House of Metal - Mingel

Detta blir sista inlägget från 2012 års House of Metal, jag har valt ut några
favoritbilder som jag tänkte dela med er...
Så här såg det ut under de två dagarna som festivalen pågick!
Det var bara 4 personer som ville se dessa bilder så resten kan ju blunda nu då :P
Ett välkomnande möte för 6:e året i rad!!!!
Första ölen tillsammans med Alex, LG (Entombed) och Olli (Amon Amarth)
Ungen (Deals Death), Juha och Marcus (Naglfar, Bewitched etc.)
Jag och Alex  
Erik, Carro, Anna-Maria, Adde (Naglfar) Marcus, Alex och Oscar  
Alex och två stenhårda brorsor...
Jag och Johan (Tiamat)        
Entombed finjusterar setlist 2 minuter innan gig ;-)
Jag, Adde, Stoffe (Naglfar) och Bosse
Norrbagge, Endre, Ole-Jörgen (Immortal), Möken, Alex
Marcus och Alex repade lite Naglfar redan i Mars..
Krux linecheckar...
Alex, Stoffe och Johan
Snöiglon där många band hade "signing session", riktigt Norrlänskt!
Alex hjälpte mig lite med filmandet, Tack bästa!
Immortal var sjuuuukt bra på House of Metal!
Immortal publik, med på bild finns även hela House of Metal-styrelsen,
Möken och Petra är de två som ser mig ;-)
Nedan en blandade bilder från när jag och Alex gick runt och fick
House of Metal gitarren signerad!
   
                      
En blandad kompott av band som spelade på festivalen...
Lg och Viktor är på festhumör efter giget!
Jag och Andréas (Andréas vann ett två-dagars festivalpass genom bloggen)
Stoffe, Adde och jag efter några fernet för många kanske?
Micke från TPL: http://www.tpl.se/ var som vanligt på plats för att kränga skivor.
Jag, Nisse (Nocturnal Rites), Jonny (Nocturnal Rites) och Effe (Guillotine, Naglfar)
Funderingar på efterfesten... Alex, Stoffe och Nojje
Det är allt lite vemodigt att sitta här i September och skriva om ett House of Metal
som var i Mars, jag hoppas att ni har haft överseende med att mycket hänt i mitt
liv och därav har det dragit ut oerhört på tiden..
Nu när jag suttit flera dagar på rad med de sista inläggen från Sveriges bästa festival
så längtar jag bara mer och mer till Mars 2013, jag hoppas att ni får samma längtan
som mig när ni tänker tillbaka på 2012 års festival!
För er som ännu inte besökt House of Metal säger jag missa för all del inte 2013!
 
För mer info: http://www.houseofmetal.se/ 
 
NP: Saxon - Strong Arm of the Law
 
Demonia

Kommentarer
Postat av: Andréas

Kul som fan att se. Ser att jag fick ett par horn på bilden, eller kaninöron :) Jag hade absolut inte tagit mig till House of metal om det inte varit för vinsten, så tack än en gång. Grym festival som kommer besökas igen.

2012-09-20 @ 13:02:59
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Numenius

Mycket möjligt att man faktiskt tar sig upp till House of Metal nästa år, beror förstås på vilka resterande band som bokas. Naglfar är ett stort dragplåster för min del, kul att se lite mingelbilder på grabbarna här också!

2012-09-20 @ 13:23:30
URL: http://www.facebook.com/blackmetalprojekt
Postat av: Johan

Schyssta bilder och ett grymt jobb med alla reportagen från HoM. Kudos. Visst blir man lite vemodig, men snart är det ju dags igen!

Ytterligare tre band släpptes idag: Nifelheim, Torture division och System Annhilated.

2012-09-20 @ 13:47:01
Postat av: Christofer

Mingelbilder är aldrig fel. Ser ju ut som en grymmefestival den där HoM.

2012-09-20 @ 17:29:38
URL: http://ffavs.wordpress.com
Postat av: D

får vi se dig i umeå här i höst? Nifelheim och Torture Division 3e November och Marduk 1a December.

2012-09-20 @ 20:30:22
Postat av: Flinkis

Tack för ett otroligt bra House of Metal reportage! Kul att se lite mingelbilder också och visst ville jag ju se de men det är den där latheten som gör att man ibland glömmer att svara på enkla frågor.

2012-09-22 @ 20:45:45
Postat av: Demonia

Andréas: Kul att man kunde hjälpa till, hoppas på att få se dig där 2013!

Numenius: Kul att du gillade bilderna och självklart ska du ta dig upp, inget snack!

Johan: Tack! Ja, snart är det äntligen dax igen :-)

2012-09-23 @ 12:31:45
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Demonia

Christofer: Bästa festivalen!!!

D: Jag kommer till Umeå i höst, dock är det nog så illa att jag missar båda dessa tillställningarna :-( Åker dock till London och kollar Marduk i helgen!

Flinkis: Man tackar, kul att du gillade det!

2012-09-23 @ 12:35:27
URL: http://demonia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0