Hur gick det i omröstningen?

För en vecka sedan gjorde jag ännu en omröstning här på bloggen.
Jag ställde frågan: Vilket är Sveriges bästa dödsmetallband??

Ca en vecka senare och med 490 röster ser resultatet ut så här:




ENTOMBED vann med 117 röster, nästan dubbla röster över Dismember
som hamnade på andra plats tätt följt av At The Gates på tredjeplats.

Det kommer fler omröstningar i framtiden, har ni förslag så skriv
gärna en kommentar här nedan!

~Demonia~

Idag är det Eskilstuna som gäller...

img_3484 (MMS)

Idag är det Eskilstuna som gäller, Entombed går på vid midnatt så det finns mycket tid att dricka öl på! Skål!


Är ute på vägarna med Entombed...

img_5367 (MMS)

Är ute på vägarna med Entombed, idag är det Borlänge som gäller! Skål!


Hole in the Sky, Del 2

Här kommer nu ännu en del från 2011 års Hole in the Sky! Del 1 hittar ni HÄR!
Dagen började tidigt och redan vid lunchtid var vi på plats på en pub för att få
"för" lyssna på TAAKE´s “Noregs Vaapen” och även en för visning av den då
nya videon Nordbundet, ni som missat den kan se den HÄR!
En mycket lyckad lyssning då Taake plattan Noregs Vaapen lätt är med på
toppen
av släppta skivor 2011!

Efter lyssningen gick vi tillsammans med några polare tillbaka till ett hotellrum
där festen fortsatte...

Örjan (Taake) och Erik (Watain)
Alan (Primordial) och Pelle (Watain)

Örjan, Erik, Jag och Metaljon

Jag och Metaljon

Vi gick ner till Garage och han precis i tid till IN SOLITUDE!




Detta var första gången jag såg In Solitude live och det var en riktigt grym spelning!

För mer info: http://www.myspace.com/insolitudeheavymetal

Fullproppat på Garage som vanligt...

GRAND MAGUS!


För mer info: http://www.grandmagus.com/

SAINT VITUS!



För mer info: http://www.myspace.com/stvitus

Jag såg de tre sista banden denna afton och det var riktigt bra, grymt skön
dag/kväll/natt med mycket bra musik och vänner!

Nästa Hole in the Sky inlägg blir större och med mycket bättre bilder då jag
de första dagarna inte lagt ner speciellt mycket vikt vid att fota, så håll utkik!


NP:  The Devil´s Blood - Come, Reap



~Demonia~

Norrland i ett nötskal...

För någon helg sedan var jag och Alexander uppe i Umeå!
Tänkte visa er några bilder därifrån och jag tycker att bilderna talar
sitt tydliga språk... Norrlandslugnet helt enkelt!



NP: Ancient Wisdom - For Snow Covered the Northland



~Demonia~

Vilket är Sveriges bästa dödsmetallband?

Omröstningen Vilket är Sveriges bästa dödsmetallband? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa snabba enkäter!


Längtar till sommarens festivaler...

Jag bläddrade igenom några foton som låg i någon mapp här på skrivbordet,
hittade denna bild på mig och Alex som är tagen på Jalometalli i somras och
började genast längta till sommarens festivaler...

Den ända festivalen som självklart är bokad redan är Getaway Rock Festival
Några andra finns i planeringen men inget är riktigt bestämt ännu...
Är det någon jag verkligen vill se i sommar så är det King Diamond,
jag måste planera in någon festival så att jag får bevittna KUNGEN!


Vilka festivaler ska ni åka på?
Någon bra festival som man verkligen inte bör missa?


Nu får gärna tiden gå lite fortare så att sommaren och festivalandet kan börja :-)

NP: King Diamond - Fatal Portrait



~Demonia~

Ny låt med Angel Witch!

Nedan kan ni lyssna på en ny låt med Angel Witch "Dead Sea Scrolls"
från deras kommande platta "As Above, So Below".

As Above, So Below släpps den 12:e Mars via Metalblade.

~Demonia~

Naglfar - Téras

Hela fem år har gått sedan sedan NAGLFAR släppt deras förra platta "Harvest"
som är en riktig favorit hos mig faktiskt.
De senaste veckorna har jag lyssnat sönder mig på Naglfar´s nya platta Téras!
Téras släpps den 26:e Mars via Century media så håll utkik!

Skönt att Umeås stoltheter äntligen spelat in en ny platta, det är den sjätte i
ordningen och HELVETE VAD BRA DEN ÄR!!!
Jag har hittat ännu en favorit, gamla och nya Naglfarfans kommer inte
bli besvikna, det kan jag garantera!

Nu väntar jag på att några gig ska bli bokade så jag får se Naglfar live snart igen!

Omslaget till Téras!

För mer info: http://www.naglfar.net/

~Demonia~

Tävlingen är avslutad!

Nu är TÄVLINGEN om ett tvådagars festivalpass till House of Metal avslutad!

Jag har tillsammans med House of Metal ledningen lottat fram vinnaren,
DEN LYCKLIGA VINNAREN AV ETT TVÅDAGARS FESTIVAL PASS ÄR:

Andréas Matilainen!!!


Så här har Andréas skrivit:

Priset är 666 kronor.

Jaha, en motivering var det också. Ja, förutom att det är en så jävla massa grymma
band så är jag en utflyttad norrlänning med ett stort intresse för extremmetal och
som skulle behöva en dos av det riktiga norrland denna vinter + att detta skulle bli
mitt första besök på HOM.

House of Metal ledningen hälsar dig varmt välkommen upp till Norrland!

House of Metal välkomnar även dessa band till festivalen: In Solitude,
The Kristet Utseende, Dr. Living Dead, Crave, Revolver Dog
och
Bonnie Lee
.


Nu är lineupen komlett och det ser grymt bra ut i år!


För mer info: http://houseofmetal.se/

Nu är det bara 12 dagar kvar till det festen brakar lös i Umeå så se till att köpa er
biljett nu
så att ni inte står där utan och missar den största festivalen i Norrland!

Biljetter hittar ni här: http://www.tickster.com/sv/events/gv1yruxmd45m4wd

Vi ses i Umeå på House of Metal!!!


NP: Naglfar - Téras



~Demonia~

På väg mot Uddevalla!

Rullar just nu fram på vägarna med Entombed, på väg mot Uddevalla
där grabbarna tillsammans med Necrocurse spelar ikväll!

Jag ska sälja lite merch och dricka massa öl och sprit har jag tänkt,
vi kanske ses där!


~Demonia~

Hole in the Sky, Del 1

Jag har precis påbörjat reportagen från 2011 års Hole in the sky!
Det känns lite pinsamt att det tagit sådan tid faktiskt, men jag får skylla det på
att det varit otroligt mycket festivaler och annat denna sommar, även efter
sommaren har det varit fullt upp med spelningar, utlands resor, fester med mera.
Det har helt enkelt hänt "för" mycket och jag varit/åkt på det mesta, det är såklart bara
roligt för mig men nu måste jag bara hinna ikapp och visa er vad jag haft för mig.

Här kommer nu en kort inblick från den första dagen, från den absolut
sista Hole in the Sky-Festivalen i Bergen!


Den första dagen hade jag mest öl i siktet och såklart att få återse alla vänner
man träffat under åren i Bergen, dessa två band var det ända jag planerat in och
det ända jag faktiskt lyckades beskåda denna dagen.

Italienarna i MORTUARY DRAPE!!!!!!!!!!!!



Fy faan vad bra Mortuary Drape är!
Jävligt grymt att få se dom i en liten lokal som Garage i Bergen.
Kolla in videorna så ser ni att stämningen var på topp, ett otroligt bra gig!

För mer info: http://www.mortuary13drape.com/


Sist ut denna onsdagnatt var MARDUK!







Stenhårt gig och set av Marduk som vanligt, svetten droppade från taket och
lokalen var proppfull med folk som som trängdes, röjde och skrek ikapp!
En fantastisk spelning, ett extra plus var när Alan från Primordial gästframträdde
på låten Accuser, Opposer som jag även lyckades filma här ovan.
Grymlåt! En klar favorit från ROM 5:12 plattan!


Mer från Hole in the Sky kommer snart...

NP:
Mortuary Drape - Secret Sudaria


~Demonia~

A Black Metal Year In Norway




A Black Metal Year In Norway släpps vintern 2012 så det borde väl vara snart?
Någon som har mer info om det?

~Demonia~

Hur gick det i omröstningen?

För en vecka sedan gjorde jag en omröstning (som ett test) här på bloggen.
Jag ställde frågan: Vilket är Sveriges bästa aktiva black metal-band?

En vecka senare och med 574 röster ser resultatet ut så här:




Watain vann med 219 röster
, mer än dubbla röster över Nifelheim
som hamnade på andra plats tätt följt av Marduk på tredjeplats.

Jag tyckte det var riktigt kul att se vad ni läsare tycker!

Men vad tyckte ni om omröstningen?
Ska jag göra fler?
och isåfall vad vill ni se för omröstningar?



NP: Woven Hand - Blandat


~Demonia~

Sweden Rock Magazine...

Igår damp nya numret av Sweden Rock Magazine ner i brevlådan här hemma.
Jag bläddrade snabbt igenom tidningen och konstaterade att det var ganska
mycket som var läsvärt i detta nummer, nu ska jag hälla upp ett glas vin och
plocka fram lite choklad och vardagsnjuta lite i soffan...


~Demonia~

Fuck Whitney, HAIL Quorthon!



~Demonia~

Intervju med Quorthon från Bathory från 1998



~Demonia~

Intervju med Quorthon från Bathory från 1987



~Demonia~

Polen - Krakow

I slutet av året var Necrophobic ute på en månadslång turné i form av
support till amerikanarna Morbid Angel!

Ungefär två veckor in i turnén saknade jag min man allt för mycket så jag åkte
till Polen för att kolla hur dom hade det och självklart för att kolla in hela turné
paketet som bestod utav: Morbid Angel, Necrophobic, Benighted och Nervecell!

Jag flög ensam till Krakow...
jag brukar ofta åka själv eftersom tycker att det är enklast så!
Käkade en supergod middag på hotell restaurangen och sov en natt på ett riktigt
grymt hotell innan grabbarnas buss på morgonkvisten rullade in i Krakow.

Kul att träffa alla igen, hälsa på turné sällskapet och speciellt Alexander såklart!!!
De flesta var lite sega/bakfulla efter en hård fest kvällen innan på Morbid Angels
buss och sedan ett tidigt morgonbesök på Auswitch, det tar på krafterna att turnera.

Efter "Load-in" så tog vi taxi till de mer centrala delarna...
Stora torget (Rynek glówny) i centrala Krakow...

Vi kollade in stora torget och lite runtomkring men det var otroligt kallt så
man ville mest hålla sig inne...

Här står Necrophoberna inne på någon Polsk Julmarknad...

Alex utanför Mariakyrkan (kościoł Mariacki) i Krakow.
De var otroligt kyligt denna dag så efter en kort tur i de centrala delarna
av Krakow så satte vi oss på Hard Rock Café och åt en riktigt god middag!

Väl tillbaka på spelstället han vi bara pusta ut innan kvällens gig satte igång..
Först ut: NERVECELL från Dubai.
(Jag filmade en låt men den verkar ha försvunnit tyvärr)

För mer info: http://www.nervecell.net/

Häng i logen innan gig...

Jaqueline sålde Morbid Angels merch under turnén.

Franska BENIGHTED var andra bandet på scen...

För mer info: http://www.myspace.com/brutalbenighted

Necrophobic innan giget i Krakow...

Dax för NECROPHOBIC att besudla scenen.





För mer info: http://www.necrophobic.net/

Riktigt bra gig av Necrophobic, mycket bra setlist och ett jävla ös.

Jag tog några bilder på Polska fans som vill fota sig med bandet efter giget...


Hahahaha.. Necrophobic, jag och något Polskt fan..
Merch-tjejen Mira i bakgrunden.

Äntligen var det dax för huvudbandet MORBID ANGEL!!!









För mer info: http://www.morbidangel.com/

Morbid Angel har alltid varit ett av mina favoritband, nya plattan är dock
ingen favorit och som tur var körde dom knappt några låtar alls från den.
Låtlistan var fantastisk och såg ut så här:

Immortal Rites
Fall From Grace
Rapture
Day of Suffering
Blasphemy
Maze of Torment
Existo Vulgoré
Nevermore
I Am Morbid
Angel of Disease
Lord of All Fevers and Plague

Where the Slime Live
Blood on My Hands
Bil Ur-Sag
God of Emptiness
World of Shit (The Promised Land)

Sworn to the Black
Chapel of Ghouls

Så sjukt mycket bra låtar, ett helt klart fantastiskt gig!

Festen fortsatte backstage och sedan i bussen...

Sterner och Folkare

Mira och Alex...

Jag och ja vad hette hon nu igen? haha.. skyller på fyllan!

En otroligt trevlig kväll i Krakow, festen fortsatte medans bussen
rullade längs de Polska vägarna på väg mot Warszawa där nästa datum
på turnén väntade... Mer om spelningen i Warszawa kommer snart!

NP: Diamanda Galas


~Demonia~

Marduk lyssning av nya plattan just nu!

Är på Marduk lyssning just nu, tredje låten in och det låter jävligt grymt!

 


Min nya väst!

Min nya väst har blivit snyggt utsmyckad, numera pryder Funeral Mist baksidan.

Vi får se om det blir något mer eller om den får vara ensam, snyggt blev det i alla fall!

 


Omröstnings dax...

Jag hittade en sida på nätet där man kunde göra egna omröstningar,
så nu tänkte jag prova hur det fungerar...


Omröstningen Vilket är Sveriges bästa aktiva black metal-band? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa snabba enkäter!


Se till att rösta nu, endast en gång är tillåtet och inget fusk tack!


~Demonia~



Masters Hammer släpper äntligen nytt!

Äntligen släpper Masters Hammer en mycket efterlängtad uppföjare
till senaste plattan Mantras som släpptes 2009, nya plattan är döpt till
Vracejte konve na místo omslaget kan ni se här nedan...

Plattan släpps nu i februari och alla spår från skivan ligger nu ute på deras
hemsida där man kan lyssna på ungefär halva låtarna, direktlänk HÄR!

Jag ser fram emot detta släpp, det är ett självklart köp när den finns ute...


För mer info: http://www.mastershammer.com/

~Demonia~

Tävling, Tävling, TÄVLING!

Efter succén med Motörhead-tävlingen är det dax för ännu en TÄVLING
Denna gång är priset helt otroligt, du har nämligen chansen att vinna:
ETT TVÅDAGARS PASS(!) till Norrlands hårdaste festival: HOUSE OF METAL!


Det ända du behöver göra är att svara på denna fråga:

Vad kostar en tvådagarsbiljett till House of Metal utan förköp?


Skriv en motivering till varför just DU ska vinna
, posta svaret på frågan
och motiveringen i kommentarsfältet här nedan, glöm inte din mailadress
så vi kan få tag i dig!

Lämna ditt svar senast den 14:e Februari, någon gång efter det väljer jag
tillsammans med festivalledningen ut vinnare så håll utkik.
OBS! Biljetten är personlig!

House of Metal går av stapeln i Umeå den 2-3:e Mars


Biljetter till årets House of Metal köpes HÄR!

För mer info: http://houseofmetal.se/

NP: Tiamat - Skeleton Skeletron



~Demonia~

Metal - A Headbanger's Journey

De flesta av er där ute har säkert sett filmen "Metal - A Headbanger's Journey"
Här nedanför får ni se lite bonus material från filmen...

~Demonia~

Nifelheim pin!

Jag är ägare av den kanske coolaste pin någonsin nämligen en
jävligt ovanlig Nifelheim-pin!


Jag kan ju medge att jag är sjuktligt nöjd!
Denna pin är lite speciell det är nämligen serie 1, 9/10 så endast 10
exemplar är denna gjord i och jag har nummer 9!
Jag har även en liknande Nifelheim pin fast den är lite mindre och massproducerad
så denna bär jag med lite extra stolthet!

NP: Satan's Host - By the Hands of the Devil



~Demonia~


Det är lite kallt här i Norrland!

 

 


Norrlands lugnet!

 

 


Until the light takes us...

För er som ännu inte sett filmen/dokumentären "Until the light takes us"
kan ni nu se den i sin helhet här nedan...


~Demonia~

Torture Division - Satan, sprit och våld

Torture Division släpper nytt: "Satan, sprit och våld"
Har ni hört någon bätte titel? Klockret är bara förnamnet!
Tre stenhårda dödsmetall-dängor av bästa kvalitet finns att tillgå helt gratis,
klicka på omslaget nedan för en lyssning och kom ihåg att dra upp
volymen riktigt rejält! Glöm inte att donera en slant till grabbarna för den
fin fiiiina musiken de ger oss helt gratis!!!


För mer info: http://www.torturedivision.net/

~Demonia~

Iron Maiden - Onboard Flight 666

Den nya IRON MAIDEN-boken "Onboard Flight 666" är givetvist införskaffad.
Så här ser den ut...

Supersnygg bok med många riktigt coola bilder att bläddra igenom!
Något som är extra roligt för mig och Alex är att det är ganska många bilder från
Indonesien i boken, spelningarna i Jakarta och Bali i februari 2011 är starka minnen
för oss båda så det är såklart otroligt roligt att se!

Det bästa av allt var att vi faktiskt även är med i boken!!!!!!!!!
Så otroligt coolt att få vara med på bild från giget i Indonesien!

Ser ni oss? Ludde, jag och Alex hehe.. lite synd bara att jag fotar mig och Alex
just vid foto tillfället, detta kort är taget på spelningen i Bali.

Har ni inte läst om spelningarna i Indonesien kan ni göra det här: Jakarta och Bali

NP: Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son



~Demonia~

RSS 2.0