Idag åker vi till London!

 
Tänkte bara meddela er att det tyvärr blir ännu mer stiltje här på bloggen,
jag och Alex drar nämligen iväg till LONDON nu på morgonen...
Det ska bli otroligt härligt att komma bort ett tag, från lördag till tisdag kväll
är vi borta och planerna för storstaden är många.
Direkt vi landar idag lämnar vi bara prylarna på hotellet vi bokat och sen åker vi
direkt ut till Underworld ett riktigt bra spelställe i London där MARDUK kvällen till
ära spelar, vi måste ju kolla in hur killarna sköter sig under turnén dom är ute på nu.
Mer info: http://www.marduk.nu/
Andra planer är mycket shopping såklart, träffa gamla härliga vänner,
besöka tatueringsmässan, äta god mat och dricka ännu godare öl, kolla
in stan och några av dess sevärdigheter och bara känna lugnet tillsammans.
Det ska bli fantastiskt att komma bort en sväng till ett höstigt London
med mannen jag älskar, detta ser jag verkligen fram emot!
 
För er som vill följa mig lite på resan så är Instagram säkrast: Maha_Kali
eller Facebook: http://www.facebook.com/Demonia.webblogg
 
På återseende snarast!
 
~Demonia~

Iron Maiden till Stockholm!

 Idag gick IRON MAIDEN ut med nyheten om att de bokat en spelning i Stockholm,
 den 13:e Juli är det äntligen dax för Iron Maiden att beträda Svensk mark igen.
Denna spelning kommer jag definitivt besöka, ett datum att lägga på minnet!
 
Någon mer än jag som definitivt ska gå?
 
För mer info: http://www.ironmaiden.com/
 
Demonia

Aeon - Aeons Black

Svenska AEON släpper ny platta vid namn "Aeons Black".
Skivan släpps via Metal Blade Records den 20:e november, titelspåret
från skivan vid namn "Aeons Black" kan ni lyssna på här nedan.
"Aeons Black" låtlista:

01. Still They Pray
02. The Glowing Hate
03. The Voice Of The Accuser
04. I Wish You Death
05. Garden Of Sin
06. Neptune The Mystic
07. Nothing Left To Destroy
08. Passage To Hell
09. Aeons Black
10. Dead Means Dead
11. Sacrificed
12. Aftermath
13. Blessed By The Priest
14. Maze Of The Damned
15. Die By My Hands
AEON är:

Tommy Dahlstöm - Vocals
Zeb Nilsson - Guitar
Daniel Dlimi - Guitar
Arttu Mallki - Drums
Marcus Edvardsson - Bass
 
För mer info: http://www.aeon666.com/
 
Demonia

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Nya inköp...

Det här med att shoppa när man egentligen inte ska är verkligen min grej,
det är nämligen precis då jag stöter på saker som jag bara mååååste ha. 
Senast i raden är dessa fantastiskt snygga stövlar som jag verkligen inte 
kunde motstå...
Perfekta stövlar lagom till höstens antågande :-)
Sen var det ju det här med träning!?! Ingen jag är direkt road av så jag
tänkte att lite nya träningskläder skulle få mig på banan och ut på vägarna
och in i gymmet?
Någon som har bra tips på att peppa upp en gamling som mig att börja
komma igång? Phuuu.. blev helt slut att bara skriva dessa rader!
 
NP: Woven Hand - The Laughing Stalk
 
Demonia

House of Metal - Mingel

Detta blir sista inlägget från 2012 års House of Metal, jag har valt ut några
favoritbilder som jag tänkte dela med er...
Så här såg det ut under de två dagarna som festivalen pågick!
Det var bara 4 personer som ville se dessa bilder så resten kan ju blunda nu då :P
Ett välkomnande möte för 6:e året i rad!!!!
Första ölen tillsammans med Alex, LG (Entombed) och Olli (Amon Amarth)
Ungen (Deals Death), Juha och Marcus (Naglfar, Bewitched etc.)
Jag och Alex  
Erik, Carro, Anna-Maria, Adde (Naglfar) Marcus, Alex och Oscar  
Alex och två stenhårda brorsor...
Jag och Johan (Tiamat)        
Entombed finjusterar setlist 2 minuter innan gig ;-)
Jag, Adde, Stoffe (Naglfar) och Bosse
Norrbagge, Endre, Ole-Jörgen (Immortal), Möken, Alex
Marcus och Alex repade lite Naglfar redan i Mars..
Krux linecheckar...
Alex, Stoffe och Johan
Snöiglon där många band hade "signing session", riktigt Norrlänskt!
Alex hjälpte mig lite med filmandet, Tack bästa!
Immortal var sjuuuukt bra på House of Metal!
Immortal publik, med på bild finns även hela House of Metal-styrelsen,
Möken och Petra är de två som ser mig ;-)
Nedan en blandade bilder från när jag och Alex gick runt och fick
House of Metal gitarren signerad!
   
                      
En blandad kompott av band som spelade på festivalen...
Lg och Viktor är på festhumör efter giget!
Jag och Andréas (Andréas vann ett två-dagars festivalpass genom bloggen)
Stoffe, Adde och jag efter några fernet för många kanske?
Micke från TPL: http://www.tpl.se/ var som vanligt på plats för att kränga skivor.
Jag, Nisse (Nocturnal Rites), Jonny (Nocturnal Rites) och Effe (Guillotine, Naglfar)
Funderingar på efterfesten... Alex, Stoffe och Nojje
Det är allt lite vemodigt att sitta här i September och skriva om ett House of Metal
som var i Mars, jag hoppas att ni har haft överseende med att mycket hänt i mitt
liv och därav har det dragit ut oerhört på tiden..
Nu när jag suttit flera dagar på rad med de sista inläggen från Sveriges bästa festival
så längtar jag bara mer och mer till Mars 2013, jag hoppas att ni får samma längtan
som mig när ni tänker tillbaka på 2012 års festival!
För er som ännu inte besökt House of Metal säger jag missa för all del inte 2013!
 
För mer info: http://www.houseofmetal.se/ 
 
NP: Saxon - Strong Arm of the Law
 
Demonia

King Diamond - Intervju

King Diamond (KING DIAMOND, MERCYFUL FATE) blev nyligen intervjuad av
Full Metal Jackie's radio show, hela 30 minuters samtalet kan ni lyssna på här nedan.
 
Demonia

Helgens bravader..

Här kommer helgens bravader i bilder, vissa av er har säkert redan sett
dessa bilder då jag redan postat dom på Instagram (Maha_Kali)
Men något måste jag väl visa er som inte har det också, speciellt många
bilder blev det inte men några kan ni allt få se...
På fredagen tog vi bilen och påbörjade en resa till Alex mamma som bor i Falköping.
Max i Linköping blev första stoppet!
Vi kom fram relativt sent så det blev kvällsfika och tidig kväll, dagen efter blev det en
obligatorisk morgonpromenad upp på Odenskulle.   
Bathory i lurarna och spana in omgivningen, fantastiskt...
Odenskulle ligger i Odensberg utanför Falköping för er som vill veta.
Byns lokala kyrka...
På lördagen hade vi kräftskiva med massa gott uppdukat!
Sista bilden är på Balder och Alex utanför Brahehus på vägen hem efter en
mycket trevlig helg!
 
NP: Mgła - With Hearts Toward None
 
 
Demonia
 
 

Master´s Hammer nyheter!

Master´s Hammer släpper nytt, denna gång är det en singel innehållandes
två låtar, omslaget ser ni nedan och en länk för att lyssna på låtarna finner
ni längst ner, lyssna och njut.
http://www.mastershammer.com/TGR-audio.html
 
För mer info: http://www.mastershammer.com/
 
Demonia

House of Metal - Hail of Bullets

House of Metal snackar vi och HAIL OF BULLETS är sista bandet ut!    



Hail of Bullets var sist ut på 2012 års House of Metal, ett riktigt bra avslut
på en som vanligt fantastisk festival!
 
http://www.hailofbullets.com/
 
Jag har några "Fest/Mingel" bilder från festivalen också skulle jag tro, har jag
tid över kanske jag slänger upp några... Är det någon som vill se?
 
För mer info: http://www.houseofmetal.se/
 
Se även till att "Gilla" House of Metals nya sida på Fecebook:
http://www.facebook.com/HouseofmetalSWE?ref=ts
 
~Demonia~

House of Metal - In Solitude

House of Metal snackar vi och IN SOLITUDE är nästa band ut!                  

http://www.myspace.com/insolitudeheavymetal

Ett band är kvar och eventuellt lite "mingel" bilder, kommer snart!
 
För mer info: http://www.houseofmetal.se/
 
~Demonia~

House of Metal - Immortal

House of Metal snackar vi fortfarande och huvudakten för lördagen var IMMORTAL.
Ett fantastiskt gig av Norrmännen, så här såg det ut...                    










En riktigt grym setlist som ni ser ovan, tyvärr han de dock inte köra hela då det
blev vissa förseningar men oavsett detta var det nog en av de bästa liveframträdande
jag sett av Immortal!
 
http://www.immortalofficial.com/
 
Håll utkik, fler band kommer snart!
 
För mer info: http://www.houseofmetal.se/
 
~Demonia~
 

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

House of Metal - Krux

House of Metal snackar vi och KRUX är nästa band ut!
Håll utkik, fler band kommer snart!
 

Helg, helg, helg...

Förra helgen var jag och Alex på ett bröllop här i Stockholm, bildbevis finns nedan.
En mycket trevlig tillställning, lite hoj-åkande och filmer i soffan blev det för att ruska
ruset av sig efter bröllopet..
Vi såg några filmer men ingen jag faktiskt kan rekomendera till er där ute, det var
länge sedan vi såg en riktigt bra film nuTIPS på filmer önskas!!!
(Gärna lite nyare filmer).
 
Så här ungefär såg helgen som varit ut...
Vi var inbjudna på kräftskiva hemma hos familjen Sterner!
Gammal Norrlands Akvavit (en passande snaps för mig) Vitt vin, Västerbottenpaj
med skagenröra och toast blev förrätt, ingen dålig sådan kan jag meddela.
The Sterners!

En mycket trevlig kväll med otroligt god mat, kräftskiva passar verkligen mig då
jag älskar kräftor och äter det så fort jag får tillfälle :-)
Stort tack till familjen Sterner för en otroligt gemytlig kväll!
När vi ändå är inne på matsnack så kan jag rekomendera er att besöka denna
nya blogg: http://saraskastrull.blogg.se/
En lättsam blogg för er som gillar mat och vill ha trevliga och enkla tips!
 
I söndags besökte vi Heron city för mat och bio, det blev filmen The Bourne Legacy
Helt ok söndagsnöje när bakisdemonen tagit övertag om kroppen, nu hoppas
jag på ytterligare film-tips av er så att vi restrerande vecka kan bädda ner oss
i soffan med några riktigt bra filmer...
 
...Synd att det inte är helg året runt bara...
 
Glöm inte att följa mig på: http://www.facebook.com/Demonia.webblogg
eller Instagram: Maha_Kali
 
Katatonia - Dead End Kings

~Demonia~

RSS 2.0