Ny låt med Necrophobic..

Låten "Revelation666" från Necrophobic´s kommande platta "Death To All" ligger nu ute för lyssning: http://www.myspace.com/dta2009
Plattan släpps på Regain Records i Maj så håll utkik!

NP: Necrophobic - Death To All

~Demonia~

Det bästa som har hänt mig..

INGEN kan göra mig lyckligare än min Alexander :-)

Detta mötte mig när jag kom hem från jobbet idag och så hade han lagat mat till mig (Fisk, kokt potatis etc.) som jag pratat om att jag var sugen på.
Själv hade han åkt iväg för att plugga till lastbilskortet, en jävligt gullig gest som verkligen uppskattades :-)

Jag ♥ Alexander!

NP: Order of Isaz - Dancing Shadows

~Demonia~

Ny leksak inköpt!

Jag var ju bara tvungen att köpa denna super snygga dammsugare, den passade mig perfekt i smaken, Special edition, högblank svart Mmm..

Jag tror ioförsig inte att jag kommer att börja gilla att städa för det hehe.. men lite lättare blir det iallafall eftersom den är sjukt snygg, väger endast 2kg, står framme och är sladdlös..

NP: Sólstafir- Masterpiece of Bitterness

 ~Demonia~

Shit så bakfull..

Men man får väl skylla sig själv haha.. Kanske inte var så smart att endast dricka sprit kvällen igenom :P kul som faan var det iallafall så man får väl stå ut med att vara seg och ligga på soffan.
Alexander spelade i Växjö med Necrophobic igår, han är här nu så jag har iallafall någon att krama på i soffan!

Fick lite coola saker hemskickade som jag tänkte dela med mig av..

Jävligt snygg och enkel "girly" med texten "Thrash till Death" på ryggen.

Nya Guillotine plattan "Blood Money" Jävligt bra!!
Går att beställa här: http://www.guillotine.se/shop.php eller på Ginza, Cdon etc.

För er som åker på Sweden Rock kryssningen nu på torsdag så uppmanar jag er verkligen att kolla in Guillotine, ni kommer inte bli missnöjda! och.. MISSA FÖR I HELVETE INTE ENTOMBED UTE PÅ HAVET!!!!

Nu blir det soffläge med min Alexander, Glöm inte ställa om klockan inatt, äntligen går vi mot ljusare tider :-)

NP: Candlemass - Death Magic Doom

~Demonia~

Botar mina halsbölder..

Med det godaste jag vet..

White Russian Mmmmmmm....

NP: Funeral Mist - Maranatha

~Demonia~

Mangel på 44:an i Lördags..

Bättre sent än aldrig att berätta om min eminenta lördag!

Aftonen startade med några kalla öl på högklasshaket Carmen..

Rostén, Niklas, Mangan, Flinta, Matti, Jonas och jag
Sedan bar det av till spelstället för kvällen: Café 44, där General Surgery hade release party för nya plattan "Corpus in extremis: Analysing necroticism"
med Kaamos som förband.

Alex, Jonas (ex Grave) Rosten (Marduk, Funeral Mist), Matti (Dismember)

Jon (Victims, Acursed, Sayyadina ex. Nasum) och Jag
Så var det dax för KAAMOS att äntra scenen..

Senast jag såg Kaamos var på samma ställe inte allt för länge sedan då som förband till återförenade Unanimated!
Kaamos - Corpus Vermis, 44:an 090321

För er som ej hört Kaamos så finnes två spår här: www.myspace.com/kaamos666 
Riktigt hård och välspelad Svensk dödsmetall.

Kaamos - Circle of Mania, 44:an 090321

Det manglades på som satan denna kväll och jag måste vara ärlig nog och säga att enligt min åsikt så överglänste Kaamos huvudakten denna afton!

Festen fortsatte och dom billiga ölen på 44:an är ju alltid uppskattade..

Chris (Bombstrike) och Anna

Pär och Alex

Jag och Martin

Hans tröja var KLOCKREN!

Hahaha..



HAHAHAHA.. Så kul man kan ha när man är ute och blossar lite :P

Maria och jag med Flinta i bakgrunden :P
Sen var det dax för kvällens huvudband Goregrindarna General Surgery

Senast jag såg dom var på den nu nedbrunna Tantogården i Oktober 2008.
Som vanligt en jävligt blodig tillställning även då!
General Sergery, 44:an 090321

Nya skivan "Corpus In Extremis: Analysing Necrocriticism" är inspelad i Off Beat studio in Stockholm och släppt på: Listenable Records finns nu ute i
handeln så kolla in den!


General Surgery med Kalle (Kaamos) 44:an 090321


General Surgery - 44:an 090321

För mer info: www.myspace.com/generalsurgery  och http://generalsurgery.se/
Grymt underhållande och rolig kväll på 44:an..
Vidare gick vi sedan till Olssons för några till kalla hehe.. som att man behövde det egentligen? Men kul var det..

Alex, Leif och Matti fick vara med på det avslutande kortet.. -666-

NP: Unanimated - In The Light Of Darkness

~Demonia~

Sjuuuuuk..

Att vara sjuk är faan trist!

Inte lika snorig som den här karln ovan, (Tur är väl det)
mest sjukt ont i halsen och seg i kroppen..

Giget i lördags var GULD! Full fylla och mycket roligt folk.
Har fotat och filmat endel så det kommer upp här inom kort hoppas jag.
Ska se till att friskna till fort som faan så nu blir det nerbäddning med täcket i soffan, dismember i högtalarna och en stor kopp te :P

NP: Dismember - Sickening Art
   
~Demonia~

General Surgery och Kaamos på 44:an Ikväll!

Med anledning av stundande albumet "Corpus in extremis: Analysing necroticism" intar Sveriges förnämsta goregrind-combo GENERAL SURGERY tillsammans med dödsmanglande KAAMOS Kafé 44 i Stockholm den 21 mars.

Våga inte missa detta evenemang om ni är i närheten!

Jag får besök av min vän Anna från Norge idag så nu hoppas jag bara att jag kan friskna till så att vi kan höja våra glas ihop och mangla lite :P

 

NP: Kaamos - Lucifer Rising

 

~Demonia~


Lite fredagsmys kanske?



NP: Damnation - Insulter of Jesus Christ!
 

~Demonia~

Watain merch..

Lite nya kläder är aldrig fel och speciellt inte med Watain!
Jag har fått några nya linnen/t-shirt´s som jag tänkte visa er, GRYMT SNYGGA.



Det översta linnet är min favorit och har redan kommit till användning :-)

Watain jobbar i skrivande stund på att få upp en ny merchandise sida och
en helt ny hemsida så håll er uppdaterade på:
http://www.myspace.com/watainofficial

Det kommer med all säkerhet att komma jävligt mycket coolt att införskaffa.
Watain har avsatt resten av året till att skriva ny musik så jag ser verkligen frammåt mot en ny skiva!
Vill man se dom live detta år finns det just nu bara en chans, dom är headline på KINGS OF BLACK METAL Festivalen i Giessen, Tyskland den 18:e April,
det MISSAS INTE!


Ser fram emot denna festival som faan, det kommer att bli sjuk bra!!
Watain - I Am The Earth, 10år jubileum Uppsala 081206

Lägger upp en låt som jag filmade på10års jubileumet, PEPP!!
Nästan 4 månader sedan jag såg dom live nu så det är faan dax igen.

En annansak jag vill uppmärksamma er på är TRIDENTS ARTS
Erik i Watain är grymt duktig på att designa och lauota, kolla bara in några av dom senaste jobben han gjort:

Nifelheim återsläpp.

Nya Unanimated " In The Light Of Darkness"
(som jag förövring är sjukt sugen på att få höra)
Han har gjort jävligt mycket annat jobb så som: logos, posters, div. merch motiv, flyers etc. gå in och kolla på myspace sidan: http://www.myspace.com/437518007 där har han lagt upp endel saker han gjort, vill man ha eminent hjälp så kontaktar man honom förslagsvis genom Myspace mailen.

NP: Watain- Casus Luciferi

~Demonia~

Festandet i Göteborg fortsatte..

på lördagen efter allt hatande så blev det middag och några öl sen tog jag och Alex en taxi till stickyfingers för att stödja Guillotine som spelade först av 4 band, redan klockan 18.30 var vi på plats.

Glest med folk var det och sista giget på denna turné men Guillotine röjde på
som vanligt!
Guillotine - Blood Money, Göteborg 090314

Guillotine - Arise (Sepultura cover), Göteborg 090314

Sepultura låten "Arise" avslutade deras set och ljudkillen som kommer från Brasilien blev sjukt nöjd när han fick komma upp och sjunga Hehehe..


Grymt gig synd bara att dom spelade så tidigt och att det inte var så mycket folk.
Törstiga och festsugna drog jag och Alexander fort iväg till förfesten..

Killarna lyssnade på metal i köket och tjejerna kollade schlager i vardagsrummet, ni kan ju gissa var jag satt hehe..

Helena, Tobbe och Johan

Jag, ?, Johan, Helena, Ewo, Nathalie, Skuggan och Helen
Tog vi spårvagnen in till stan och "Rockbaren" där festen fortsatte.

Helen, Tobbe, jag, Alex, Ewo och Nathalie
Dom flesta blev överförfriskade och åkte hem relativt tidigt :P
Jag och Alex stannade kvar och söp vidare..

Trevlig ute kväll på Rockbaren var det minsann..
Men hatar Göterborg gör man ju alltid oavsett! :P

Någon JÄVEL snodde mitt patronbälte där vi sov! Det var
GARANTERAT någon JÄVLA sillstrypare med Håkan Mild Frisyr, får jag tag i tjuven kan det gå riktigt illa!


NP: Tormentor - Anno Domini

~Demonia~

Marduk i blåsväder norröver..

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4690313

Läs debattinläggen också, vissa var humor på riktigt hög nivå :-)

NP: Marduk - Fuck me Jesus

~Demonia~

Hata Göteborg!

Pigg var man ju inte direkt efter fredagens festande,men tillslut tog vi oss
iallafall iväg in till stan..

Skönt att komma ut lite och komma iväg bara vi två :-)

Efter en grym frukost stod man lite starkare på benen och mådde en
aning bättre, bakfyllan försvann mer och mer..
Vi kände hur hatet av Göteborg kom över oss!

och var tvugna att visa det :P


Aggressionen steg mot Sveriges rövhål Hahaha..

Behöver jag säga mer än: HATA GÖTEBORG!!

NP: Trident - Stockholm Bloodbath

~Demonia~

Fredagens resa mot Göteborg..

Jag, Alexander, Helen och Tobbe bilade altså ner till Sveriges baksida tidigt i fredags. Killarna skulle spela med Trident på Henriksberg i Göteborg.

Alex var den ända med körkort så han fick köra helavägen.

Tobbe fördriver tiden i bilen..
Med bra musik och trevligt sällskap flöt resan på ganska fort, lite sena blev vi dock så soundshecken missades. Så det fick bli lite mat och öl istället :-)

Alex, Helen, Tobbe, Jonas, Helena, Johan och Ewo
Sen var det dax att bege sig till spelstället.

Einar (Alex far), Alex och Pia

Jag och Alex

Tobbe och Helen

Var tvungen att lägga ut bild på dom starkaste chipsen jag någonsin smakat! Gillar ni starkt och då menar jag starkt, så prova dessa :P Inget för mesar!

Helena och Nathalie

Jag och Helena Hahaha..

Tobbe och Mike tar det lugnt i logen innan giget..

Alex och jag :-)
Så var det dag att se Trident live för första gången.
Bandet bildades av Alexander Friberg och Johan Norman 2007, så det är
relativt nytt.
Spelstället för kvällen rymde 180 pers, slutsålt denna kväll och lite mer än tillåtet så ca 250 pers var det och det kändes, knökfullt var det verkligen!

Trident är signade på Regain Records och har spelat in sin fullängdare "World Destruction" när den släpps är i skrivande stund oklart, jag själv tycker den är jävligt bra och mycket varierad dödsmetall. Hur jag ska förklara det är svårare, allt från lite nyskapande till Morbid Angel blandat med dissection slingor, hårt, snabbt och brutalt! Gå in och bilda er egna uppfattning på: www.myspace.com/tridentofficial 

Trident - Jaws of Satan, Göteborg 090313


Trident - Black Velvet Wings, Göteborg 090313 (Min personliga favoritlåt)


Trident - World Destruction, Göteborg 090313




Grymt bra gig och jävligt kul att se Trident för första gången. Ser fram emot skivan och fler chanser att se dom live för det var ett jävla ös, grymt spelat och snor tight, man kan nästan tro att dom repat som fan! fast så är inte fallet direkt eftersom alla bor på olika håll i detta land.

Håll ögonen och öronen öppna efter Trident och håll er uppdaterade på: http://www.trident666.com/


NP: Merciless - Realm of the Dead

~Demonia~

En stor kram och LYCKA TILL!

Önskar jag min vän Pål Mathieson som kommer att genomgå en öppen
hjärtoperation idag..

Klicka här för utförligare information.

Pål är en god vän till mig och jag önskar honom det bästa!!
Han kommer komma tillbaka starkare än någonsin, det kan ni lita på :-)

Krya på dig Pål och ta väl hand om dig och ditt "Metalheart" så hoppas jag att vi ses snart igen!

Stödj Pål och Susperia på: http://www.susperia.net/
eller: http://www.myspace.com/susperiafans
Har ni inte hört Susperia så är det på tiden att göra det, Pål´s röst är nog helt klart en av dom bästa i världen i den genre.

Mina tankar finns hos dig idag :-)

NP: Susperia - Unlimited

~Demonia~

The Devils Blood - Givet köp!

The Devils Blood´s - Come Reap har släppts på LP så det var ju ett givet köp!

Grym platta, ser framemot nästa släpp..

Kolla in: http://www.myspace.com/thedevilsblood och lyssna på några låtar för er som inte hört dom.

NP: Grand Magus - Iron Will

~Demonia~

Iron Maiden, Flight 666

Biljetterna är bokade till premiären på Iron Maidens dokumentärfilm
Flight 666.

21/4 är det dax och 15 stycken hårda polare har jag dragit ihop :P

Leta upp en biograf nära er och boka biljett:
http://www.ironmaiden.com/flight666/

NP: Halford - Resurrection

~Demonia~

Matkoma av rang!

Jag och Erik lagade ihop en jävligt god ädelostpasta med skinka och champinjoner.

Vilka grymma kockar vi är :-)

Man åt så mycket att man hamnade i matkoma, fy faan vad mätt man blev.. Men man kan ju inte ge upp.

Lite äppelpaj kan man väl alltid få ner hehe..
Tänkte bara sukta lite ;-)

En liten avskedsmiddag innan Erik drog iväg till USA i ca 5 veckor, bra avis blir man allt.

NP: Ancient Wisdom - Cometh Doom, Cometh Death

~Demonia~

Funeral Mist - Maranatha

Sex års väntan är över, ÄNTLIGEN har nya Funeral Mist släppts!
Både Cd´n och Lp´n fick jag hemskickad av Arioch och den har i princip gått varm ända sedan dess.
Layouten är klockren som vanligt om inte den bästa hittills, i typiskt
Funeral Mist stil!!

Skivan släpptes 23:e februari på http://www.noevdia.com/
Man får själv lyssna på skivan och bilda sin egen uppfattning, det brukar vara total dyrkan eller så gillar man det inte.
För mig är denna platta redan klar som topp 5 på 2009 års bästa lista!
Utan tvivel.. Förmodligen årets bästa Black Metal platta!
Den bara växer och växer för varje lyssning och det känns som att man hittar något nytt för varje gång man lyssnar på den, SJUKT JÄVLA BRA!!
Kolla in:  www.myspace.com/thefuneralmist  för info.

No more words are needed...

NP: Funeral Mist - Maranatha

~Demonia~

Gåvan från Dubai

Blev en...

En burka-kärring med "bubblehead" Hahahaha..
Klockren present tycker jag verkligen!
När jag var på Kanarieöarna i December 2008 så köpte jag med mig ett "barnlik" i stearin/vax till Erik och han blev mycket nöjd :-)
Bra polare ger varandra grymma presenter hehehe..

NP: Dissection - Reinkaos

~Demonia~

Fightkväll - UFC 96

Söndagen spenderades som alltid efter en gala hemma hos mig med middag och fight!
Rotfrukter/potatis i ugnen och kyckling lagade Alexander ihop och Jävlar vad gott det blev :-)

Chrille, Ludde och Alex
Countdown till UFC 96 och Galan avverkades och jävlar vad många bra fighter det var! Fighten mellan Rampage-Jardine var galet spännande och nu hoppas jag faan att Rampage kan sno åt sig bältet av Rachad Evans så att min favorit Forest Griffin får en "Re-match" mot Rampage och kan ta tillbaka bältet hehehe.. Faan vad pepp man är :P
UFC is the shit!!!

Affliction killar med hak problem? Haha.. nej då, men ett försök iallafall.. bättre lycka nästa gång! Dog faan av garv när korten togs och videon jag spelade in haha.. ojoj.. (lite internt kanske)
Fruktsallad och banan i ugnen med smält choklad Mmm.. sen kladdkaka och kaffe på det så var denna söndagen också räddad hehe..
Grym kväll med GRYMT sällskap :-)

Ser redan fram emot UFC 97!!!!!! Chuck Lidell MÅSTE krossa Shogun.

NP: Funeral Mist - Maranatha

~Demonia~

Lördags häng på Olssons

Träffade upp lite polare på Olssons i lördags och tog några kalla :-)

Bentan, Alex och Tobbe (Alla spelar i bla. Order of Isaz)

Ewo med flickvän

Mange, Jens, Sofie och Frejman

Tobbe, Helen, Linda, Johanna och Marja

Ewo och Alex (Båda Tident)

På fredag 13:e mars, spelar TRIDENT på Henriksberg i Göteborg, bege er dit om ni är i närheten!!
kika in på http://www.trident666.com/ för mer info.

Skön stämning och roligt att träffa upp lite polare, blev en relativt lugn kväll och det var ju bara skönt med tanke på hur man brukar må på söndagsmornarna när man vaknar ur komat hehe..

NP: Entombed - Left Hand Path

~Demonia~

Torture Division, Sanctification och Guillotine på Blabbermouth!

Blabbermouth har ännu en gång skrivit om min blogg och vid 3 olika tillfällen till och med, vem är nöjd?
Jo jag.. Sjukt nöjd, det sprider bloggen en hel del och fler hittar hit!!!





Jag tycker att det är as grymt!
Jävligt coolt att man kan vara med att hjälpa till att fixa lite extra gratis reklam till band man gillar!!
Ni som ännu inte hört Torture Division borde genast gå in här: http://www.torturedivision.net/
Samma sak gäller Sanctification: www.myspace.com/sanctificationband
och Guillotine: http://www.guillotine.se/
Dock undrar man ju om dom har något emot Nifelheim? Hmm.. lite underligt att dom skriver om dom andra banden  och inte något överhuvudtaget om Nifelheim, det är ändå i samma blogg (House of Metal - Fredagen) och mycket mer bilder/Videos ligger ute med dom!!  Någon fler som drar samma slutsats??

Min blogg har sedan jag startade 2008-11-17 redan passerat
10.000 besökare!!!!!!!


Jävligt kul och ingen är nöjdare än jag :-) Fortsätt kika in och Länka/Sprid den mer än gärna, Tack!

NP: Nifelheim - Servants of Darkness

~Demonia~

Mina nya sommarskor


Mina nya skor som jag tänkte skutta runt naken i hagen med i sommar :P
Hahaha..
Hade ju ioförsig varit grymt!!!

NP: Impaled Nazarene - Goat Perversion

~Demonia~

Reseskildring från Dubai och fikande

Tyranten kom förbi på en fika innan Umeå resan dels för att hämta upp "Getskallarna" och för att berätta om han och hans brors resa till Dubai för att bevittna Iron Maidens spelning där såklart! (Erik har förövrigt sett Iron Maiden 160 gånger iom denna Dubaivistelse, det är inte fy och skam direkt.. hans bror ligger inte långt efrer. GRYMT JOBBAT VERKLIGEN!! Det kallar jag RIKTIGA fans.

Getsamlingen: 2 till mig, 2 till Nifelheim och 1 till Marcus
Synd att jag inte behöll alla själv, hade varit klockrent :P

Faan vad avudsjuk man blev när Erik berättade om deras resa, allt hade dom gjort från att rida på kamel till pulkåkning och kollat MAIDEN såklart! Bilder på bröderna på en kamelrygg finnes men det får jag nog lämna lite privat hehe.. men kul som faan att se :-)

Dom hade haft en jävligt grym resa så dit får jag nog ta och bege mig någongång snart minsann.
Erik köpte med sig en present till mig därifrån också haha.. den får jag väl ta och fota och lägga upp här senare!


Kladdkaka och lite kaffe i goda vännerslag är aldrig fel :-)

NP: Judas Pries - Nostradamus

~Demonia~

House of Metal - Lördag

Fredagens efterfest avslutades på lördagen vid 7.30 så man var minst sagt lite mör! Tillslut släpade jag och Alexander oss iväg hem till Marcus och Anna-Maria, middag och förfest vankades.
Lite Tacopaj och alkohol så var man på banan igen :-) Vi hade grymt trevligt så jag glömde till och med att fota. (Tack för mat och bästa sällskapet)

Marcus, jag och Alex på festivalen.

Hahaha.. Humöret var på topp och kul som faan hade vi :-)
Så kul att vi missade dom flesta banden denna kväll..

Svensk hederlig dödsmetall sitter dock aldrig fel, Sanctification med Masse (Dark Funeral) på sång, öste på som faan.
Sanctification - Dead Forever - House of Metal 090227

5 låtar från deras nya platta "Black Reign" ligger uppe på www.myspace.com/sanctificationband

Sen blev det mera ölande och flera gamla polare att träffa som man inte sett på länge :-)

Marcus (Naglfar, Bewitched etc.) jag och Stoffe (Naglfar)

Erik, Alex, Marcus, och Kristoffer

Jag och min gamla goda vän Oloweeee :P

Opeth spelade på största scenen och det var verkligen knökfullt.

Det var några låtar jag hade sett fram emot att höra men med några öl innanför "västen" så hade jag ingen ro att stå och kolla, det kan ju bli lite väl lungna och stillsamma låtar från det här bandet..

Jag och Kuno (Hellmasker)

Nere på TC var det allsång på helvetet så där träffade man några gamla Holmsundare: Hanna, Timo, Alex, jag och Uffe

Är Uffe sugen på en dans månne? Jag dansar då faan inte hahahaha..
Kvällen gick jävligt fort och man han knappt träffa alla man ville, GRYMT kul :-)

Så var det dax för kvällens sista akt GUILLOTINE!!!
Fredrik Mannberg och Nils Eriksson, två goda vänner till mig bestämde sig 1996 för att börja lira lite Thrash på sidan av huvudbandet Nocturnal Rites så dom bildade Guillotine, 1997 släpptes första plattan "Under the Guillotine"
Bandet har legat på is nästan sedan dess och nu 2008 släppte dom deras andra platta "Blood Money"
Detta var första gången jag såg dom live och det var JÄÄÄÄVLIGT BRA!

Guillotine - Insanity, house of Metal 090228

Nya plattan "Blood Money" har dom verkligen lyckats med, Mannberg frågade mig vilken/vilka låtar jag gillade bäst och efter några lyssningar insåg jag att det var jävligt svårt.. Alla låtar är GRYMT bra och sätter sig direkt så det var ett svårt val men några favoriter finns det allt :P
Kolla in den, helt klart värd pengarna och lite Thrash sitter ju aldrig fel!


Guillotine - Executioner, House of Metal 090228




Guillotine, Arise (Sepultura cover) House of Metal 090228


Den här gången slipper man vänta 10år mellan plattorna också, det finns redan låtar färdigskrivna för en ny platta "-Det känns lite som en ny start och det är jävligt kul att vara ute och spela igen!" sa Fredrik till mig när jag pratade med honom nyss på telefonen från Östersund :-) Han sa även att det är snack om en europa turne snart, så det ser jag framemot!


Guillotine är just nu ute på turné, missa det inte!

 7/3 Östersund, Tingshuset, IDAG!
10/3 Örebro, Kulturhuset
12/3 Köpenhamn, The Rock
13/3 Stockholm, Klubben
14/3 Göteborg, Sticky Fingers

På med dom gamla Thrash dojjorna och ut och stötta, så jävla nostalgiskt och sjukt bra live!!

Thrash till Death!!

Festivalen var slut för detta år, men redan nu ser jag fram emot 2010 års House of Metal. (Hoppas på hårdare metal och mindre Danko Jones etc. hehehe)
Jag kan verkligen rekomendera er att åka dit så håll er uppdaterade på www.houseofmetal.se och se till att besöka Norrlands största och bästa festival nästa år!

NP: Slayer - South of Heaven

~Demoia~

Blaze Bayley i Stockholm!

28:e April spelar Blaze Bayley här i Stockholm, Hornstullstrand 4.
Biljett är redan införskaffad, finns här: http://hornstullstrand.se/, Pet sounds, Bengans, Record hunter och dom kostar hutlösa 100:- plus förköpsavgift, det dubbla i dörren så köp förköp för satan!

Biljett är även införskaffad till Blaze i Västerås den 29:e April.

Kolla in nya Blaze videon: "Robot" från senaste plattan: "The Man Who Would Not Die"

Faan vad svinigt bra senaste plattan är :P

NP: Iron Maiden - The X Factor

~Demonia~

Klockrent! Hahaha..

Kolla in det här:
http://skuls.superdiesel.net/
Jävligt kul om någon "black Metal-italienare" beställer tröjan "Gravid" tex Hahaha..
Bra humor :P

NP: Aura Noir - The Merciless

~Demonia~

Rekord på bloggen!


Det var inte så längesen jag startade min blogg, det är jävligt kul men också slitsamt för det tar verkligen upp mycket tid. (och tid har jag ont om)
Det roligaste är när jag får kommentarer eller hör att folk läser min blogg.
Det ger mig verkligen energi att fortsätta :-)
Igår hade jag rekord i antal besökare på min blogg!!!!!! Jag blev SJUKT glad och JÄVLIGT mallig hehe.. När jag började blogga trode jag aldrig att jag skulle få så här bra respons, nu blickar jag bara framåt..

Kul att ni uppskattar och gillar det jag gör, fortsätt gärna med det..
Kom gärna med kommentarer och åsikter, jag kan bara bli bättre :-)

TACK!!!

NP: Devil Doll - Allt

~Demonia~

House of Metal - Fredag

Då var det altså dax för den årliga House of Metal Festivalen 3:e året i rad och det blir bara bättre och bättre!
Jag kan börja med att säga att jag rekomenderar denna festival HÅRT, bra lokaler, mycket trevliga norrlänningar, många stora band och jävligt bra organiserat! Så kolla in 2010års festival och boka resan, det kommer ni inte att ångra.

Kvällen började med några groggar på hotellet som uppvärmning..

Fint besök av Nifelheim bröderna fick vi också :P
Lite varm i kläderna bar det av till festivalen..

Träffade några av mina gamla bardomsvänner, Robert, Olov, "stor" Kapen, Mange och Jag. (En del av Holmsunds Hell Moppers) Mycket otyg har vi gjort i våra dar :-)

Bild1: Anna & Olov, Bild2: Maria & Robert, Bild3: ♥

Jag och Alex DOG av garv när Olov tyckte vi såg tråkiga ut på kort och sa "RIIIIIV HON PÅ PATTARNA" Hahahaha..
Grymt trevligt att återse lite gamla polare och ta några (svindyra 58:-) öl ihop.

Amon Amarth var första bandet som jag såg lite av iallafall..

på festivalen finns det 4 olika scener och samtidigt som Amon Amarth spelade så manglade Torture Division på nere i källaren så jag begav mig snabbt dit!

Lord K Philipson,Tobben Gustafsson och Jörgen Sandström är
Torture Division - Lik

Jävlar vad dom manglade på och FY SATAN SÅ JÄVLA BRA! Det här var första gången jag hade äran att se bandet live och det lär verkligen inte bli sista!
Torture Division

The world’s best death metal. We are Torture Division.står det på deras hemsida: www.torturedivision.net
Kika in och ladda ner deras låtar ALLT ÄR GRATIS, det är så dom jobbar och dom är inte intresserade av skivkontrakt.

Flinta (Nifelhein, Ex, Entombed etc) och Hempa stod och njöt.


Jag och Mats "Möken" En av House of Metal Arrangörerna.
Torture Division - Into the Grave (Grave cover)

GALET bra live så har ni chansen att se dom så missa den inte!

Jag och Marcus (Naglfar, Bewitched, Ancient wisdom, Eudaimony etc)
Jag tvungen att gå tillbaka till hotellet för att ladda kamerabatterierna och varför inte ta med sig några vänner på en grogg? Passade samtidigt på att ge Marcus en "Get" haha.. han hade sett den i bloggen och jag hade lurat honom att den var slut, så nu får hans nya studio lite snygg inredning också :-)
(Skicka gärna en bild på hur det blev sen så jag och folk får se hehe..)

Alex, Marcus, Anna-Maria och Bogdana

Så var det ÄNTLIGEN dax för NIFELHEIM!

Senast jag såg dom var när jag följde med på deras "Infernal tour of Destruction" i Finland, där gick det inte lugnt till kan jag lova haha.. Det är bla därifrån jag på en efterfest bytte kläder med Pelle och röjde runt med hans scenkläder som ni ser på fotot överst i bloggen, jag med mååånga kilo nitar!
Tvillingarna har jag känt sedan Hultsfredsfestivalen 95 (tror jag det var) så vi har hängt ihop ett bra tag nu :-)




GRYM setlist kvällen till ära!
Nifelheim - Black Evil - House of Metal 090227


Nifelheim - Devils Force - House of Metal 090227

Några av låtarna som tex. Devils Force har ALDRIG spelats live och vissa var sjukt längesen dom körde så det var verkligen en speciell kväll!

Nifelheim - Desecration of the Dead - House of Metal 090227



Nifelheim - Storm of the Reaper - House of Metal 090227


Nifelheim - Bestial Avenger - House of Metal 090227



Nifelheim - Insulter of Jesus Christ - House of Metal 090227



SATAN I HELVETE SÄGER JAG BARA!! Sjukt bra spelning, jag finner inte ord.. ni som var där och kände stämmningen förstår nog vad jag pratar om :P Alltid lika bra live och grym scenshow (btw. ser ni dom 2 getskallarna jag hjälpte till att fixa? hehe.. ) Kolla in allt jag filmat, det blir faktiskt riktigt bra med min lilla digitalkamera!
Nifelheim har för närvarande bara EN spelning inbokad, Jalometalli i Finland, MISSA DET INTE!!
Gör ni det så: FUCK OFF!! :P

Efter spelningen hängde man runt lite på festivalen..

Anna och Jens (Persuader etc.)

Impaler och Nojje..
Sen blev det påfyllning av fetmat och efterfest på hotellet!

Jag, Pelle (Nifelheim) och TPL Micke

Sebastian (Nifelheim, Necrophobic) Alex (Necrophobic, Trident) (Vet väl alla vid det här laget?)

Alex, Batte, Pelle och TPL Micke..
Pelle kollar sin nya Rolex guldklocka och upptäcker att klockan slagit sena timmen dom ska upp och åka till Stockholm för att kolla in Judas Prieast (Avis)
,För oss är var det en festivaldag kvar, mer om den så fort jag hinner.
Det tog jävligt lång tid att göra den här bloggen och den blev ju inte kort direkt, längsta hittils tror jag bestämt så hoppas ni gillar den!
 jag kan avslöja att jag har mycket bra bilder/ filmer från lördagen också :-)
Så håll ut hehehe..

NP: Funeral Mist - Maranatha

~Demonia~

På besök i mina hemtrakter

Då var det alltså äntligen dax att åka hem till västerbotten och till Holmsund där jag spenderade mina första 19år.
Med mig hade jag så klart min härliga pojkvän Alexander som aldrig varit så långt norrut, så det kändes jävligt kul att få visa honom stället som jag växt upp på och att få presentera honom för min familj.

Vi tog en riktigt lång promenad i Holmsund och jag visade allt från var vi tex. slangade soppa.. satt och frös i något vindskydd med folköl.. Körde runt med Holmsunds Hell Moppers.. Ordnade spelningar och sjuka fester.. huset jag spenderade mesta delen av min uppväxt i etc. Jävligt kul att han kan få en inblick i vad man gjort och kan förstå bättre vad man pratar om..

Uppe i ett utkikstorn (Ombergstornet)

Grym utsikt över hela Holmsund, otroligt vackert.. det var inget jag tänkte på när jag bodde där, men något jag verkligen ser och uppskattar nu när jag åker hem.

Vi bodde en natt hemma hos min syrra Anki, var ute på promenader, hälsade på min andra syrra Johanna och hennes barn Evina, badade bubbelbad och hade familje middag innan vi skulle iväg på House of Metal festivalen.

Sötaste barnet i världen: Lilla Evina och Johanna :-)

Anki ock "inte så liten lillebror" Patrik

Holmsund är GRYMT men jag skulle nog aldrig vilja flytta tillbaka dit, för mig räcker det med att hälsa på :P Dock lite oftare än vad jag brukar så vi får nog ta och planera in en resa snart igen!

Efter Holmsundsvisiten checkade vi in på hotell ett stenkast från House of Metal Festivalen och festen var IGÅNG!!!
Skriver mer om festivalen så snart jag  har tid...

NP: Torture Division

~Demonia~

RSS 2.0