House of Metal - Lördag

Fredagens efterfest avslutades på lördagen vid 7.30 så man var minst sagt lite mör! Tillslut släpade jag och Alexander oss iväg hem till Marcus och Anna-Maria, middag och förfest vankades.
Lite Tacopaj och alkohol så var man på banan igen :-) Vi hade grymt trevligt så jag glömde till och med att fota. (Tack för mat och bästa sällskapet)

Marcus, jag och Alex på festivalen.

Hahaha.. Humöret var på topp och kul som faan hade vi :-)
Så kul att vi missade dom flesta banden denna kväll..

Svensk hederlig dödsmetall sitter dock aldrig fel, Sanctification med Masse (Dark Funeral) på sång, öste på som faan.
Sanctification - Dead Forever - House of Metal 090227

5 låtar från deras nya platta "Black Reign" ligger uppe på www.myspace.com/sanctificationband

Sen blev det mera ölande och flera gamla polare att träffa som man inte sett på länge :-)

Marcus (Naglfar, Bewitched etc.) jag och Stoffe (Naglfar)

Erik, Alex, Marcus, och Kristoffer

Jag och min gamla goda vän Oloweeee :P

Opeth spelade på största scenen och det var verkligen knökfullt.

Det var några låtar jag hade sett fram emot att höra men med några öl innanför "västen" så hade jag ingen ro att stå och kolla, det kan ju bli lite väl lungna och stillsamma låtar från det här bandet..

Jag och Kuno (Hellmasker)

Nere på TC var det allsång på helvetet så där träffade man några gamla Holmsundare: Hanna, Timo, Alex, jag och Uffe

Är Uffe sugen på en dans månne? Jag dansar då faan inte hahahaha..
Kvällen gick jävligt fort och man han knappt träffa alla man ville, GRYMT kul :-)

Så var det dax för kvällens sista akt GUILLOTINE!!!
Fredrik Mannberg och Nils Eriksson, två goda vänner till mig bestämde sig 1996 för att börja lira lite Thrash på sidan av huvudbandet Nocturnal Rites så dom bildade Guillotine, 1997 släpptes första plattan "Under the Guillotine"
Bandet har legat på is nästan sedan dess och nu 2008 släppte dom deras andra platta "Blood Money"
Detta var första gången jag såg dom live och det var JÄÄÄÄVLIGT BRA!

Guillotine - Insanity, house of Metal 090228

Nya plattan "Blood Money" har dom verkligen lyckats med, Mannberg frågade mig vilken/vilka låtar jag gillade bäst och efter några lyssningar insåg jag att det var jävligt svårt.. Alla låtar är GRYMT bra och sätter sig direkt så det var ett svårt val men några favoriter finns det allt :P
Kolla in den, helt klart värd pengarna och lite Thrash sitter ju aldrig fel!


Guillotine - Executioner, House of Metal 090228




Guillotine, Arise (Sepultura cover) House of Metal 090228


Den här gången slipper man vänta 10år mellan plattorna också, det finns redan låtar färdigskrivna för en ny platta "-Det känns lite som en ny start och det är jävligt kul att vara ute och spela igen!" sa Fredrik till mig när jag pratade med honom nyss på telefonen från Östersund :-) Han sa även att det är snack om en europa turne snart, så det ser jag framemot!


Guillotine är just nu ute på turné, missa det inte!

 7/3 Östersund, Tingshuset, IDAG!
10/3 Örebro, Kulturhuset
12/3 Köpenhamn, The Rock
13/3 Stockholm, Klubben
14/3 Göteborg, Sticky Fingers

På med dom gamla Thrash dojjorna och ut och stötta, så jävla nostalgiskt och sjukt bra live!!

Thrash till Death!!

Festivalen var slut för detta år, men redan nu ser jag fram emot 2010 års House of Metal. (Hoppas på hårdare metal och mindre Danko Jones etc. hehehe)
Jag kan verkligen rekomendera er att åka dit så håll er uppdaterade på www.houseofmetal.se och se till att besöka Norrlands största och bästa festival nästa år!

NP: Slayer - South of Heaven

~Demoia~

Kommentarer
Postat av: Stabel

Tja Marika!



Vill egentligen inte klaga men efter alla dessa hårdrocks år borde du väl kunna stava till thrash tycker man... Trash skriver bara ignoranta journalister vilket genast gör att man tar deras åsikt med en rejäl skopa salt...



Sådär ja, nu har man klagat... kändes skönt att avreagera sig lite, hehe...



Gnällgubben Stabel

2009-03-07 @ 18:14:57
Postat av: Demonia

Tjena Stabel!



Det är bara BRA att du påpekar detta, du klagar inte du hjälper mig ju bara.. Klart att jag borde veta hur man stavar, men alla är inte perfekta :P Tack för komentaren. hoppas vi ses snart, Hade bäst så länge!

2009-03-07 @ 18:15:18
Postat av: Stabel

2009-03-07 @ 18:15:44
Postat av: Stabel

Oj, det blev visst flera kommentarer, hehe... kul.



Hörs snart!



Stabel

2009-03-07 @ 18:17:48
Postat av: Stabel

Nä men va fan nu försvann den ena ju... Får nog hälla ut den här ölen... verkar va nåt fel på den...



Stabel

2009-03-07 @ 18:19:15
Postat av: Stabel

Ser nu att du rättat till din stavning. Respons direkt... bra, bra...



Stabel

2009-03-07 @ 18:20:26
Postat av: sandra

Gud vilken bra och intressant blogg du har! Fortsätt så !! Ha en fortsatt bra kväll :D

2009-03-07 @ 18:23:28
URL: http://sessah.blogg.se/
Postat av: Stabel

Äh va fan, jag fortsätter lite till, det var så skönt... Europa stavas med versal i början. Turné ska ha en apostrof ovanför e:et... Europaturné är ett ord.



Så, nu orkar jag inte mer. Tar på krafterna detta...



Hejhej.



Stabel

2009-03-07 @ 18:26:20
Postat av: Demonia

Hahaha..



Vad faan har du i ölen egentligen?



Klart att jag lyssnar på en kunnig hårdrockare som varit med sedan mannaminne hehe.. Litar på att du har koll hehe..



Vad händer ikväll då?

2009-03-07 @ 18:26:43
Postat av: Stabel

Tjenatjena igen.



Det händer inte ett skit... Är hemma själv o dricker lite öl och lyssnar på musik. Ska ut imorgon...



Vad ska ni göra? Eller det får man väl se i bloggen efteråt (om ni inte bara ska va hemma, då vill jag inte se...).



Stabel

2009-03-07 @ 19:58:44
Postat av: Zoid

Jävligt kul att ses i helgen! Och trevlig karl har du skaffat också.

2009-03-09 @ 10:44:20
Postat av: Kuno

Jävligt rolig läsning igen, kul man fick vara med i bloggen oxå! Metal \m/\m/

2009-03-10 @ 13:31:05
URL: http://www.deathdomain.com
Postat av: Demonia

Zoid: Kul som faan att ses, och tack! jag och karln ska försöka komma hem i Maj igen så då kanske man hinner slappna av med en kall :-)



Kuno: Tack, Kul att du gillar det man gör :-) Klart att du skulle vara med hehe.. Kul att ses!

2009-03-11 @ 13:15:13
Postat av: Black Diamond

Nej, det stämmer..lite thrash å´la Guillotine är aldrig fel:) De öste verkligen på i ÖSD, trots den lilla skaran som utgjorde publik..

2009-03-16 @ 21:48:45
URL: http://www.myspace.com/soulcurse
Postat av: Demonia

Black Diamond: Öser gör dom alltid :-) Grymma live!

2009-03-20 @ 00:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0