ovanpå och så här gör man det:

Blanda 1,5 deciliter grädde, 1,5 deciliter socker, 2-3 matskedar ljus sirap
och ca 100 gram choklad i en kastrull. Låt koka under omrörning några minuter
till en tjock och blank smet. Ta kastrullen från plattan och rör i 75 gram smör.

Häll smeten på den svala kladdkakan och låt den kallna. (ställ med fördel in den i kylen)

Så här såg den färdiga kladdkaka ut, speciale ala Demonia!

Helt jävla FANTASTISK!!!
Definitivt Alexander´s favorit!

Vill ni bara ha en helt vanlig kladdkaka så kör ni bara på grundreceptet.
Hoppas att det smakar!


NP: The Devil's Blood - Come, Reap



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Dan

Såg smaskens ut, ska definitivt testes nån dag.

Tack för receptet. :)

2012-03-26 @ 16:31:12
Postat av: eva

Tusen tack :-) ska testa det, det låter mycket bättre än receptet jag har gjort hittils!

2012-03-26 @ 17:29:04
Postat av: Numenius

Brukar man inte alltid börja med att blanda ägg och socker? Resultatet såg sjukt gott ut och jag ska definitivt prova på detta! Älskar kladdkaka och choklad, kan ju vara trevligt att variera det hela också. ;)

2012-03-26 @ 17:47:10
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Demonia

Dan: Det tycker jag definitivt! Själv tycker jag om den "vanliga" utan vit choklad och fudge, det är en stående klassiker här hemma. Även fast den med de extra också såklart var grymt god!



Eva: Hoppas den faller dig i smaken!



Numenius: Absolut inte, detta recept använder du inte visp och vill därför inte att det ska bli poröst (heter det så?) Rör bara sonika ihop alla ingredienser med sked eller dylikt! inget vispande av ägg och socker alltså.. Lycka till med bakandet, säg gärna vad du tyckte sen!

2012-03-26 @ 18:42:34
URL: http://http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Numenius

När kommer elvispen in i bilden? ;O hoho, skämt åsido - tur att du påpekade det, annars hade jag förmodligen använt det, känns som standard (åtminstone när jag bakar tydligen haha). Tack så mycket, ska försöka komma ihåg att skriva någon rad sen om det! :)

2012-03-26 @ 21:17:45
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Nocturnia

Åh, det ser farligt gott ut! ^^

2012-03-28 @ 02:27:41
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: Acke

Äntligen! Tack som fan!

2012-03-28 @ 10:21:49
Postat av: CE

Man får hjärtinfarkt bara av att titta på bilderna :)

2012-03-28 @ 12:52:14
Postat av: Henke

Fantastisk! Tackar så mycket.

Helt galet god hälsar även min lilla 2 åriga dotter. Hon skulle kunna äta upp en hel.



2012-03-30 @ 19:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0