Grand Magus - "I, The Jury"

Grand Magus har postat en video med klipp från deras senaste
fotografering, i bakgrunden kan man höra öppningslåten "I, The Jury"
tagen från deras kommande platta "Hammer Of The North"
som kommer släppas i sommar via Roadrunner Records.

Jävlar vad bra det låter, Grymma riff och satan vilket skrik JB drar
av i början av låten!!!!! Hurven direkt :-)

Detta gör mig bara ännu mer sugen på att få höra nya plattan,
jag väntar med spänning och ser fram emot släppet och sommarens
festivaler, där jag hoppas på att få se Grand Magus live!

NP: Angel Witch - Angel Witch



~Demonia~

Dagen har spenderats i Uppsala..

Jag har ännu en gång besökt Elisabeth Sjukhuset och Uppsala,
denna gång för att ta bort mitt stora bandage på höger handled.
Allt har gått super bra, jag ser dock ut som ett benrangel och
handleden är helt blå/grön hehe.. Men det går nog över..

Ett annat "bandage" täcker nu min handled för stöd och stabilitet,
Ser fram emot att kunna använda den som vanligt utan smärta.
Framöver ska det ju bara bli bättre och bättre!

Promenerade runt lite när man ändå var i stan och han ta en bild
sedan dog min kamera haha.. inte så ovanligt!
Finns riktig grymma byggnader i Uppsala, Domkyrkan, Slottet och
alla mysiga gränder bla. härligt att bara knata runt och kolla läget.
Fotandet får dock bli en annan gång..

Så här såg det ut när jag kom hem.. En ganska vanlig syn :-)

NP: Ov Hell - The Underworld Regime



~Demonia~

RONNIE JAMES DIO!

Ronnie James Dio: 'Cancer, I'll Kick The Hell Out Of You'



Ja, för fan!!! Sparka den långt åt helvete så att vi får höra
din grymma röst live på Sonisphere här i Stockholm i sommar
och över all annanstans i världen också för den delen!
KRYA PÅ DIG RONNIE!!!

NP: Dio - Dream Evil



~Demonia~

Lite shopping skadar inte!

Nar man är sjuk och har ont i armen så kan (och får) man tydligen
shoppa tills man storknar
och såklart orkar jag inte så länge
nu när min arm är lindad, värker och tillråga på det måste
hållas över hjärthöjd hahaha.. men självklart hittar man alltid
massa bra saker att köpa :-)

Black Sabbath - Mob Rules, Ljå - Til Avsky For Livet och
Dissection - Live in Stockholm 2004 (Medan jag väntar på den "riktiga" pressen)

Lite "Rea" är alltid bra för plångboken, en stickad "genomskinlig" tröja,
en sjal och minikjol och en lång kofta, till grymt bra priser..

Blå jeans kan behövas ibland, allt annat är ju svart :P

Några nya pocket böcker..

Nya skor..

och lite skivor på "Rea"

Detta har jag shoppat vid två tillfällen men inte haft tid att lägga ut..
Många bra inköp blev det verkligen! Så jag är mycket nöjd :-)

NP: Urgehal - Ikonoklast



~Demonia~

Hahahaha.. något förbannad tränare?

Jim Playfair heter han, jävligt passande..
Här ska inte dömmas något fel haha.. Då blir det raseriutbrott av rang!

Oj, jävlar två sportinlägg på raken.. Sport-blogg gahhh..

NP: Autopsy - Mental Funeral



~Demonia~

Söndag = Fight Night!

Jag har legat sjuk hela helgen så därav den dåliga uppdateringen..
Shit så dåligt jag mått det är faan helt otroligt, inte ätit på tre dagar
men idag känner jag mig lite piggare så nu ska det snart tittas på FIGHT!

Vi börjar med Countdown to UFC 111 för pepp!!! Sedan blir det själva
galan UFC 111 och sen har vi inte hinnit kolla in Dream 13 ännu så den
galan får avsluta kvällen, jävlar vad spännande det är..
Jag kan knappt hålla mig och vill se nu men Alex har spenderat helgen i Göteborg
så jag väntar in honom och sedan blir det fight resten av kvällen!!!

Kentha: http://regnavrede.blogspot.com/ har gjort en grym analys
på galan så kika in där, håller dock inte riktigt med honom om allt!


Den nya säsongen av The Ultimate Fighter,  börjar sändas i USA på onsdag,
Chuck ”The Iceman” Liddell och Tito Ortiz är tränare och det är endast
mellanviktare i denna omgång, det blir såklart ett möte mellan tränarna
efter säsongen är slut i UFC 115 den 12 juni i Vancover.

Detta är tredje gången dom möts och jag hoppas på 3-0 till Liddell!

FIGHT FIGHT FIGHT!!!!


NP: Gehenna - Seen Through the Veils of Darkness (The Second Spell)



~Demonia~

CANDLEMASS: "Ashes To Ashes - Live" DVD!

CANDLEMASS släpper en ny DVD, "Ashes To Ashes - Live",
I Usa den 29:e Juni och 23:e April i Europa via Nuclear Blast Records.

Sweden Rock Festival låtlista:

01. Dark Are The Veils Of Death
02. Samarithan
03. If I Ever Die
04. Hammer Of Doom
05. At the Gallows End
06. Emperor Of The Void
07. Bleeding Baroness
08. A Sorcerer's Pledge
09. Solitude
10. Kill The King (RAINBOW cover)

Athens låtlista:

01. Mirror Mirror
02. Samarithan
03. At The Gallows End
04. If I Ever Die
05. Hammer of Doom
06. Dark Are The Veils Of Death
07. Demon's Gate
08. Emperor Of The Void
09. Man Of Shadows
10. Bleeding Baroness
11. Tears
12. A Sorcerer's Pledge
13. Demon Of The Deep
14. Solitude

Det här är ett givet köp!

För mer info: http://www.candlemass.se/

NP: Candlemass - Epicus Doomicus Metallicus



~Demonia~

Tiamat - The Ark of the Covenant

Jag har fått lite förfrågningar angående Tiamat-boxen jag och Alex
fick av min bästis Marcus när vi var i Umeå senast...
"The Ark of the Covenant - The Complete Century Media Years"
Boxen är limiterad i 3000 exemplar och jag har nr: 1690.

Den innehåller:
* "Prey"
* "Clouds"
* "The Astral Sleep"
* "Live In Israel"
* "Wildhoney"
* "Gaia"
* "Wildlife"
* "A Deeper Kind Of Slumber"
* "Skeleton Skeletron"
* "Judas Christ"
* "The Church Of Tiamat"
* "Panopticon"
* "The Church Of Tiamat" DVD

Grym box!!! och tack igen till Marcus!!!


(Det ända som suger är att bandet inte har så mycket att säga till om när
dom lämnar ett bolag och går till ett annat, skivbolagen gör som dom vill..)

Här är en av mina favoritlåtar från Tiamat´s senaste platta "Amanethes"

Har jävligt stor lust att se Tiamat live snart igen och hade gärna kollat in
den exklusiva 'Wildhoney' showen dom ska köra på Wacken iår om det
inte vore för just Wacken, har aldrig satt min fot på den festivalen och
hoppas slippa det framöver också :P
Så jag får hålla tummarna att Tiamat bokas till någon lite mindre
och bättre festival (i mina ögon då!)

Tiamat finns såklart med på min önskelista till nästa års House of Metal
så jag får hålla tummarna att det blir så, första gången jag såg dom var i
Umeå på "Mangel -93" och senast på Norges Inferno festival 2007!

För mer info: http://www.churchoftiamat.com/

NP: Tiamat - Amanethes



~Demonia~

Jag har den bästa syrran :-)

Den här sjukt fina sjalen med nitar fick jag i posten av min syrra Anki!

En liten "krya på dig" överraskning, supersnällt!

Tack Anki, jag gillar den jätte mycket och den passar mig perfekt :-)

Nu ska jag dra iväg till söder och träffa en tjejpolare och strosa
runt i det lite trista vädret, jag gissar att det blir en del shopping,
sen middag och en massa surr.. Ha en grym dag där ute!


NP: Black Sabbath - Born Again


~Demonia~

Watain - Lawless Darkness

Nyheter direkt från Watain:

Hereby we announce the title of the fourth WATAIN album to be released
on June 7th. Its name shall be "Lawless Darkness"!

"The title symbolises the unbound chaotic potential of that which is void of light"
,
frontman E. comments.
"The light that defines, the light that shapes and restricts. The light by which the forces
of law and order uphold their reign.
In the absence of that light lies the wellspring of WATAIN: in Lawless Darkness.

"With this album and in all of our efforts with WATAIN we aim to capture the hungry
madness and glimmering purity of darkness beyond illusion, the void that holds all yet
where naught is manifest, the primordial tomb into which all the vanity of man and his
creation shall collapse: indeed, The Lawless Darkness!
"'Lawless Darkness' shall be seen as a monument erected in honour of that collapse and a
dedication to all those brave souls, who have willingly dared to venture the winding paths towards it."


"Shed not thy light on me
Get thee hence, thoughts defined
Blind me not with your bright structures
For I am of the night

"Let not thy rays caress me
Judged by them I will not be
For they are the light that governs man
And I am the enemy"

In other news, after completing the regular portion of their set at this year's
Sweden Rock Festival on June 12, WATAIN will return to the stage for a unique
45-minute tribute concert featuring classic BATHORY songs.

The event promises to be even more special as the BATHORY part of WATAIN's
performance will be introduced by none other than late BATHORY mainman
Quorthon's father and producer, Börje "Boss" Forsberg.

"It feels great to have Boss participating in a part of the show, since he, in a way,
is the only living link to the BATHORY myth," says E.
"It will still be a tribute show and nothing else, but we are, of course,
honored to be able to do it with his blessing!"


För mer info: http://www.myspace.com/watainofficial

NP: Dissection - Reinkaos


~Demonia~

Helgen och veckan som varit...

I helgen har jag och Alexander verkligen tagit det jävligt lugnt!
Mest legat hemma och kurerat oss, som jag tidigare berättat så har
både jag och Alex gjort varsin operation, jag i högerhandled och han i näsan..
Helgen har således spenderats i soffan med pillerburken i högsta hugg och
SONS OF ANARCHY som våran bäste vän!



Vi har plöjt igenom dom två första säsongerna och jävlar vilken serie!!!
Nu väntar vi bara på säsong tre, olidligt spännande är det..

Tyvärr får vi vänta ett tag, nämligen till September 2010 på nya avsnitt!
Ni som ännu inte kollat in Sons of Anarchy uppmanar jag verkligen att göra
det, helt klart en av de bättre serier som någonsin gjorts..

I söndags hann vi med ett besök hos Ludde och Chrille som varit och
fightats i "Danska öppna" i helgen.. Mycket god mat bjöds det på :P
Glömde dock helt bort att fota..


I måndags tog vi oss iväg in till stan..

För lite lunch och shopping :-)
Vad som införskaffades får jag visa vid ett senare tillfälle!
Det var sjukt härligt vårväder så vi strosade runt i många timmar..
Vi började på våran "nyttiga period" i måndags och det behövs verkligen
kan jag lova, jävlar vad man har gottat sig mycket på senaste tiden!

Nu ser det mer ut så här :-)

Igår hade vi en något sen Fight kväll!!!!!


Jon Jones vs Brandon Vera var huvudmatchen!

Ludde och Chrille var självklart med!
Nu längtar jag som fan till UFC 111 som sänds på lördag där dessa herrar möts!
Jävlar vilken klockren gala det kommer att bli, med många andra
jävligt bra matchningar på samma gång!!!!

Detta blev ett långt inlägg så nu blir det soffan igen och kurering av
min arma arm.. Over and out!

NP: Ljå - Til Avsky For Livet



~Demonia~

HOLE IN THE SKY har bokat Triptykon!

Hole in the Sky gör det igen, jag pratar om att boka GRYMMA BAND!!!
Tom Gabriel Warrior grundare av HELLHAMMER/CELTIC FROST "nya"
band TRIPTYKON, är det senaste tillskottet på listan.

“The performance at the Hole in the Sky festival was one of CELTIC FROST’s
most memorable concerts of the entire ‘Monotheist‘ tour in 2006, and we feel
extremely honored to be asked to evoke our musical demons in Norway once more.”
Säger: Tom Gabriel Warrior

ANGEL WITCH är också ett glatt tillskott till den redan suveräna
lineupen på årets festival!

De hittils bokade banden är:
ANGEL WITCH
CATHEDRAL
DEAD CONGREGATION
OBITUARY
OBLITERATION
REPUGNANT
SECRETS OF THE MOON
THE DEVIL'S BLOOD
TRIPTYKON
VENOM


Hole In The Sky festival pågår 25-28 augusti i Bergen, Norge,
Ett hett tips är att boka era biljetter nu, det blir garanterat slutsålt!!!

För mer info: http://holeinthesky.no/2010/

NP: Triptykon - Eparistera Daimones



~Demonia~

Arthur Brown är bara så jävla klockren!

"I am the god of hell fire, and I bring you
Fire, I'll take you to burn
Fire, I'll take you to learn
I'll see you burn"

"Fire, to destroy all you've done
Fire, to end all you've become
I'll feel you burn"

Min favorit designer: Tomas Sabo

Nu har jag varit i farten igen, jag kan helt enkelt inte få nog
av Tomas Sabo´s smycken..


Denna gång införskaffade jag ett super snyggt armband med en
liten ring som man kan hänga berlocker i och vad passar bättre
än den grymma svarta dödskallen jag fick av Alex för ett tag sedan?
Så otroligt snyggt blev det och matchar helt suveränt med mina
andra snygga Tomas Sabo smycken!


NP: Arcturus - The Sham Mirrors



~Demonia~

Trident - World Destruction!

Idag 22:a Mars släpper Trident sin debutplatta "World Destruction"
via Regain Records..
Skivan är inspelad i Stockholm, Varberg och Göteborg med bla.
Andy La Rouqe (King Diamond) och Nico Elgstrand (Entombed)
som studiotekniker.

Klicka in här nedan och beställ ditt ex nu!!


Ett smakprov från skivan får du här med öppningslåten "Jaws of Satan"

Jävligt bra svensk dödsmetal och helt klart värt att kolla upp om du
gillar snabb döds med old school touch..

Missa inte Trident´s release-fest fredagen 9:e April i Göteborg,

För er i Stockholm kan jag tipsa om att dom spelar på
"Stockholm Metal Walborg" på Mosebacke torsdagen 29:e April..

För mer info: http://www.trident666.com/

NP: Deicide - Deicide


~Demonia~

Mina senaste shoppingfynd..

All shopping är ju fynd helt enkelt :-)

En ny skinnjacka till samlingen, svinsnygg och billig på HM!

Min nya favoritsjal med dödskallar och ett par skinntights..

Två grymma toppar med nitar fick det också bli..

Faan vad nöjd jag blir när jag hittar så mycket snyggt :-)

Nu vill jag bara att det ska bli vår så man kan skippa vinterkläderna och
få användning för alla snygga nya vårkläder och skor!

NP: Exodus - Pleasures of the Flesh



~Demonia~

House of Metal 2010, Lördag!

Här kommer då fortsättningen och sista delen av mitt reportage
från Sveriges bästa festival: House of Metal!!!


Lördagen började med en sjuk bakfylla och tanken att aldrig någonsin
efterfesta igen gjorde sig otroligt påmind haha..
Någon annan som haft den tanken?
En stor kebab tallrik gjorde susen, sedan bagav vi oss iväg till min
kompis Olov som hade förfest!

Olov varnar sina grannar, klokt gjort!

Alex och Uffe

Adde, Olov och jag


Det spelades Fussball..

Fyra i rad..

och dracks hembränt haha.. Vad annars i Norrland!?

Alex, Mårten och Timpa

Jag och Alex fick den grymmaste Tiamat-boxen i förlovningspresent
av min bästis Marcus! Tack som faan! Den passar perfekt med resten
av samlingen :-) Nöjdast blev jag såklart!

Sedan var det dax att bege oss iväg till festivalen!!!!


Lamb of God stod på tapeten..





Lamb of God är verkligen inget för mig, varken musiken, sången
eller allt hoppande och farande på scenen tilltalar mig..
Inte min stil helt enkelt, i mina ögon och öron rätt så likt Pantera
och dom är inte några stora favoriter heller :P

Många verkar dock inte dela min åsikt, för det var fullt hus och ett
jävla håll igång! Så jag tänkte att jag kan väl dela med mig med några
bilder och en film i alla fall, hoppas någon glädjs av skiten!

Några öl slank allt ner...

Nisse och Mannberg

Marcus känner sig stolt och bestämde att det nu står 1-1 mellan honom och
Kentha, eftersom Kentha inte pallade trycket i Norrland och således låg
sängliggandes hela lördagskvällen, Marcus däremot festade till det både för
Kentha och Mrs K hahaha.. Grattis!
Nu vet ni båda vad som väntar hmm..
Jag måste bara komma på någon ny smart cool tävling!


Hento och jag

Marcus, Lången och Alex

Persuader
var sista bandet ut och hade bytt plats med Lamb of God
som var tvugna att dra tidigt..

Umeå band måste man supporta såklart!



Grabbarna gjorde ett riktigt grymt gig, men det är inte riktigt min grej..

Sååååå.. det blev meraaaaa öööööl och drinkar :-)

Marcus var fortfarande otroligt nöjd 1-1 :-)

Anna-Maria och Bogdana

Jag, Ulrika och MJ

Triss i rak-nackarrrrr?

Det här sista kortet på: Uffe, Jag, Olov, Alex och Jean
Får avsluta sista inlägget från årets HOUSE OF METAL festival!
En jävligt grym inomhus-festival med den bästa festival ledningen
som sköter allt med bravur, otroligt bra organiserat och aldrig några problem.
Tack till: Petra, Möken, Lisa och Jens, ni är BÄST!

Jag hade en fantastisk helg med många skratt och dårar haha..
Ett besök på nästa års House of Metal är så klart givet!

Jag kan verkligen rekomendera denna sjukt grymma festival till
alla er där ute, boka in House of Metal nästa år och dra till Umeå och
upplev Sveriges bästa festival med egna ögon och öron!

Önskelista till nästa år:
(inom rimliga gränser)
Morbid Angel
Venom
Grand Magus
Watain
Tiamat
Primordial
Trident
The Devils Blood
Taake
Naglfar
Unanimated
Torture Division
Katatonia
Merciless (Fixa reunion!!!)

Jag kan rabbla på länge.. men spelar hälften av dessa
band blir det femte året GARANTERAT det bästa!!!


För mer info: http://www.houseofmetal.se/

NP: Merciless - Unbound



~Demonia~

Elisabeth Sjukhuset och handleds operation..

Idag kristet tidigt begav Alex och jag oss till Uppsala och Elisabeth
sjukhuset för att operera min högra handled..

Allt har gått enligt planen och nu ligger man hemma med smärtan
"hasse" och är helt yr i pallet..

Läkaren jag fick var tydligen "Bäst i Sverige" så nu jävlar ska jag bli frisk!
En sak jag funderat på är.. Varför läkare alltid är så flummiga?
Hahaha.. Man blir inte klokare av dom direkt, men huvudsaken han
gjort ett bra jobb så detta är fixat nu..

Både jag och Alex ligger nu helt utslagna i soffan, han med nyopererad näsa (stackarn)
och jag med min handled.. Tur att jag har bästa sällskapet i misären!

Jag får nog jobba upp vänstern nu hahaha..
Rättså ovant att inte använda högern och grymt mycket längre tid allt tar :P

NP: Damnation - Destructo Evangelia


~Demonia~

Demonia intervju...

Jag har fått mycket uppmärksamhet på senaste tiden och det är
såklart jävligt roligt!

Blogg i Fokus: Demonia

"Klubben för inbördes beundran ramlar vidare, denna gång kollar vi in en av de
största hårdrocksbloggarna alla kategorier!
" -skriver: Metalyze.blogspot

Kul att folk gillar det jag gör och uppmärksammar min blogg..
Medan jag är iväg och opererar mig tycker jag att ni ska kika
in och läsa intervjun med mig: HÄR!!!


NP: Sodom - Better Off Dead



~Demonia~

Imorgon ska jag opereras..

I ca 4 år har jag haft problem med mina handleder, jag haft
konstant värk som skapat en jävla massa problem..
Jag har säkert varit hos 40 olika läkare och gjort sjukt många
olika undersökningar, sjukgymnastik etc.
Nu äntligen efter mycket om och men har dom hittat felet!!!

Jag har tydligen "glapp" i båda handlederna och är överrörlig samt
har man i båda handlederna hittat ett flertal "godartade" cystor..

Jag kommer bli nedsövd en timme och dom kommer operera
med titthålskirurgi på min högerhandled..
Såååå.. Håll tummarna för mig imorgon!!!!

Äntligen kanske man kan fungera normalt!

Jag får väl hoppas på det iallafall :P

NP: Bathory - Blood on Ice



~Demonia~

Dom snyggaste naglarna...

Dom helt klart snyggaste naglarna gör min syrra Anki!
Här nedan kan nu se hennes senaste verk på mina naglar..
Sjukt snygga blev dom :-)

Fransk manikyr med glitter i det vita..

Varje gång jag är hemma i Umeå så fixar hon mina naglar, snäll som hon är!
Hon använder sig av Bio Sculpture gele, naglarna blir inte bara galet snygga
utan också otroligt hållbara..

Hennes studio ligger centralt i Umeå och jag rekomenderar jag er verkligen att
fixa era naglarna hos henne! (Iallafall ni tjejer hehe..)

Ring Anki och boka tid på: 0705492339
Ange: "Demonia" som kod så ger hon er 10%


NP: Ancient Wisdom - The Calling



~Demonia~

Grand Magus - Hammer Of The North!

Grand Magus släpper deras femte skiva "Hammer Of The North",
via Roadrunner Records i sommar..

Omslaget till plattan är gjord av: Kristian "Necrolord" Wåhlin

Låtlistan ser ut så här:

01. I, The Jury
02. Hammer Of The North
03. Black Sails
04. Mountains Be My Throne
05. Northern Star
06. The Lord Of Lies
07. At Midnight They'll Get Wise
08. Bond Of Blood
09. Savage Tales
10. Ravens Guide Our Way


Fox Skinner (Bas), "JB" Christofferson (Gitarr och sång) och
Sebastian "Seb" Sippola
(trummor)

Jag är jävligt peppad på att få höra nya plattan, någon fler
än jag som känner likadant??


För mer info: http://www.grandmagus.com/

NP: Grand Magus - Iron Will



~Demonia~

Helgens trevligheter..

I helgen var det varit otroligt lugnt och det behövdes efter House of Metal
kan jag lova, där gick det nämligen vilt till i dagarna två!

(Det sista HoM inlägget ska jag försöka fixa klart i veckan!)

I fredags drog jag och Alexander igenom ett gäng filmer här i
hemmets lugna vrå, med soffan som vår bäste vän..

I lördags på dagen hade vi trevligt besök av Stabel och sedan drog vi in till
söder för att äta KÖTT!!!! Alex kände sugent på en rejäl biff så det fick
bli ett besök på Jimmys Steak House!


Efter kött-maraton på Jimmys var det dax för bio och denna gång
var det Shutter Island som beskådades..

Riktigt jävla bra film med ett skruvat slut, den kan jag verkligen rekomendera..

Efter bion drog vi vidare till Wolflair, det var ett tag sedan vi var där
så några öl fick det bli och en första lyssning på Watains nya platta!!!!
Jag säger bara SATAN SÅ OTROLIGT JÄVLA BRA!
Killarna har överträffat sig själva igen och gjort en sinnessjukt grym platta,
välspelad, otroligt bra ljudbild (på ett bra sätt), nyskapande fast sammtidigt gammalt,
självklart fullkomligt rå och galen som bara Watain kan!
Jag kan med säkerhet säga att dom som gillar Watain kommer INTE bli besvikna!

NP: Samael - Worship Him


~Demonia~

House of Metal 2010, fredag, del 2 av 2!

Här kommer då fortsättningen av fredagens House of metal..

Festen fortsatte vidare jag träffade på massor med kända ansiken,
vänner och bekanta, ett gäng (kanske för många) kalla öl slank ner
på vägen innan det var dax för HYPOCRISY!





Hypocrisy gjorde ett jävla bra gig!
Några riktigt bra låtar rev dom av och ett grymt framträdande
som alltid, Peter Tägtgren och resten av grabbarna vet verkligen
hur man ska fånga publiken! Ett jävla röj var det..

Festade vidare gjorde vi såklart..

Dom här snygga killarna borde ni känna igen från min tidigare
blogg "SATAN SÅ LIKA"

Vem är vem? Kentha och Marcus in action!
(Tack till Marcus för det snygga fotot:)

Sterner, Dirty och Tobbe..

Olov och Rostén

Marcus, Jag och Dirty

Alex, jag är sämst på namn och Timpa

Luktar skägg gott i fyllan bryllingar?

Alex, Uffe och Marcus.. En stördare än den andre..

Sista bandet ut var BEHEMOTH!!!














Behemoth gjorde som alltid en sjukt bra spelning!
Dessa polacker vet exakt vad dom ska göra för att trollbinda publiken..
Ibland blir det dock lite för inrepad koreografi men snygg är det och allt
sitter som en fläskläpp..
I mina ögon var Marduk och Behemoth klart bäst på hela festivalen!


Tomas (Hypocrisy) och jag..

Vi packade ihop och drog sedan vidare till hotellet, efterfesten började i lobbyn..


Brandlarmet på hotellet gick igång medan vi satt i lobbyn och festade
så komiskt att se alla vakna ur dvalan/fyllan för att komma ner från
sina rum haha.. den ene surare än den andre :P

Här ser man klart och tydligt vem det var som tände på haha..
Brandkåren, snuten och hela baletten var på plats, Sterner var nöjd!

Jag var minst lika nöjd tydligen!

Minst nöjd var nog Kentha och Mrs K hahaha..
Men  Mats "Möken" festivalarrangör gjorde allt för att lätta på trycket :P

Sen blev det efterfest på Mogge i Marduk´s rum, han hade köpt champagne
så den hjälpte vi till att dricka upp :-) Tack Mogge!

Skål!

NP: The Devil´s Blood - Come, Reap



~Demonia~

Hahahahaha.. Vad är det värt?

Medan ni väntar på nästa coola blogginlägg..
Kolla in vad som pågår i Umeå nattetid...

Sterner säger några kloka ord iallafall :-) hehehe..


Jag tror att Kentha har något mycket viktigt att säga egentligen..
men han blev väckt av ett brandlarm mitt i natten så det var nog lite
suddigt där ute i natten, eller vad säger du Kentha?

NP: Destruction - Infernal Overkill



~Demonia~

House of Metal 2010, fredag, del 1 av 2!

Norrland största och Sveriges bästa metalfestival är för detta år slut!
House of Metal gick av stapeln i Umeå under helgen som har varit..
För fjärde året i rad och med över 5000 besökare var det rekord!!!!

Jag var på plats tidigt och checkade in på hotellet som ligger ett stankast från
festivalen, perfekt när man är lite slirig under fötterna hehe..
Träffade upp polare, käkade och drack några kalla innan det var dax för:
MARDUK
att beträda House of Metal´s största scen för att mangla skiten ur
Umeå för första gången!

Lars, Devo, Morgan och Mortuus = Marduk innan giget!















Jävligt bra spelning och klockren öppning av "stora" scenen, jag tror
inte att jag är ensam om att tycka att det var kul som faan att se Marduk i
Umeå, det var faan på tiden!
Mycket bra setlist med varierande material och ett jävla manglande..
Marduk är ett grymt live band, har rutin och spelar mycket, det syns!

Necrophobic softar i logen innan gig..

Bara 10 minuter efter Marduk var det dax för NECROPHOBIC!
Köerna slingrade sig otroligt långa och många kom inte in och missade
därför giget helt, synd för det var otroligt stämningsfullt och ett riktigt bra
gig i den fullproppade "studion"




Det har ju varit en hel del Necrophobic i bloggen så denna gång
får ni nöja er med några bilder hehe..

Umeå puliken var totalt med på noterna och det ligger garanterat videos
ute från giget om man vill se det!

Några öl han slinka ner innan nästa hårda band stod på scenen..


Invasion i dj båset där Kentha höll hus under fredagen..
Stabel (Atlantic Tide), Alex (Necrophobic/Trident), Tobbe (Necrophobic/Trident)
Kentha mr. Dj hjälte (Torture Division/Project Hate) och Sterner (Necrophobic)

Mannberg (Guillotine/Nocturnal Rites) och jag

Stoffe (Naglfar) och Rostén (Marduk/Funeral Mist)

Alex och Kentha blev bästisar :P

Marcus (Naglfar/Bewitched etc.) Mattias, Nisse (Guillotine/Nocturnal Rites)

Man måste ju visa Umeå var skåpet ska stå...

Dirty festade till det rejält hehehe..

Denna första del av fredagens House of Metal är slut!!!!

Alla "hårda" band (i mina ögon iaf.) spelade på fredagen så
det var verkligen fullt upp och ett jävla springande :-)
Det tar en jävla tid att fixa ett sånt här inlägg, jag har just nu otroligt
mycket att göra och tiden är knapp men jag kör på så att ni inte behöver
vänta i oändlighet på nästa del!

NP: Barathrum - Venomous



~Demonia~


Hjälten!

För er som ännu inte sett den här, kolla in den grymma gubben!

Hoppas på en "Rematch" i Strikeforce som det snackas om!!!!

NP: Isengard - Vinterskugge


~Demonia~

VÄRLDSPREMIÄR för Necrophobic´s nya video!

Jag har fått den stora äran att först i världen visa er
Necrophobic´s nya stenhårda video
Revelation 666!!!!!

Låten är tagen från deras senaste platta "Death to All" som
är släppt via Regain Records.
Death to All är given i samlingen och finns att beställas HÄR!

För mer info: http://www.necrophobic.net/

~Demonia~

Pimordial - All Empires Fall

Irländarna PRIMORDIAL släpper sin första DVD, " All Empires Fall ",
den 16:e Mars via Metal Blade Records.

Ett litet klipp kan ni se här nedan..

"All Empires Fall" låt lista:

CD ett - Dublin:
01. Empire Falls
02. Fuil Arsa
03. Gallows Hymn
04. Sons Of The Morrigan
05. Cast To The Pyre
06. The Golden Spiral
07. As Rome Burns
08. The Coffin Ships
09. Traitors Gate
10. Journey's End
11. No Nation On This Earth
12. Gods To The Godless
13. Heathen Tribes

CD två:
* Documentary (approx. 60 minutes)
* Interviews

Ragnarök Festival - Germany 2008:
01. Empire Falls
02. Gallows Hymn
03. Sons Of The Morrigan
04. As Rome Burns
05. The Coffin Ships
06. Heathen Tribes
07. Gods To The Godless

Hove Festival - Norway 2008:
08. The Coffin Ships
09. Gods To The Godless

Graspop Metal Meeting - Belgium 2008:

10. Gallows Hymn
11. As Rome Burns
12. Heathen Tribes



För mer info: http://www.primordialweb.com/

NP: Primordial - The Gathering Wilderness



~Demonia~

House of Metal!

Idag är det dax för årets hårdaste händelse i Umeå!!!
Då öppnar nämligen Norrlands största Metal festival vid namn
House of Metal
sina dörrar för fjärde gången och det kommer bli HÅRT!

Jag kommer självklart finnas på plats för att fota och filma och
sedan när jag har mer tid, dela med mig av allt till er!
Dessa band är för mig givna att se, så då vet ni vad som väntar :P

Marduk!

Necrophobic!

Hypocrisy!

Behemoth!


Det kommer bli ett jävla röj det vet jag sedan tidigare!!!

I Umeå vet man hur det ska gå till så jag är inte orolig :P
Det ska bli otroligt roligt att träffa alla mina gamla goda vänner
jag fortfarande har kvar i Umeå och min familj också såklart :-)
Mer uppdatering kommer vid tillfälle..

NP: Meshuggah - Contradictions Collapse



~Demonia~

Snart flyger jag till kalla norrland!

Idag drar jag iväg norröver, nämligen till min hemstad Umeå!

Snö och granskog är vad som väntar...

Jag ser verkligen fram emot att få komma hem och andas den
härligt friska norrlänska luften igen..

och känna lugnet, tystnaden och friheten..

NP: Oz - Turn the Cross Upside Down


~Demonia~

Torture Division nytt!

Torture Division är tillbaka med ännu mera gratis mangel!!!

Torture Division är:

Jörgen Sandström: Sång/bas

Lord K Philipson: Gitarr

Tobben Gustafsson: trummor


Evighetens Dårar II (Demo, 2010)

1. Total Death Punishment
download (mp3 | 3:02 | 5mb) | lyrics

2. Overtorture (Bound to be dead)
download (mp3 | 3:51 | 6,3mb) | lyrics

3. Righteous Fore Ensemble
download (mp3 | 2:34 | 4,2mb) | lyrics


Musik och text av Torture Division.
Inspelad vintern 2010 i Sverige.
Mixad av Dan Swanö.

 

Ladda hem dom nya GRYMMA låtarna och höj stereon till maxvolym!

Glöm inte att stödja Torture Division genom att sätta in ett bidrag HÄR!

 

För mer info: http://www.torturedivision.net/

 

NP: Evighetens Dårar II

~Demonia~

Sweden Rock Magazine #69


Eftersom jag prenumererar på Sweden Rock Magazine damp nya
numret ner i min brevlåda för några dagar sedan, nummer #69 finns
nu att införskaffa i butik!!!

Det första jag alltid gör är att läsa "ledaren" och jävlar vad glatt
överraskad jag blev när jag plötsligt läser att den nya chefsredaktören:
Martin Carlsson har omnämt min blogg!

Faan vad kul, hoppas lite fler läsare hittar hit nu :P

Sweden Rock
har ändrats en hel del sedan den nye chefsredaktören
Martin tog över och en ny grej är bla. att alla prenumeranter får
en helt unik cd med varje nummer, till nästa nummer bör man ha
teckat en prenumeration för att inte missa den unika WATAIN cd´n
som medföljer!!!

NP: Tiamat - Amanethes



~Demonia~

Födelsedagsfirande!

I lördags var det dax att fira två av min polare som fyllt ännu
mer gubbe, årtal är längre inte värt att nämna hehe..

Men va faan det handlar inte längre om ålder båda dessa eminenta herrar
ser juh fortfarande ut som 20år och är mer metal än någonsin!!!!

Stort GRATTIS i efterskott till:
Atte (Blackshine, ex. Necrophobic) och Fox (Grand Magus)

Detta firades såklart av mig och ca 25 pers till genom att mötas upp
och käka middag på Helenes krog..


Det var en jävla massa folk som slöt upp :-)
Efter förrätt, varmrätt ett jävla rökande och drickande splittrades
det stora sällskapet, hälften gick en trappa ner till Rocks och resten
fortsatte vidare till Bröderna Olssons..

Vi gick ner på Rocks, här: Alex (Necrophobic, Trident)
Rostén (Marduk, Funeral Mist) jag, John (In Battle, Horde of Hel)
Tobbe (ex. Funeral Mist)

Per och Johan var Dj´s                           John och Tobbe

Ellinor, Alex och Atte

John och Niklas                                Bathory lyssning..

Tobbe, jag och Alex

När dimman börjar tätna och man ser ut så här är det bara
hemgång som gäller hehe..
En riktigt grym lördagskväll var det verkligen!

NP: Death - Leprosy



~Demonia~

Metallsvenskan!

Metallsvenskan!
Lördagen den 8:e Maj 2010 brakar det loss igen!
Svenska rockeliten drabbar åter samman i Örebro för årets viktigaste fotbollsturnering.

Som avslutning uppträder Twisted Sister och Sabaton live!


Lagen ser just nu ut så här:

Örebro United (regerande Mästare)
Spelare från Millencolin, Path Of No Return, Witchcraft, The Spitts, Whyte Ash, The Peepshows

FC Glenn
Spelare från In Flames, Hardcore Superstars, Evergrey, Tiamat och Engel.

Close-Up Magazine
Spelare från redaktionen av sveriges näst hårdaste tidning.

Sabaton

Spelar både fotboll och avslutar kvällen live från Conventums scen.

Sweden Rock Magazine
Spelare från redaktionen spetsat med medlemmar från bla. Grand Magus och Casablanca.

The Agency Group Malmö
Spelare från sveriges coolaste bokningsbolag spetsat med ett gäng artister.

Bullet FC (Växjö)

Bullet kom tvärsist 2009! Bättre förberedda i år?

FC Suomi Perkele

Finska Hårdrockseliten besöker Örebro.

Armageddon FF (Stockholm)

Bl.a medlemmar från Entombed, Krux, Torture Division, Amon Amarth, Merciless

BK Bandit

Spelare från Sveriges största rockradiostation uppblandat med gästspelare från band som spelas på kanalen

 

I senaste Sweden Rock #69 kan ni läsa om vad Mats Rubarth från

Casablanca och Fox från Grand Magus har att säga om Metallsvenskan.


Vilket lag håller ni på?

Själv är både Armageddon FF och Sweden Rock Magazine
såklart stora favoriter!

Biljetter köper ni via: www.ticnet.se
För mer info: http://metallsvenskan.se

NP: Twisted Sister - Under the Blade



~Demonia~

RSS 2.0