Skärgårdsutflykt!

Det här med bloggning tar verkligen tid och tid är något jag haft väldigt
ont om i det senaste. Jag gör dock så gott jag kan så jag hoppas att ni
har överseende med att jag kanske inte riktigt hinner posta ett inlägg
varjen dag längre.
Men jag hoppas att ni kikar in här ändå som vanligt :-)
Nu när vädret börjar bli riktigt grymt vill man ju passa på att vara ute så mycket
som möjligt, igår tog jag och Alex hojen och åkte ut i Stockholms fina skärgård!

Vi åkte brand annat ut till Vaxholm och Rindö, käkade middag ute på ett
mysigt fik och gled runt på de härliga landsvägarna.

Så här såg det ut när vi var på väg hem med en av färjorna, härliga Stockholm!

NP: Marduk - Serpent Sermon



~Demonia~

Igår fyllde jag år!

Igår var det min födelsedag och det firades storslaget givetvis!
Dagen började på bästa sätt med frukost på sängen och presenter :-)

Under eftermiddagen började vänner droppa in och vi hade den grymmaste
grillfesten på vår uteplats.
Grannarna terroriserades med hög volym,
kaststjärns-tävling, allsång, grillos och fulla Norrmän bland annat :P
Järngänget var kvar ända fran till 5 tiden så idag är jag rättsliten kan jag lova.

En fest jag kommer minnas för evigt, jag har de bästa vännerna helt klart!

Stort tack till alla som kom och firade mig!

NP: Iron Maiden - Killers



~Demonia~

Grand Magus - Valhalla Rising!

En ny låt med Grand Magus vid namn Valhalla Rising ligger nu ute,
låten kommer från deras kommande platta som finns ute i handeln
den 25:e Maj. Detta är ett definitivt köp, låter riktigt jävla bra!


~Demonia~

Antichrist - Forbidden World

Senaste Antichrist är införskaffad på LP, så här ser den ut!



För mer info: http://militiaofdeath.com/

~Demonia~

Demonia intervju på Imotep!

Nu ligger äntligen intervjun jag gjorde för Norges största metaltidning
Scream Magazine ute på: http://www.imhotep.no/

Detta är intervjun i sin helhet skriven på engelska, den i tidningen var en
nerkortad verson.



To my foreign readers:

I made this
interview for the biggest metalmagazine in Norway called
Scream Magazine, the hole interview in now posted in english on:

http://www.imhotep.no/

NP: The Black - The Priest of Satan



~Demonia~

Eindhoven Metal Meeting, Del 2

I December åkte jag som sagt till Holland för att besöka festivalen
Eindhoven Metal Meeting Här hittar ni:  DEL 1
Detta är andra och sista delen och här får ni se hur jag hade det...
(Det blir inte så mycket text då jag är jävligt upptagen för tillfället men
jag tror ändå att bilderna och filmerna talar sitt tydliga språk!)

Första bandet jag beskådade denna afton var MARDUK!








Fantastiskt och intensivt gig som alltid!!!

För mer info: http://www.marduk.nu/

Marduk direkt efter giget!

Festen har precis börjat i Marduk´s loge.

Torture Division precis innan dom kliver på scenen.

TORTURE DIVISION!





För mer info: http://www.torturedivision.net/

Robert, Jörgen, Alex, Sterner och Möken.
Det var mycket Svenskar på Eindhoven Metal Meeting detta år!

AZARATH!




Polska Azarath överraskade verkligen, otroligt bra, stenhårt och ondskefullt!
Ett band jag verkligen kommer hålla ögon och öron öppna efter i framtiden!
För er som ännu inte hört Azarath kan jag verkligen rekomendera er att
kolla upp dessa Polska herrar!

För mer info: http://www.azarath.tcz.pl/

Alex och Mr Kenth Philipson

MORBID ANGEL!




För mer info: http://www.morbidangel.com/

Festen fortsatte och i Marduk logen pågick ett seriöst schackspel mellan
Season of Mist bossen Michael och Mortuus, undrar vem som vann?

KATATONIA!

Det var längesen jag såg Katatonia live och det var ett jävla drag måste jag
säga, mycket blandade låtar, snyggt ljus och riktigt bra ljud!

För mer info: http://katatonia.com/

Katatonia efter giget!

Necrophobic peppar innan de beträder scenen!

NECROPHOBIC!




För mer info: http://www.necrophobic.net/

Många bilder blev det, några är jag faktiskt riktigt nöjd med så det börjar
verkligen arta sig på fotofronten :P

Eindhoven Metal Meeting är en festival jag verkligen kan rekomendera
til er som ännu inte besökt den.

Det är helt genialt med en festival i December tycker jag, fira ut det sista året och
lyssna på riktigt bra musik, dessutom är festivalen riktigt bra uppstyrt, hotell finns i
närheten, festivalen ligger i centrum så det är nära till allt!

Det var verkligen en riktigt brutal helg i Holland, det bästa året hittils faktiskt och
jag åker mer än gärna tillbaka. Många trevliga både nya och gamla vänner har jag
träffat här under dessa dagar, några har jag till och med lyckats få med på bild,
riktigt bra line up och en helt fantastisk stämning!

För mer info: http://www.eindhovenmetalmeeting.nl/

NP: Azarath - Blasphemers' Maledictions


~Demonia~

Söndags-Hurv!



~Demonia~

Idag blir det Pizza!

Söndag är lika med slappardag & fet mat så idag blir det hemmagjord PIZZA!

Våra ingredienser denna gång var: Skinka, Rödlök, Tacoköttfärs, stark korv,
bacon, paprika, salami (dock inte med på bild) och självklart ost!

Lata som vi var så köpte vi nästan allt färdigt, degen var bara att rulla ut och
sen på med den färdiga pizzasåsen.

Så här blev Alex pizza!

Fixa fixa...

Min såg ut så här!

Nu är godsakerna i ugnen och vi väntar på att få hugga in.
Pizza, film och soffhäng är planen för resten av kvällen!

NP: Secrets of the Moon - Seven Bells



~Demonia~

Peppar inför gig!

Efter en tung vecka sitter jag nu och suger i mig några White Russian mmm..
Snart är det hög tid att bege sig in mot stan, spelning är planen för kvällen
Necrocurse, Portrait och Black Trip:

Hoppas ni har en riktigt grym helg där ute!

~Demonia~

Brave Navigator - The Spiced Spirit

Idag när jag var på väg hem så kände jag att jag ville överraska Alex.
Det är ju otroligt svårt att bara hitta på något sådär, så vad kan man köpa?
Blommor, kallingar och sånt tjafs är inte riktigt så populärt.

Jag kom att tänka på att Alex favorit-grogg är Rom & Cola, gick förbi
Systembolaget och hittade denna relativt nya skatt i hyllan!

Brave Navigator!
Eftersom Alex alltid ser till att det finns Captain Morgan spiced här hemma
så tänkte jag att han ska få prova på denna nya Rom.

Info: Brave Navigator är en spiced spirit uppkallad efter 1700-talslegenden om
piratkvinnan med samma namn. Den är gjord på jamaikansk rom av allra högsta
kvalitet, av vilken drygt 50 % är lagrad på bourbonfat och resterande del ofatad.
Brave Navigator är smaksatt med noggrant utvalda kryddor och aromer till en
perfekt balans, bland annat med vanilj, kanel och kakao.

Doft och smak

Doft: kryddig med inslag av vanilj, apelsin, banan och arrak.

Smak: harmonisk med inslag av apelsin, örter, kryddor, vanilj, honung och en aning arrak.

Serveringstips

Det mest klassiska sättet att avnjuta Brave Navigator är tillsammans med Cola i ett

glas med rejält med is toppat av en limeklyfta. Brave Navigator passar även riktigt

bra med Ginger Ale.


Länk till Brave Navigator på Systembolaget hittar ni HÄR!

Värt att notera är att denna Brave Navigator även är billigare än
Captain Morgan spiced.

Nu är det hög tid att blanda ihop en kvällsgrogg till karln som ligger
på soffan så att jag får höra hur den smakar!


NP: Vulcano - Bloody Vengeance



~Demonia~

Ny video: Marduk - Souls for Belial



~Demonia~

En fullspäckad dag!

Hur har ni det där ute?
Själv har de två första dagarna på denna vecka varit otroligt fullspäckade
och mer ska det tydligen bli. Tyvärr kommer bloggen bli lite lidande på grund
utav detta framöver, men självklart ska jag göra mitt yttersta för att underhålla
er ändå. Är jag inte bäst helt enkelt?

Jag kom precis hem efter en otroligt lång dag och möttes av detta:

Nu blir det definitivt soffhäng resten av kvällen, det är jag värd!
King Diamond intervjun i nya Sweden Rock Magazine har jag sett mycket
fram emot så den ska jag genast förkovra mig i tillsammans med ett glas
rött vin.

Fortsätt kika in här, jag ska göra mitt bästa med att uppdatera och förmodligen
hinner jag lägga ut något varje dag som vanligt :P

Det är mycket som händer i mitt liv just nu, jag är otroligt tacksam och lycklig!


~Demonia~

Opus Diaboli!



~Demonia~

Jex Thoth, Saturnalia Temple och Anguish

Imorgon drar jag ner till Debaser Slussen här i Stockholm, det är äntligen
hög tid för Jex Thoth, Saturnalia Temple och Anguish gig!




Mer info HÄR!!!

~Demonia~

Söndags-Hurven!


Jag tänker tillbaka till Judas Priest-giget här i Stockholm för någon vecka sedan och får
hurven bara av tanken på när denna fantastiska låt framfördes live på Hovet!

~Demonia~

Black Metal Satanica


Här kommer ännu en dokumentär ala "Black Metal" jag kan tycka att det börjat gå långt
överstyr nu med dessa dokumentärer, men kanske intresserar det någon?
Döm själva...

~Demonia~

Master´s Hammer - Vracejte konve na místo

Master´s Hammer senaste platta "Vracejte konve na místo" var ett
givet köp när den släpptes, en LP beställdes direkt!
Detta är lätt ett av 2012 års bästa släpp!

Jag köpte även t-shirten, en aning stor dock men grymt snygg!

En stor önskan är att få se Masters Hammer live, men det kan man väl endast
drömma om... fy fan vad coolt det vore dock!

~Demonia~

Grand Magus - The Hunt

Grand Magus släpper ny låt från deras kommande platta The Hunt.
Skivan finns ute i handeln den 25:e Maj via Nuclear Blast Records


För mer info: http://www.grandmagus.com/

~Demonia~

Bästa dagen!

Idag är det en helt fantastisk dag här i Stockholm, vädret är riktigt grymt! Jag och Alex har varit ute och bränt med hojen hela dagen, vi stannade vi till på en restaurang i Hammarby Sjöstad. Så nu blir det middag och skönt häng i solen!


RSS 2.0