Gott Nytt År!

Jag önskar er ett stenhårt 2013, hoppas att ni firar riktigt rejält!
Jag ska försöka att få mer tid med bloggandet under 2013, det är mycke med
lägenheten just nu. Det ska renoveras och säljas här i Farsta och det ska renoveras
och flyttas in till stan, men jag ska försöka sätta av lite tid för att underhålla er...
 
Vi ses 2013, ha en fantastisk kväll!!!
 
~Demonia~

Söndags-Hurv!

Har helt missat bandet Skogen, värdelöst bandnamn men fantastisk
platta släppt 2012 vid namn "Eld" som förmodligen skulle varit med på
min årsbästalista, om jag bara visste...
 
För mer info: http://www.facebook.com/skogensweden
 
~Demonia~

Morbid Angel klassiker!

Skön repning ala Morbid Angel 1990!
 
~Demonia~

Necrocurse - Grip of the Dead!

Lite förhandslyssning från Necrocurse kommande platta "Grip of the Dead"
 
 
För mer info: http://www.facebook.com/necrocurse
 
~Demonia~

Instagram...

 
Demonia

Christmas time is here again...

 
Hoppas att ni får en riktigt grym helg!
 
~Demonia~

Hur gick det i omröstningen?

Här kan ni se hur det gick i omröstningen nedan...
265 persioner deltog i omröstningen och av mina favoritskivor detta år
så vann Marduk ganska överlägset med hela 34%
 
Hur ser era listor för 2012 ut? Det skulle vara intressant att se så kommentera gärna!
 
Demonia
 

Demonia´s årsbästalista 2012

Detta är min lista över de 10 bästa skivorna 2012, dessa skivor har 
gått på högvarv hemma hos mig under året och så här ser listan ut just nu. 
Denna lista är utan specifik ordning och skulle kunna se helt annorlunda
ut om några månader...
 
Nedan kan ni se min lista och även rösta på vilken utav dessa skivor ni gillar bäst!
 

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Ny låt med: Ghost - Secular Haze

 
~Demonia~

Instagram...


Dokumentärer - Tips!

De senaste dagarna har jag sett två riktigt bra dokumentärer som jag nu tänkte
tipsa er om, vissa av er har säkert sett dessa men till er andra rekomenderar jag 
er verkligen att kolla upp dessa två innan de försvinner från Svt Play.
Punksyndromet

Pertti Kurikan Nimipäivät är Finlands knäppaste rockband. Fyra förståndshandikappade

punkare slår tillbaka mot det samhälle som har institutionaliserat dem.

Mot alla odds blir de berömda och åker på utlandsturné.

Det blir minst sagt en omtumlande resa.

 

Punksyndromet hittar ni HÄR! (Den ligger kvar 21 dagar till)

 

Paradise Lost

När tre unga pojkar hittas mördade i en liten stad i mellanvästern riktas

misstankarna snabbt mot tre udda tonåringar.

Efter 20 år i fängelse står det klart att de är oskyldiga.

 

Paradise Lost hittar ni HÄR! (Den ligger kvar 6 dagar till)

 

NP:  Dead Can Dance - Anastasis

 

Demonia


Morbid Angel i Stockholm!

Det var ett stort paket som var på besök här i Stockholm i måndags!
Jag och Alex åkte till Arenan relativt tidigt för att hälsa på grabbarna i
Morbid Angel, Alex har ju turnérat med dom så det var kul att träffa
killarna i bandet som just nu är ute på en Europasväng tillsammans med:
Kreator, Nile och Fueled By Fire.
Det enda bandet som vi var intresserade av denna kväll och det enda
vi såg var MORBID ANGEL, så här såg det ut...
 
Setlisten såg ut så här:
 
Immortal Rites
Fall From Grace
Rapture
Pain Divine
Maze of Torment
Existo Vulgoré
Nevermore
Lord of All Fevers and Plague
Chapel of Ghouls
Dawn of the Angry
Where the Slime Live
Bil Ur-Sag
God of Emptiness
World of Shit (The Promised Land)
 
Ett FANTASTISKT gig av Morbid Angel, klockrent ljud och ljus och en setlist
som knappt går att klaga på. Morbid Angel levererar verkligen live och det blir
inte tråkigt en enda sekund.
 
För mer info: http://www.morbidangel.com/
 
Demonia

Instagram...

Så här ser de senaste Instagram bilderna ut...
 
Demonia

Helgen i Umeå!

Jag och Alex har haft en fantastisk helg i Umeå, vi åkte till Umeå för
att vi på lördagen skulle Dj:a på Metal on Metal på TC men mycket annat
han vi också med...
1. Rådhustorget i Umeå, 2. Vårat hotellrum på Comfort Hotel Winn.
3. Naglfarrep, 4. Umeå Stads Kyrka.
1. En tur ut till Holmsund. 2. Naglfarrep igen.
3. Middag med de bästa vännerna. 4. Metal on Metal och dj-afton.
 
Helgen i Umeå var klockren och mycket saker han vi med, många tack
till min familj och såklart stort tack till de bästa vännerna man någonsin
kan önska sig, ni vet vilka ni är!
Kvällen på Metal on Metal var fantastisk på alla sätt, ett stort tack till alla
som var där och röjde loss med oss... Hoppas att det blir fler gånger!
 
NP: Naglfar - Pariah
 
Demonia

Söndags-Hurv!

 
~Demonia~

Demonia & Impaler Dj i Umeå!

Imorgon (lördag) smäller det då ska nämligen jag och Alex agera Dj´s
i Umeå Metal on Metal, jag hoppas att så många som möjligt kommer
dit och röjer med oss.
 
Vi ses på Metal on Metal på lördag!!!

~Demonia~

Tiamat - The Scarred People

Den senaste TIAMAT plattan "The Scarred People" är självklar i samlingen.
givetvis köpte jag både LP´n och CD´n, båda kan ni se här nedan...
Återigen ett fantastiskt släpp av Tiamat med några riktiga guldkorn till låtar.
Själv är jag helt besatt av låten "Radiant Star" som gått på repeat här hemma
några veckor nu, tror att Alex börjar tröttna på att höra mig kraxande sjunga
med i låten gång på gång...
 
Se till att införskaffa denna fantastiska skiva, ni hittar den bla. HÄR!
 
För mer info: http://www.facebook.com/tiamat

~Demonia~

Destroyer 666

Helgen har varit fantastisk!
Fylla, kaosartade efterfester, eld, rök, shots, snö, nya och gamla vänner och
otroliga bra famföranden av Nifelheim, Unpure och inte minst utav Destroyer 666!
Själv lämnade jag kameran hemma men lyckades hitta dessa videos, riktigt bra!!!
 
(Destroyer 666 med Melissa från Adorior!)
 
~Demonia~

Instagram...

Förutom en massa bilder från Prag så ser mina senaste Instagram bilder ut ungefär så här...


Destroyer666

Destroyer666 spelade också!


Unpure

Ikväll spelade Unpure i Stockholm!


Nifelheim!

Nifelheim krossade ikväll, fantastiskt gig med ett grymt avslut!


RSS 2.0