DISMEMBER släpper DVD!

DISMEMBER släpper dvd´n "Under Bloodred Skies", i Juni på Regain Records. Den kommer att innehålla live inspelningar från 2 olika spelningar: en i Nederländerna och den andra från Party San Open Air (Tyskland)  Plus en
massa backstageklipp och bonusmaterial. Känner man Dismember killarna rätt
så blir det nog en hel del bangande, fylla, cursande, skämtande med både med sig själva och andra.. Ja vi kan nog förvänta oss en hel del och överaskad
blir man med all säkerhet!

Dismember, Live på Party San 2008

Denna dvd införskaffas så klart direkt den släpps :-) Gör det ni också!

För mer info: http://www.myspace.com/dismemberofficial

NP: Dismember - Indecent and Obscene


~Demonia~

Ny låt med Destroyer 666

DESTROYER 666 släpper äntligen nytt!!! "Defiance" heter skivan och den
finns ute i handeln i Europa, 22:a Juni via det Franska bolaget
Season Of Mist Records
.

En ny låt ligger ute på deras Myspace:
http://www.myspace.com/destroyer666band
Låter lite annorlunda om man jämför med de äldre alstren, men såklart
100% Destroyer 666!
Gillar det gamla som faan och har väntat jävligt länge på nytt material
(det var 6 år sedan senaste släppet), det nya låter sjuuuukt bra! Jag ser fram emot att få hela plattan i handen och inför sommarens festivaler så att man får se dom live igen, alltid ett grymt live band :-)

För mer info besök: www.Destroyer666.net

NP: Destroyer - Cold Steel...For an Iron Age


~Demonia~

Trettioårsfest på Läckerbiten!

I lördags var det dax att stega in i dimman ännu en gång när det denna gång vankades 30-års fest i källaren på Läckerbiten..
Det brukar alltid vara roliga fester där och man har jävligt mycket härliga fylleminnen därifrån haha.. förr i tiden varje lördag brukade vara klubb där nere, var det Machinebar det hette? Denna gång var det iallafall min vän Chrille som fyllde 30år och blev gubbe, det skulle självklart firas :P

Födelsedagsgubben själv, Chrille (Pest)

Flinta (Nifelheim, Krux ex bla. Entombed, Merciless, etc.) Jag och Martin (Pest)

Björn (Damnation) Malin och Fredrik (Grave)

Grundarna av Necrophobic, Sterner och Parland (ex Dark Funeral)

Marcus (ex. Morpheus) Batte (Necrophobic, Nifelheim ex. Morpheus)

Chrille och Rostén (Funeral Mist, Marduk)

Lite skönsång :P

Sprit!!! Ja tack :P  Jag, Pipping, Erik och Rostén

Niklas, Alexander och Björn

Jag och Danne

Erik och Flinta

Ola (Grave) och Rostén

Alex och Parland
Sen drog vi till Rocks för att festa vidare, som att det behövdes hahaha

Niklas och Sterner                                     Första och sista Marduk sångaren!

Grymt rolig kväll, alltid kul när många vänner samlas på samma ställe och festar till det rejält hmm.. och det blev nog lite FÖR "rejält" för min del, bakfull i 3 dagar är sviterna efter att man fyllt gammal tant! Hahaha.. men kul var det verkligen, Tack Chrille för en grym fest, kan inte alla ordna fester och sluta vara så lata så man kan ha så här kul jämt :P Haha.. Nästa fest blir: Sjätte tunnan på fredag på Necrophobic´s release-fest! SES DÄR!

NP: Abyssic Hate - Suicidal Emotions


~Demonia~

Har ni hört på maken?

Internal Decay har återfötts efter ca.15år!!!

Läste precis detta på Myspace:
We're in the studio

Yesterday I went in to the studio to record drumtracks for the new songs. It's gonna be brutal!!


Deras Myspace hittar ni: HÄR

Någon som kommer ihåg dessa Mörbybor?

NP: Excruciate - Mutilation of the Past

(Fast jag har demon i vitt, är det ngt senare ex?)

~Demonia~

Första fästingen är plockad..

och fler lär det bli under sommaren, hatar verkligen dessa små odjur!
Det var min sötnos Rävisen som gick och bar på den, så nu är det bränd och nerspolad i toan.

(Bildern går att klicka på för att få större)
Jag kan verkligen rekomendera denna borttagare som bla. finns på apoteket, svinbra och dom släpper greppet direkt :P

NP: Twisted Sister - Under the Blade


~Demonia~

En riktigt härlig dag!

Fick ju som sagt det BÄSTA presenten av Alexander igår, den går det
verkligen inte att klå!
Jag kände dock att köplusten kom över mig och jag var tvungen att köpa mig själv några dyra presenter, med lite hjälp av mina tjejpolare Veronica och Denice (presentkort), man tackar ödmjukast :-) Grymma brudar det där! Tack!



Tomas Sabo har mycket snygga grejer och jag har redan tittat ut lite tills nästa köp som inte lär dröja allt för länge, dagens inköp är jag så otroligt nöjd med :-)
Kika in på: http://www.thomassabo.com

NP: Danzig - Circle of Snakes


~Demonia~

Frukost på sängen..

Vaknade jag av imorse när min härliga pojkvän väckte mig och det var
faktiskt inte helt fel :-) Så jävla gulligt och fint gjort..

Fylla år är väl kanske inte det roligaste efter att man passerat 30strecket men när man väcks på detta vis och även får den GRYMMASTE PRESENTEN så kan man inte annat än att bli jävligt glad :-)

Resa och biljett till UFC 99 som går av stapeln den 13:e juni i Tyskland!!!!!!
Ni kan ju bara gissa vem som är GLADAST i stan, ja världen idag Hahaha..
Stod på kortet att det kommer mer under dagen och jag är otroligt nyfiken av mig och älskar presenter så jag väntar med stor spänning, mer än så här hade jag verkligen inte förväntat mig!

Tack Alexander! Jag älskar dig över allt ♥

NP: Iron Maiden - Somewhere in Time
- Alexander the Great!


~Demonia~

Order of Isaz, live på Pub Anchor!

Nu på torsdag den 28:e Maj!

För mer info gå in på: http://www.myspace.com/orderofisaz

NP: Jarobe - Mahakali


~Demonia~

Glöm inte att köpa biljetter till Superior Challenge!

Trettionde maj (nu på lördag) är det dax för ännu en SUPERIOR CHALLENGE gala i Fryshuset!

Köp biljetter på: Venine, Ticnet eller Atg.
Galan innehåller sportens spektakuläraste fightcard någonsin i Norden, som ytterligare kommer att stärka galans plats som en av Europas främsta MMA galor. MISSA INTE DETTA!!!!

http://www.superiorchallenge.com/

NP: Merciless - Unbound


~Demonia~

Var ska man få alla pengar ifrån?

Semesterkassan behöver med all säkerhet utökas..

En av jävligt mycket bra festivaler i sommar! Den här måste jag verkligen
spara pengar och åka på :P

NP: Vulcano - Bloody Vengeance


~Demonia~

Sångaren i Rigor Mortis


Postade en kommentar på min "Rigor Mortis" blogg!!!
Man blev helt klart sjukt jävla glatt överaskad :-)


Postat av: Bruce Corbitt

We are nothing without people like you keeping our spirit alive. Thanks so much for this cool blog you put together about us. We hope we can make it to Sweden one day and jam our asses off just for you. Cheers from Texas!

Bruce Corbitt
2009-05-19 @ 19:31:0
URL: http://www.myspace.com/brucecorbitt


Demonia:
Thank you Bruce, it´s just a BIG PLEASURE for me and thank you for giving me so many years and hours enjoying the "The Texas Chainsaw Massacre of Metal" AT IT´S BEST! I really hope that you guys can come over to Sweden or at least Europe SOON AGAIN!! I will do everything in my power to make it real.. Spreading the worlds of Rigor Mortis is just an honour for me and i have to (at least) give something back after all the years of madness you have given me :-)
Big SKÅL from (Stockholm) Sweden!

Jag uppmanar verkligen er alla som ännu inte hört Ringor Mortis att gå in på: http://www.myspace.com/rigormortis och lyssna eller beställ skivor/t-shirts på: http://www.rigormortis.com/

Skivorna finns även på Repulsive Records: Här


Till er som anordnar spelningar här i Norden/Europa: BOKA RIGOR MORTIS NUUUUUUUUUUUUUU!!!
Det är faan på tiden med lite Texas mangel! Kontakta dom genom deras hemsida eller Myspace och hälsa så gott från mig så får ni säkert ett jävligt bra pris ;-)

NP: WARBEAST


~Demonia~

Kaxigaste skorna!


Så sjukt coola, undrar bara var dom finns att införskaffa?
Hittar jag dom finns det inga tvivel på att dom blir mina hehehe..

NP: Devastation - Dispensable Bloodshed


~Demonia~

We are instruments of evil we come straight from hell..

Så börjar låten "Demons" med det ultimata Thrash/Death Metal bandet
RIGOR MORTIS!


Ett av mina ABSOULTA favorit band genom tiderna!
Kolla bara in detta!!!!!! Live 1988
 
Jag är såååå sinnessjukt förbannad på mig själv att jag tillät mig missa dom första gången dom spelade live i Europa nu i April på Keep it True festivalen,
det kommer jag nog svära många gånger över!
Rigor Mortis - Demons, Keep it True, 2009

Rigor Mortis - Cattle Mutilation, Keep it True, 2009

Hahaha.. hittade den här också, favorit låten :P Re-Animator
Har ni inte sett filmen så är säkert tiden mogen för det nu!  Det är aldrig fel med lite Zombie skräck.
Första versen:
" He seeks fresh bodies in the morgue to test his new creation
Injecting serum in the corpses for the hope of re-animation
He has conquered brain death, welcome back to life! "
Re-Animator - Live

Refräng:
"Re-animator, re-animate me (4x)
The human dosage factor is unknown a super charged zombie awakes
Becomes sort of a blood blithering creature everyone's death is at stake
They will give him power, he will give them life!"


DET BLIR INTE BÄTTRE ÄN SÅ HÄR!! Är inne i värsta Rigor Mortis perioden,
SHIT så satans bra!

Supporta Ringor Mortis och håll er uppdaterade på: http://www.rigormortis.com/
eller: http://www.myspace.com/rigormortis

NP: Rigor Mortis - Freaks


~Demonia~

Härligt het semester :P


Håll er långt borta från djungeln!!
Mohahahaha..

NP: Rigor Mortis - Rigor Mortis


~Demonia~

En otroligt lugn och skön helg..

Det har ju minst sagt varit fullrulle jävligt länge nu så äntligen hade vi en hel helg utan alkohol och några måsten och det behövdes verkligen :-)

Affichera för Necrophobics release party var såklart givet i det fina vädret!


Så som grillning med tillhörande fight på tv´n hehe.. "The Ultimate Fighter" säsong 9, Alexander hade inte sett Da vinci koden så den var given att
slappa i soffan till..

Är jävligt sugen på uppförjaren: Änglar och Demoner, någon som
har sett den?


Frukost och glass med utsikt över hela fina Stockholm..


Så jävlar vacker huvudstad, man blir helt lycklig av att bara promenera
runt på söders höjder :-)

Så jävla skön helg!!! Bara slappa, äta frukost ute, sola, promenera i det fina vädret, känna lugnet med god mat och film tillsammans med kärleken i mitt liv.. min Alexander :-)

NP: Tulus - Pure Black Energy


~Demonia~

Snabbaste shoppingtjejen..

Ja, ibland går det undan när man är sugen på nya prylar..

3 nya olika toppar/klänningar blev det, Make up store puder, puder borste Mascara, fick spegel, ansikts peeling, en ring och en ny klocka (likadan som tidigare, förra gick sönder på Kings of Black Metal så var tvungen att
införskaffa en ny..)

Allt detta på 30 minuter Haha.. Intressant va?
Jag är pepp, Älskar att shoppa!!

NP: Iron Maiden -A Matter of Life and Death

Alla skivomslag jag lyssnar på gör jag i miniatyrer i fortsättningen, det gå då att klicka på dom för att få dom större om man så önskar.

~Demonia~

Diamanda Galas i Umeå

Helgen som var spenderades alltså i min födelseort Umeå, kändes faktiskt mycket trevligt att få komma hem och hälsa på familjen och alla gamla vänner igen :-)
Fredagen började med middag på Lottas krog..

Alex (Necrophobic, Trident) Marcus (Naglfar, Bewitched, Ancient Wisdon etc.) Anna-Maria och Erik


Efter grym mat och sällskap bar det av till Opera huset i Umeå..

Alex, Marcus, Jag, Anna-Maria, Zoid med flickvän

Spänd av förväntan och upprymd av att äntligen få se Diamanda Galas vid pianot satt man och väntade på att för första gången få bevittna denna underbart udda dam!

Diamanda Galas - Live i Umeå 090508



Diamanda Galas - Live i Umeå 090508


Diamanda Galas - Live i Umeå 090508



Magiskt, underbart, galet, fantastiskt.. ja vad ska man säga?
Man ville bara ha mer!!! Jävlar vilken upplevelse det var att se henne live,
jag finner verkligen inte ord.

Sjukt nöjda efter spelningen så drog vi oss vidare till Scharinska där det hade startats en ny klubb "Zombie"

Curse over Barbados på vägen!

På plats: Uffe (ex. Nocturnal Rites, ex. Bewitched etc.), jag och Alex

Möken (Cardeath, Ligament) och Alex





Jag och Mannberg (Guillotine, Nocturnal Rites)

Party trixx? Haha..

Normala släktingar? :P Uffe och Nojje

Hahaha.. Normala miffon? Jag, Alex och Olov


Anna-Maria och Anna

Norrlänsk kärlek! Olov, Robert och Nojje
Fy faan vilken GRYM kväll vi hade med alla gamla goda vänner samlade (några saknades, men det tar vi igen nästa gång) Hahaha.. Fyllan satte ingång hungern och lite fett på nattkvisten är väl aldrig fel!
 
Hungriga Olov har lagt upp både kaggen och "börsen" på disken på
Frasses Hahaha..
Jävlar vilken skillnad det är på både fylla och stämning i Umeå jämfört med Stockholm, Helt sjuk kväll och det gillas ju :-) Jag tror helt enkelt att jag får se till att åka hem och hälsa på oftare!!
Jag har ju helt klart dom bästa vännerna :-) Jag är sjukt glad att dom alltid finns där för mig även fast jag inte bott hemma på över 10år, det kallar jag vänskap! All kärlek till er.. ni vet vilka ni är :P

NP: Bewitched - Diabolical Desecration


~Demonia~

Vad blir det i helgen?

Fylla?


NP: Funeral Mist - Salvation


~Demonia~

RELEASE PARTY!

Necrophobic släpper sitt nya album "Death to All" den 29:e Maj.
Detta kommer hela Gamla Stan med all säkerhet att uppmärksamma haha..
Det kommer bli en jävla ståhej och en grym fest, sanna mina ord!

Missa för faan inte detta!!!

NP: Morpheus - In the Arms of...


~Demonia~

Blaze Bayley Stockholm & Västerås

Faan vad jag har segat med att lägga ut en blogg från Blaze Bayley spelningarna i Stockholm och Västerås.
Nu är det iallafall dax, ni ser ju bara hur jävla klockrent det var :-)
Blaze är KUNGEN!

Tog några kalla på 91:an innan giget..

Sedan bar det av till spelstället för aftonen.


Blaze Bayley - Smile Back at Death, stockholm 090428


Blaze Bayley - Serpent Hearted Man, Stockholm 090428



Blaze Bayley - Tenth Dimension, Stockholm 090428



 

Blaze Bayley - Robot, Stockholm 090428

Satan så bra spelning! Helt underbart att äntligen få se Blaze :-)




Spelningen var slut och så var även festen.. iallafall i Stockholm..

Dagen efter åkte vi självklart till Västerås för att kolla giget där också, efter gårdagens spelning i Stockholm fick man ju SJUK mersmak och kunde
såklart inte låta bli att dra dit!

Alex, Erik och Emilio



Sjukt dåliga Enemyside var förband på turnén.
Blaze.. Blaze.. Blaze.. Blaze.. Blaze.. Blaze.. Blaze.. Blaze.. Blaze..

Blaze Bayley - The Man Who Would Not Die, Västerås 090429


Blaze Bayley - The Clansman, Västerås 090429


Blaze Bayley - Tal (Trummfel så det blev ett långt och intimt tal)


Blaze Bayley - Virus, Västerås 090429


Blaze Bayley - Stare at the Sun, Västerås 090429

Västerås spelningen var minst lika grym som Stockholms spelningen, mer intimt och mindre folk fast jävlar vilket ös det var, helt klart värt resan dit!! Kolla in filmerna så kommer ni förstå precis vad jag menar.

Alex, Stabel, Erik, Emilio och Pelle

Nya Blaze Bayley "The Man Who Would Not Die" är helt otroligt jävla bra, för er som ännu inte hört den råder jag er verkligen att ge den några chanser!
Mer info om Blaze Bayley finns här: http://www.blazebayley.net/

"The Tour That Will Not Die" är fortfarande ute på vägarna i skrivande stund, befinner ni er i närheten så uppmanar jag er verkligen att gå! 2 otroligt bra spelningar och jävlar vilken pipa den mannen har.. Mannen som vägrar att dö!

NP: Nifelheim - Devil´s Force


~Demonia~

KÄRRING?


Någon som testat denna?

Jag håller mig iallafall JÄVLIGT LÅNGT borta från den, blir livrädd av att bara
se filmen :P Kommer garanterat stå och se på när polarna är ill-gröna i ansiktet och spyr och skiter om vartannat hahaha..


NP: Keep of Kalessin - Reclaim


~Demonia~

Spelning i Oslo!!!!!

Missa för i HELVETE inte det här!!!!!!
Den trettonde Augusti är det riktigt gammal "Speed Metal Night"
spelning i Oslo.


För er som inte redan har koll..
Lyssna och lär: http://www.myspace.com/whiplashusa,
http://www.agentsteelonline.com/

NP: Whiplash - Power and Pain


~Demonia~

Back to the ROOTS!

Då var man hemma i byn igen då ;-)

Alexander diggar Holmsund :-)


Skönt att ladda batterierna uppe i Norrland!

Nu ska vi äta middag  med gamla goda vänner sen iväg till Operan för att njuta av Diamanda Galas!!!
Det kommer bli en KLOCKREN kväll är jag helt säker på, spelningen har jag sett fram emot länge och det är första gången jag ser henne live..
Ska verkligen se till att föreviga detta..

NP: Sepultura - Beneath the Remains


~Demonia~

Superior Challenge biljetter!

Den 30:e Maj är det dax för fightgala alá Superior Challenge
(På Fryshuset i Stockholm)
för tredje gången!
Biljetterna är släppta och dom finns bla. på mitt jobb: Venine, Atg och Ticknet.

En intervju med arrangören av Superior Challenge, Babak är postad på MMA Bloggen. Läs här!!
Fightcardet är grymt denna gång och innehåller sportens spektakuläraste fightcard någonsin i Norden, det ryktas att det blir upp emot 19 matcher totalt!!!

För mer info om fightcard etc. kolla in: http://www.superiorchallenge.com/

Köp biljetter till galan i tid, det är stor risk att dom tar slut snabbt!!!

Gå på Superior Challenge och VISA ERT STÖD för våra Svenska och
Utlänska fighters!!
MMA, världens mest växande sport.

NP: Black Sabbath - Master of Reality


~Demonia~

Det börjar ordna upp sig :P

Kul att det är fler och fler som läser min blogg!

Hjälp gärna till att sprida bloggen, skicka länk till alla som kan vara intresserade!
Förslag eller komentarer om bloggen mottages gärna..

NP: Death - Human


~Demonia~

Slayer Mag.

Fear the Return: SLAYER 20!!!

(Obs! Detta är inte omslaget till Slayer 20)
Slayer Mag är ett gammalt "fanzine" drivet sedan urminnestider av Jon Kristiansen aka Metalion. 1985 redan satte han Norska staden Sarpsborg
på kartan och gav ut det första numret! Detta borde varenda metal huvud
över 20 känna till!?
Länge har man väntat på SLAYER 20, "det tar jo tid men har kommet langt" säger Metalion. Den är på gång iallafall så det känns ju tryggt, väntan blir bara större och större..
Erik från WATAIN har gjort omslaget, vilka band som får äran att vara med i tidningen vill han dock inte avslöja ännu, Det blir ca.120 sidor, med poster och en vinyl "7 eller "12 (den som lever märker)
detta nummer ser jag med spänning fram emot!

Arne Babb är självklart med!!

En SLAYER bok är på väg också vid namn: METALION: THE SLAYER diaries.
"Jon "Metalion" Kristiansen and Bazillion Points books are proud to announce that work has begun on a compendium of the best material representing twenty-five years of outrage from Metalion's infamous SLAYER MAG. In addition to rare archival material unseen in decades, the book will include unreleased and exclusive interviews and artwork, historical photographs from Metalion's personal archive, and never-before-seen portrait photography taken by Metalion himself during the 2000s."
När den kommer ut är  i skrivande stund oklart, men jag håller er uppdaterade! Detta blir så som tidningen ett GIVET köp!

Info hittas här: http://www.myspace.com/slayermagazine

NP: Bathory - The Return..


~Demonia~

Tillbakablickar April 2008

Månadens tillbakablickar, lite sent men va faan Haha..

Fest hos Tobbe med Reima från Impaled Nazarene.

Tjejfest Haha..

Gus of Sweden + HBJ

Fest + Entombed på klubben + Efterfest

Grymt efterlängtat album släpptes denna månad och det var ju BÄST
i vanlig ordning!


Det hände en hel del annat också men jag har så dålig ordning på mina foton så jag hittar inte igen allt :P

NP: MGLA - Groza


~Demonia~

RSS 2.0