Brave Navigator - The Spiced Spirit

Idag när jag var på väg hem så kände jag att jag ville överraska Alex.
Det är ju otroligt svårt att bara hitta på något sådär, så vad kan man köpa?
Blommor, kallingar och sånt tjafs är inte riktigt så populärt.

Jag kom att tänka på att Alex favorit-grogg är Rom & Cola, gick förbi
Systembolaget och hittade denna relativt nya skatt i hyllan!

Brave Navigator!
Eftersom Alex alltid ser till att det finns Captain Morgan spiced här hemma
så tänkte jag att han ska få prova på denna nya Rom.

Info: Brave Navigator är en spiced spirit uppkallad efter 1700-talslegenden om
piratkvinnan med samma namn. Den är gjord på jamaikansk rom av allra högsta
kvalitet, av vilken drygt 50 % är lagrad på bourbonfat och resterande del ofatad.
Brave Navigator är smaksatt med noggrant utvalda kryddor och aromer till en
perfekt balans, bland annat med vanilj, kanel och kakao.

Doft och smak

Doft: kryddig med inslag av vanilj, apelsin, banan och arrak.

Smak: harmonisk med inslag av apelsin, örter, kryddor, vanilj, honung och en aning arrak.

Serveringstips

Det mest klassiska sättet att avnjuta Brave Navigator är tillsammans med Cola i ett

glas med rejält med is toppat av en limeklyfta. Brave Navigator passar även riktigt

bra med Ginger Ale.


Länk till Brave Navigator på Systembolaget hittar ni HÄR!

Värt att notera är att denna Brave Navigator även är billigare än
Captain Morgan spiced.

Nu är det hög tid att blanda ihop en kvällsgrogg till karln som ligger
på soffan så att jag får höra hur den smakar!


NP: Vulcano - Bloody Vengeance



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Per

Tack för tipset! Den ska provas :)

2012-05-11 @ 00:36:42
Postat av: Markus

Den skivan köpte jag på spelningen i Stockholm! Tack för Rom-tipset! =)

2012-05-11 @ 02:26:20
Postat av: necrovore

ser intressant ut.får testa nån gång.

skulle dricka den rent..blandar man försvinner

allt som finns i smaker.

på tal om att blanda..att blanda whisky med

nåt borde vara straffbart.det är hädelse helt

enkelt.klarar man inte av det rent så drick

det inte :) hehe

2012-05-11 @ 18:21:56
Postat av: P.L

Härligt med alkoholtips! Ska genast köpa mig en pava.

2012-05-11 @ 19:08:57
Postat av: Stitch

Testade denna igår, en ny favorit till colan helt klart :) Doftar för övrigt underbart också.

2012-05-12 @ 15:38:36
Postat av: Ohnly

necrovore : Då kan man ju säga att man ska äta allt för sig med och inte blanda det till maträtter

2012-05-12 @ 22:35:41
Postat av: Herr Myrkheimr

Tack för tipset, det är nog dags att köpa sprit igen. Jag är lika bra på att köpa sprit som jag är dålig på att köpa öl...

2012-05-14 @ 18:33:46
Postat av: nidingbane.se

Tack för tipset..:)

2012-12-29 @ 13:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0