På Norrländsk mark!

Imorse tog vi flyget till min hemstad Umeå, det är dax för en av årets höjdpunkter nämligen House of Metal som går av stapeln på fredag och lördag! Just nu sitter jag och lyssnar på Naglfar som repar in setlisten inför festivalen, dom spelar 19.30 på idun scenen på lördag. Detta kommer garanterat bli en oförglömlig spelning som ni inte vill missa.


Instagram...


Hellfest del 1

I somras tog vi en tripp till Paris och stannade där några dagar, detta har jag
skrivit om tidigare här i bloggen. Efter dagarna i Paris så tog vi tåget vidare mot
Hellfest, (en festival något större än Svenska Sweden Rock) som ligger ca 2-3
timmar utanför Paris. Digitalkameran var självklart med och här nedan får ni se
några bilder/filmer från första dagen på Hellfest.
Det var en gedigen line-up på Hellfest med otroligt många band att kolla in.
ÖL och redbull/vodka blev starten på första dagens Hellfest.
Eve, Alex och Elke
Skönt häng...
Största scenen på Hellfest.
Inne på vip-avdelningen men enn massa bra folk.
Festen är i full gång... här är jag och Alex med Aðalbjörn och Sæþór från Solstafir.
Taake gjorde ett fantastiskt framförande på Hellfest.
 

Skapar kaos ute på området tillsammans med två norrmän.
Jag och Örjan från Taake i inte direkt nyktert tillstånd hehe..
Jag, Erik (Watain) Sara och Victor (Entombed) Sekunderna innan vi träffade
King Diamond i egen hög person!
Detta kan vara den coolaste bilden någonsin. Det var verkligen en fantastisk
upplevelse att få träffa King Diamond i egen hög person.
Ett möte jag aldrig kommer att glömma.
LG (Entombed) och Louise (Iron Fist)
KING DIAMOND var det vi främst åkte till Hellfest för att se och det var verkligen
ett fantastiskt gig på alla sätt!
 
 
 
 
Att äntligen få återse KING DIAMOND på scenen var helt underbart, det var en total
"hurv" spelningen igenom. Jag hoppas verkligen att jag får chansen att få se
King Diamond i sommar på någon  av festivalerna han besöker.
Det var allt från första dagen på Hellfest, det är så otroligt många band som spelar att
man nästan får ångest över allt man missar och därför missar ännu mer...
 
Mer om Hellfest kommer inom kort!
 
~Demonia
 

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Ny video med: Hypocrisy - End Of Disclosure

 
Demonia

Necrocurse + Sweden Rock Magazine

Nya Sweden Rock Magazine har anlänt och det första som fångade mina ögon var intervjun med Uddevallas Necrocurse! Har ni inte kollat in bandet än är det hög tid att ni gör det!

Mer info: www.necrocurse.com


Ny video: Ghost B.C. - Secular Haze

 
Demonia

Darkthrone - The Underground Resistance

Här nedan kan ni lyssna på hela Darkthrone´s senaste släpp
"The Underground Resistance" Skivan släpptes den 25:e Februari
via Peaceville Records.
 
Demonia

Ny video med: Katatonia - Lethean

 
Demonia

Hail The Hordes!

R.I.P Quorthon!


Vinnaren i House of Metal tävlingen.

Nu är det dax att utse vinnaren i tävlingen om ett 2-dagars festivalpass till
House of Metal som går av stapeln den 1-2 Mars i Umeå. Detta är lätt Sveriges
bästa festival och vinnaren får äran att beskåda lineupen som ni ser här nedan...
Vinnaren har lottats ut av mig och House of Metal och den lycklige vinnaren är:
 
Elin som svarade så här:
Svaret på frågan är 6 gånger! Det blir sjunde gången nu i mars!
Stort GRATTIS Elin, jag mailar mer information till dig.
 
Det börjar dra ihop sig för årets House of Metal festival, om inte mindre än 12 dagar
så är festen i full gång. Så till er som fortfarande inte köpt biljett och som inte hade
lyckan med sig i denna tävling så är det verkligen dax att köpa biljett till årets festival.
Biljetter köper ni HÄR!
 
För mer info: http://www.houseofmetal.se/
 
~Demonia~

Nya Judas Priest prylar.

Lite nya Judas Priest prylar är ju aldrig fel, kolla in mina nya inköp här nedan.
Ett svart linne och en grå t-shirt.
Samt ett sjukt snyggt halsband.
 
Har även beställt lite mer Judas Priest prylar och så fort de levereras så visar jag er!
 
Demonia
 

Liten Thomas Sabo present...

Imorse vaknade jag upp med ett litet paket på sängkanten, detta fina
Thomas Sabo fladdermus låg innuti. Morgonen började otroligt bra
för som ni vet så älskar jag Thomas Sabo´s smycken.
Denna fladdermus går att sätta fast lite var man vill, på bilden sitter den på ett av mina
Sabo armband men nu har jag hakat fast den på ett halsband. Så fin :-)
 
För mer info om Thomas Sabo: http://www.thomassabo.com/
 
Demonia

House of Metal TÄVLING!

Nu är det snart dag för Sverigens bästa festival igen, många hårda band
är bokade och fler kommer utanonseras inom de närmsta dagarna så håll
utkik på deras hemsida: http://www.houseofmetal.se/            
Festivalenledningen är dessutom otroligt generösa och lottar nu ut en 2-dagars
festivalbiljett till någon av mina läsare. Det ända ni behöver göra för att vara med
och tävla är att "gilla" House of Metal´s sida på Facebook:
http://www.facebook.com/thehouseofmetal#!/HouseofmetalSWE
Samt svara på frågan: Hur många gånger har House of Metal gått av stapeln? 
i kommentarfältet här på bloggen. Glöm inte att ange mailadress så drar jag
tillsammans med festivalenledningen en lycklig vinnare.
 
Skicka in era svar senast på fredag (15/2) 18.00, vinnaren presenteras
här på bloggen. Lycka till med tävlandet :-)
 
Till er som fortfarande inte köpt biljett och som inte har lyckan med sig i denna tävling
så rekomenderar jag er verkligen att köpa biljett till årets festival. Detta kan jag
garantera att ni verkligen inte vill missa. Biljetter köper ni HÄR!
 
http://www.houseofmetal.se/
 
Demonia

Nu är jag åter på banan...

Äntligen hoppas jag att ni tycker, äntligen är jag tillbaka med mitt bloggande.
Det har varit en otroligt hektiskt tid med försäljning av lägenheten som nu
äntligen är såld. Det gick fantastiskt bra och det slutgiltiga priset blev 
jag grymt nöjd med. Det är en otrolig lättnad att ha försäljningen överstökad
så att jag nu kan focusera på annat.
Nu ser jag fram emot att få tillgång till vår nya lägenhet vi köpt inne i stan
så att vi kan påbörja renoveringen där innan vi flyttar in i slutet av Maj.

 

jag måste dock erkänna att pausen från bloggandet varit otroligt skön, ingen
stress med inlägg som "måste" ut och så mycket tid som blir över till annat.
Men nu är jag tillbaka igen och jag hoppas kunna avsätta endel tid för att
underhålla er igen.

 

 

Håll utkik här framöver och speciellt senare idag då det kommer postas en
TÄVLING som ni verkligen inte vill missa...

 

 Demonia


Instagram...

 
 
Demonia

RSS 2.0