Dokumentärer - Tips!

De senaste dagarna har jag sett två riktigt bra dokumentärer som jag nu tänkte
tipsa er om, vissa av er har säkert sett dessa men till er andra rekomenderar jag 
er verkligen att kolla upp dessa två innan de försvinner från Svt Play.
Punksyndromet

Pertti Kurikan Nimipäivät är Finlands knäppaste rockband. Fyra förståndshandikappade

punkare slår tillbaka mot det samhälle som har institutionaliserat dem.

Mot alla odds blir de berömda och åker på utlandsturné.

Det blir minst sagt en omtumlande resa.

 

Punksyndromet hittar ni HÄR! (Den ligger kvar 21 dagar till)

 

Paradise Lost

När tre unga pojkar hittas mördade i en liten stad i mellanvästern riktas

misstankarna snabbt mot tre udda tonåringar.

Efter 20 år i fängelse står det klart att de är oskyldiga.

 

Paradise Lost hittar ni HÄR! (Den ligger kvar 6 dagar till)

 

NP:  Dead Can Dance - Anastasis

 

Demonia


Kommentarer
Postat av: David

En annan bra dokumentär är "På semester i Nordkorea". Tror den finns på TV4 Play.

2012-12-13 @ 13:16:31
Postat av: Flinkis

Såna här tips uppskattar jag! Brukar alltid missa bra dokumentärer när det kommer från tv.
Pertti Kurikan Nimipäivä dokument kallar jag verkligen för ett Happy Hour och låten om fotvård var grym.

2012-12-13 @ 21:39:59
Postat av: G

Paradise Lost var riktigt intressant, tack för tipset!

2012-12-14 @ 12:09:49
Postat av: Demonia

David: Tack för tipset, ska kolla upp!

Flinkis: Diskussionen innan repet med fotvårdslåten var ju samslöst bra haha..

G: Kul att man kunde tipsa :-) Den är riktigt bra!

2012-12-14 @ 12:40:33
Postat av: Allamagoosalum

Kolla in dokumentären "The Wild And Wonderful Whites Of West Virginia." Ja, det vill säga om du inte redan har sett den. Det är riktig white trash Deluxe at its finest. Och sånt gillar vi!

2012-12-20 @ 19:40:31
URL: http://allamagoosalum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0