Nytt patronbälte införskaffat...

Man fick ju som sagt inte ha patronbälten på Metaltown (läs här),
man var tvungen att "hänga in det" i en garderob innan man gick in.
Vad tror ni hände sen på natten?
Tror ni att man i fyllan kom ihåg att hänta ut det??
ICKET! Det ligger förmodligen på något hittegods någonstans gahhh!
Leta ska jag och hoppas på att återfå det såklart, tills dess kan man
ju inte gå utan patronbälte.
Igår var jag förbi på Blue Fox en sväng och köpte mig ett nytt!!!!


Väl investerade pengar, då det används rätt flitigt!

HÄR på deras webshop hittar ni alla slags patronbälten och tillbehör!
Eller så är det bara att kika in i butiken på Gamlabrogatan här i
Stockholm som jag gjorde om ni blir sugna på ett eget...

NP: Iron Maiden - Killers



~Demonia~

Våran Midsommarhelg!

Midsommar skulle spenderas i Falköping hos Alex morsa och bara
dagen innan vi skulle åka så klarade Alex uppkörningen på motorcykel, grymt.
En jävla tur för annars hade det inte blivit någon resa alls!
Här får ni se några bilder från resan...

Tanka tanka innan avfärden...
Vi åkte ganska sent eftersom det regnade på förmiddagen så det gällde
att klä sig varmt, det är ju ändå ca 40 mil att åka till Falköping!

Så här snygg var jag när vi gled runt på vägarna!
Här hade vi stannat på Max för lite käk på vägen, smält ost är något
av det bästa jag vet :P

Midsommar var riktigt trevligt och härligt och såg ungefär ut så här...


Maaaaaaat, nubbe och vin/öl
Baaaaaaastubad!

och pooooolbad :-)

Mycket annat men mest slappande hann vi såklart också med
undertiden vi var i Falköping, en otroligt härlig helg.

Stort tack till alla inblandade!!!

Kaffe och glasspaus på Brahehus utanför Jönköping på vägen hem...
Vi började hemresan vid lunchtid och hade riktigt skönt
hojväder hela vägen med strålande sol och vindstilla.

Woooohooooo!!!

Jag älskar att åka hoj, vilken frihet och vilken härlig känsla!


NP: Lamented Souls - Essence of Wounds



~Demonia~

Dimmu Borgir & KORK

Dimmu Borgir gjorde i slutet av Maj en spelning tillsammans med den
norska symfoniorkestern KORK i Oslo Spektrum, den mycket omtalade

spelningen sändes nyligen på Norsk tv!


Två av låtarna kan ni se här nedan...



För er som vill se mer så ligger det några till ute på youtube!

~Demonia~

ICS VORTEX - The Blackmobile

Här nedan kan ni lyssna på låten "The Blackmobile" en ny låt från ICS VORTEX,
Simen Hestnæs från bla. Borknagar, Arcturus, ex Dimmu Borgir´s nya projekt!
Låten är tagen från bandets kommande debut album "Storm Seeker",
som släpps i Europa den 23:e Augusti via Century Media Records.



~Demonia~

Metaltown/Metal Forest 2011!!!

Det blev en riktig spontanresa till Göteborg och Metaltown förra lördagen!
Här får ni se en del utav resan, eftersom det regnade mest hela tiden
och jag blev ordentligt packad två gånger på samma dag så blev det inte
så mycket fotat haha... Här får ni se lite av hur vi hade det!!!

Mina resekumpaner Igor och Alex pausar i Brahehus, skönt att åka bil
och det gick otroligt smidigt också, vi startade vid 8-tiden på morgonen
från Stockholm och var efter diverse pauser framme i Göteborg klockan vid 14-tiden.

På plats på området, här: LG, Igor, Alex och Niklas

Det strulade med listan så vi fick tålmodigt vänta ca två timmar i regnet...
Tur att jag hittade paraplyer som folk kastat vid entrén hahaha!

Hahahaha.. Snygga killar med manliga paraplyer :P

Efter mycket om och men, strul och två patronbälten fattigare var vi äntligen inne
på festivalen phuuu.. Redan nu är alla förbannade på Metal Town och visar vad
dom tycker!
Ja ni läser rätt, patronbälten fick man inte ha på Metaltown!?!?

Detta skulle föreställa en "Metal festival" men patronbälten fick man hänga in?!
Jävligt mycket metal över det eller, otroligt förbannad blev vi kan jag meddela!
Jag har aldrig tidigare varit med om att man inte får ha på sig patronbälte på
någon festival eller spelning. Jag har besökt en jääävla massa under åren och
patronbältet har suttit på mer eller mindre i över 15 år!!!
Någon annan som haft problem med detta innan Metaltown?

Väl inne på området stod Meshuggah för underhållningen i regnet.
En scen som var placerad precis vid ingången? Jag vet inte hur man tänkte här riktigt?
Efter någon låt skyndade vi vidare i regnet... mot ölen!!!

Vip-tältet skyddade oss som tur var mot skyfallet som tyvärr varade mer eller
mindre resten av dagen/kvällen...
På bild: Jag, Igor, Alvaro och Alex

Några av bloggläsarna jag träffade på plats :-)
Det var faktiskt en hel del folk som kom fram och sa hej och det
uppskattas alltid, så kom gärna fram och hälsa om ni ser mig!

Alex, Johanna med kompis, Alvaro och Igor...

Första bandet som beskådades var Amerikanarna DEICIDE med
Glen Benton i spetsen. Ett under att dom överhuvudtaget efter
många år stod på scenen på Svensk mark, det var det inte många som trodde.


Deicide - Conviction


Deicide - They Are the Children of the Underworld


Deicide - Into the Darkness You Go

Deicide gjorde i mina ögon ingen höjdarspelning direkt, tamt framträdande,
oengagerade medmusikanter och när sen Glen vinkar till sig en roddare för
att justera notstället?!? (som synes på en av filmerna ovan) blir det mest patetiskt.

För mer info: http://www.myspace.com/theofficialdeicidemyspacepage


Watain gör sig redo för spelningen...

Alex och Igor ser mer än redo ut!

Så var det äntligen dax för ett av Sveriges bästa och hårdaste band: WATAIN!


Watain - Death's Cold Dark



Watain - Wolves Curse





Watain - Waters of Ain
WATAIN BÄST PÅ HELA METALTOWN!!!!

Inte så oväntat heller kanske?

Det finns inte så mycket mer att tillägga än att Watain gjorde ett helt
fantastiskt gig med ett klockrent avslut,
jag ser redan fram emot
nästa gång jag får se dessa herrar på scenen!

Blood, Fire, Death!!

För mer info: http://www.templeofwatain.com/

Näst ut och sista bandet vi såg var Dödsmetall manglarna: TORTURE DIVISION!



Torture Division gjorde ett riktigt bra gig som vanligt, med
dessa killar på scenen kan det inte gå fel helt enkelt!

Undrar hur många plattor dessa tre släppt tillsammans i alla band
de spelat med genom åren? Det kan väl nästan snackas om något
slags rekord? Någon som orkar får gärna räkna och berätta :-)

För mer info: http://www.torturedivision.net/

Efter Torture Division spelat klart så var det dax att dra tillbaka till
lägenheten vi lånat, slitna värre var vi efter allt regn och skit,
tur att vi hann se några bra band och träffa några goda vänner i alla fall!



Hade jag betalt för att komma in på Metaltown eller numera kallad "Metal Forest"
hade jag varit otroligt besviken och förbannad, det var sjukt dåligt organiserat och
planerat, dyrt så in i helvete, snutar i mängder var man än blickade, långa avstånd etc..
listan kan göras lång!

Detta säger ganska mycket:

"Metalheads är ett tålmodigt släkte. Men att hamna i detta kaos av dåligt planerat
område, hutlösa priser på mat och dryck utan andra prisvänliga alternativ och ett
bussande som bara gick åt ett håll - åt h-e - gör inte saken bättre"
skriver GT:s Kai Martin.

Här kan ni läsa vad några av tidningarna skrev:


http://www.bt.se/kulturnoje/metaltown-ett-logistiskt-haveri%282826785%29.gm


http://www.expressen.se/nyheter/1.2473951

Har ni Facebook kan ni gå in och läsa många intressanta åsikter här:
http://www.facebook.com/ripmetaltown

Att LIVE NATION är en del av Metaltown märks ganska tydligt,
det var nämligen även Live Nation som anordnade den sämsta
festivalen jag någonsin besökt nämligen SONISPHERE!!!!
(Katastrof var bara förnamnet.) <-- klicka på länken!
Det hela verkar handlar mer om att tjäna pengar på oss "hårdrockare"
än att faktiskt anordna en någorlunda funktionell festival!!!


Har ni som var på plats några åsikter angående festivalen så vill jag mer än
gärna höra dessa, positiva som negativa! Skriv mer än gärna en kommentar
om er upplevelse!

NP: Bathory - Hammerheart



~Demonia~

Mobilblogg är det ända alternativet just n...

img_1685 (MMS)

Mobilblogg är det ända alternativet just nu... Jag och Alex har firat Midsommar nere i Falköping och är fortfarande kvar här på landet och slappar. Tyvärr så finns det ingen fungerande dator med internet här så det blir svårt att underhålla er där hemma, men jag lovar att åtgärda det när jag är åter i huvudstaden :) några bloggar ska jag allt hinna med innan vi styr kosan mot Göteborg för att festa och headbanga till IRON MAIDEN!!!!  Angående bilden ovan så lovade jag att påminna er när årets coolaste  fotbollsturnering: Metallsvenskan visas på tv. Nu på söndag är det äntligen dax, klockan 23.00 är det bara att sitta bänkad!!! Reprisen går lördagen den 9:e Juli klockan 18.00. Missa inte detta, jag kan garantera många skratt :)  Nu ska jag återgå till sällskapet och fortsätta med slappandet, jag är bra seg efter en riktig skön Midsommar!  Vi hörs snart igen! ~Demonia~


Midsommar bastu!!!!! Skål!!! Hoppas att ni...

img_3721 (MMS)

Midsommar bastu!!!!! Skål!!! Hoppas att ni har en riktigt bra Midsommar, vi är i Falköping och har det riktigt härligt!


GRATTIS till Alex som tog MC-kortet idag!!!!

Idag klarade Alex uppkörningen på MC, STORT GRATTIS!!!!
Det tog ca 1,5 månad och nu har han äntligen kortet.
Vi har precis tagit jungfruturen och det var faan helt magiskt
så jävla fridfullt och härligt att brumma fram på en HD, det
går helt enkelt inte att förklara..
Helst av allt ville jag bara räcka fingret åt alla vi passerade haha.. FTW!!!

Imorgon tar vi första långturen så här direkt bara, vi åker nämligen ner
till Alex morsa i Falköping, firar Midsommar och stannar där ända fram till måndag.
Det ska bli skönt med en riktig långfärd med motorcykeln och några pauser
lär det bli på vägen, håll tummarna att det inte regnar imorgon bara :-)

Ska försöka hinna med en Metal Town-blogg innan vi åker!

Nu ska här packas och fixas...

NP: Nifelheim - Envoy of Lucifer



~Demonia~

Resan är bokad...

Nu är resan bokad för ännu en festival nämligen: JALOMETALLI!!!!!
Jalometalli är en festival som går av stapeln 12-13 Augusti.
Staden Oulo i norra Finland blir i mitten av Augusti invarderad av
hårdrockare från hela Europa, detta blir första besöket på denna
festival (som vi hört mycket bra om) för mig och Alexander...

Alla band är ännu inte klara för festivalen, det ska till ett
tio-tal minst räknar jag med, hoppas på mycket gammalt :P

Någon fler som åker på Jalometalli?

För mer info: http://www.jalometalli.net/

NP: OZ - Fire in the Brain



~Demonia~

Att vara Ryss eller att inte vara??



~Demonia~

WATAIN bäst på Metal Town!


Mer från Metal Town får ni snart se här i bloggen, måste bara kurera
baksmällan lite först. Den sitter nämligen hårt fast efter lördagens festande!

Kolla även in den HÄR länken för mer Watain från Metal Town!!!!!


~Demonia~

Nu drar vi till Metal Town!

Helt oväntatet blev det en spontan resa till Metal Town så här på morgonkvisten!

Jag, Alex och en polare åker ner med bil och festar stenhårt sista dagen!!!
Fredagen var inget speciellt som direkt lockade, däremot ser spelschemat
för lördagen riktig bra ut :P

Förutom att hänga i baren med en ständig öl i högerhanden så är det Deicide,
Watain
och Torture Division som det skall gluttas på genom dimmiga
solglasögon, några låtar Meshuggah, Bullet och en låt med Volbeat (LG sjunger)
hoppas jag att jag får med mig också...

Några av er kanske jag till och träffar på i dimman på Metal Town
ni andra får hoppas på att jag kanske orkar ta några foton och
kanske någon film och dela med mig av här sen?
Vi får se helt enkelt, det ska bli otroligt kul att festivala lite igen!


NP: Deicide - Deicide



~Demonia~

Några låtar med NECRONAUT för oss...

Som missade deras storslagna show på Sweden Rock Festival!!!!






~Demonia~

Nya plattor införskaffade!

Det var ioförsig ett jävla tag sedan, minnet är inte helt fräscht
när man börjar komma upp i åren haha..


Dessa härligheter som jag beställt genom http://w-t-c.org/
låg och väntade på mig vid lp-spelaren och med ett glas vin i handen
sitter jag nu och lyssnar igenom skivorna!

Ascension kan ni lyssna på här: http://www.myspace.com/gatewaystoascension
De har efter denna demo "With Burning Tongues" från 2009,
redan hunnit med två släpp: en EP vid namn "Fire and Faith" och
första ullängdaren "Consolamentum".
Jag har tyvärr inte lyssnat på deras senaste släpp men det ska jag
se till att ändra på snarast!


Denna demo med Svenska Flagellant "Morbus Nefastus" finns nu också
i samlingen här hemma, släppt redan 2007.
Två spår med Flagellant kan lyssnas på här: http://www.myspace.com/flagellant

Även Flagellant´s fullängdare finns nu i hemmet, dock på cd...

Fullängdaren vid namn "Monuments" släpptes 2010 genom http://w-t-c.org/
plattorna ovan är också släppta på samma bolag, det släpps mycket bra på
bolaget så kika in på WTC och lägg er beställning!!!

Ascension & Flagellant rekomenderas starkt så ett tips är att kolla in
länkarna här ovan och ge båda banden ett par lyssningar!


~Demonia~

Metalion: The Slayer Mag Diaries!

Metalion: The Slayer Mag Diaries!
En bok alla borde införskaffa, läsa och ställa i hyllan där hemma!
Kolla in klippet här nedan för info om innehåll etc.



För mer info: www.metalionbook.com

~Demonia~

Någon som sett Insidious och tyckte den var bra?

För någon dag sedan såg jag och Alexander filmen Insidious, den började
rättså bra och man blev sugen på att se fortsättningen...
Men sen spårade den ur rejält haha.. Vilken skit rulle!!!
Denna film går på bio just nu och jag kan verkligen inte rekomendera någon att se den.

Någon fler som sett filmen? Vad tyckte ni?

NP: Funeral Mist - Devilry



~Demonia~

Nya prylar...

Igår var min vän Denice och hennes härliga son Vincent på besök här hos mig.
Lite lunch/fika blev det på uteplatsen i solen, mycket gemytligt!

Snällaste Denice hade med sig en försenad födelsedags present till mig :-)
En riktigt grym necessär i skinn med leopardfoder från Make Up Store
och en ny variant av min favorit deo från Lancome!!!
Tack återigen Denice, jag älskar mina fina presenter!

Jag har tydligen varit snäll också (Eller det är jag ju jämt), världens bästa
sambo kom nämligen hem med denna skiva till mig :-) Grymt peppad
Iron Maiden i Götet nu när det bara är 16 dagar kvar!!!!

Lite shopping har jag även hunnit med, grymt med nya prylar!

Ett armband från Kappahl av alla ställen, brukar mest köpa "Äkta"
men detta tyckte jag var riktigt snyggt!

Nya dofter på rökelser och en rökelsehållare från Indiska.

En gäng sommar kläder från HM: Nätlinne, oversized-topp,
ett par gröna shorts och en klänning...

1. Nya träning byxor och vattenflaska (Har precis tagit tag i träningen igen)
2. Bälten...
3: Billiga Svarta jeans :-)

Dusch & Hudkräm samt denna snygga pumpflaska från Lagerhouse
som skall fyllas med hudkrämen jag köpte.

En snygg svart top från Lindex...

Shit vad mycket som shoppades haha.. jag får nog hålla mig
borta från allt vad affärer heter ett tag nu :P


NP: Jex Thoth - Witness



~Demonia~

Conan the Barbarian 2011 vs 1982

En nyinspelning av klassikern Conan The Barbarian är inspelad
och har Svensk biopremiär den 19 augusti 2011.

Personligen så är den gamla Conan en av mina favoritfilmer,
musiken är fantastisk, Arnold är riktigt grym och musklerna är hårda :P
Själv tror jag att den nya Conan kan blir lite "för mycket" med 3D,
sandmonster, snygg-Arnold etc.
den gamla håller i längden tror jag, fast jag måste nog kolla in nyinspelningen i alla fall!

Vad tror ni om den "nya" Conan The Barbarian? bättre än orginalet?

NP: Storm - Nordavind



~Demonia~

Dubbel Söndags-Hurv!





~Demonia~

I Spit On Your Grave!

Kolla in den här filmen som vi såg igår, GRYMT BRA!!!!
En remake av 1979 kult classiker, I Spit on Your Grave.

Författarinnan Jennifer Hills känner för att komma ifrån storstadsbruset en stund och hyr därför ett litet hus ute i skogen där hon planerar att skriva en ny bok. På plats i det lilla samhället drar hon de manliga invånarnas ögon till sig. Några av männen bryter sig en kväll in hos henne med intentionen att skrämma Jennifer, men istället urartar det hela till misshandel och våldtäkt. Jennifer överlever den hemska natten och när hon återhämtar sig är hon fokuserad på hämnd.


~Demonia~

Picnic i solen med de bästa tvillingarna!!!

img_1470 (MMS)

Picnic i solen med de bästa tvillingarna!!!


Bakis fredag...

Igår var en riktigt grym dag, trevligt sällskap, god mat och öl
Östgötakällaren och sedan mer öl på...

Ett av favoritställena här i stan: Bröderna Olsson!

Åka nattbuss mitt i natten var dock ingen direkt "Hit"
Första och sista gången, taxi är det ända som gäller framöver!

Idag är det mer lugnt tempo som gäller, skönt häng på uteplatsen :-)

Passande nog så damp senaste numret av Sweden Rock Magazine
ner här hemma idag, så nu ska jag bara fixa lite fika och lägga mig i
solstolen och läsa igenom tidningen :-)
Lite avundsjuk är jag allt på de som är på festivalen (SRF)!!!

Grämer mig mest över att jag missat/missar: Necronaut, Judas Priest,
OZ, Morbid Angel, Angelwitch, Electric Wizard och Nifelheim.

Ska sätta igång med planering och bokning av de festivaler jag tänkt
besöka nu i sommar... Får se hur många det blir och vilka?

Vilka festivaler åker ni på i sommar?


NP: Judas Priest - Sad Wings of Destiny



~Demonia~

Den godaste Äppelpajeeeen!

Nu jävlar börjar sommaren komma intågandes, vad smakar

då bättre än en rå-jävulst-god äppelpaj i solen?

 

Detta är mitt favorit recept, så sätt igång och baka nu!

 

Det här behövs:


4-5  äpplen
150 g  smör
2dl  havregryn
2dl  vetemjöl
2dl  strösocker
1/2dl  grädde,visp – eller mellan
1/2dl  sirap
1/2tsk  bakpulver

Lägg de skalade och skivade äpplena i en ugnsfast form,

blanda med kanel och socker och rör om.

(Jag gjorde dubbelsats på smeten med ca 6 äpplen och använde en stor form)

Smält smöret i en kastrull och rör sedan ner övriga ingredienserna.
(Jag hade även i lite vanelinsocker, blev suuuper gott!)

Bred blandningen över äpplena och grädda i 175° ca 25 min.

Klart!!!


Servera pajen ljummen med vaniljglass eller vaniljsås...

Vaniljsås föredrar jag Mmm.. Jävlar så gott det blev :-)

Jag kan tillägga att pajen till och med är godare dagen efter när det
fått gotta till sig riktigt rejält :P

Seså iväg och baka med er nu och säg gärna vad ni tyckte sen!


NP:
(Faan att jag missade detta på Sweden Rock Festival!!!)

~Demonia~

Missa inte "Du är vad du äter" ikväll!

Missa inte Du är vad du äter ikväll (torsdag) klockan 20.00 på TV 4+
Bullets sångare Dag "Hell" Hofer är nämligen med i programmet
så det kan faktskt bli riktigt underhållande :P


~Demonia~

Hittade en bild på Facebook...

Jag kan inte sova så jag surfar runt lite på nätet i hopp om att
bli trött... hittade precis denna bild som är tagen ca en halvtimme
innan IRON MAIDEN giget i Jakarta, Indonesien
!!!

Längtar tillbaka till värmen, alla upplevelser, de sköna människorna,
alla olika djur, sand mellan tårna, dykningen och spelningarna med
Iron Maiden såklart!!!!

Nu längtar jag ännu mer till Iron Maiden spelningen i Göteborg!!!!!

Måste kolla deras spelschema och boka in några fler spelningar i
sommar, annars kommer jag bara att ångra mig :P

Innan Iron Maiden giget i Götet så lovar jag att posta bilder och
videos från spelningen med Iron Maiden i Bali som jag ännu inte hunnit
börja på... Men ett litet för-pepp lovar jag er :-)

Nu ska jag tänka på alla härliga minnen från Indonesien och hoppas
få somna in och drömma mig bort...

UP THE IRONS!!!


ZzzZzzz..

~Demonia~

En härlig dag...

Att bara ta dagen som den kommer är så jävla skönt, en riktigt
bra dag börjar med en rejäl sovmorgon :-)

Denna dag kände jag och Alex kände oss lagom utvilade när vi vaknade
vid 12-snåret, gjorde oss iordning för att hitta något mysigt ställe på
söder att äta frukost i solen på...

Söder+sol+Cesar sallad+Alex = Bästa starten på dagen!
Härligt god sallad och gratis livemusik i form av en buss som stannat
till i ett hörn och körde några sköna låtar!

Efter någon kall öl & häng i solen tog vi en lång och härlig promenad runt hela söder!

och senare en resa ut till Lidingö för att träffa dessa trevliga människor,
grilla, äta god mat och dricka gott vin... En riktigt härlig dag :-)

NP: Warning - Watching from a Distance



~Demonia~

Mina smycken...

Jag lovade tidigare att fota mina smycken, nu har jag städat, putsat
och faktiskt slängt en hel del, några är på villovägar men här kommer
lite bilder på hur det ser ut i mina smyckesskrin!

Det största och som är mest proppat!
Överdelen är fylld med ringar och halsband...

I underdelen finns mest armband och halsband...

Thomas Sabo-skrinet :-) Saknas dock en ring med en stor svart sten och
mitt snygga ormrings-halsband...

och så skrot-skrinet, där mest skrot och små prylar samlats...

En liten inblick bland mina smycken, att fler skall köpas är givet!
Man kan aldrig få för mycket smycken :-)


NP: In Solitude - The World. The Flesh. The Devil.



~Demonia~

Ny video med Samael "Luxferre"


~Demonia~

Alex är nu Harley-Davidson ägare!

Alex är otroligt nöjd och har nu fått sin dröm uppfylld, han har
nämligen köpt sig en Harley-Davidson (Dyna Wide Glide)


Här står han helt peppad inför jungfrufärden med sin egna hoj!
Nedan ser ni massa bilder på skönheten...


För er som är intresserade så är det alltså en Dyna Wide Glide,
Årsmodell: 2007, 1600cc och som synes extrautrustad med ett
aphängarstyre. Alex hälsar: Aphäng = Manligt!!!

Här är Alex och Tena på väg ut för att bränna lite gummi :P

Tenas hoj är riktigt fet den också, han har en Fat Bob...

Årsmodell: 2009, 1600cc

Jag filmade en kort snutt när dom åkte iväg...


Alex väljer skiva ;-)
NP: Manowar - Hell on Earth


~Demonia~

Söndags-Hurven!



~Demonia~

Det var bättre förr!!!

Kolla in videon här nedan!!!!
Klockren Morbid Angel live-video från 1986, där snackar
vi skillnad från dagens Morbid Angel.
Så här ska det se ut tycker jag, grymt jävla bra!!!

Gåshud eller vad säger ni?

~Demonia~

Fixa med vinhylla här hemma!

Jag och Alex har blivit riktiga vin-fantaster på senaste tiden!
Vi har börjat dricka mycket mer vin än tidigare, det är ju så sjukt gott att
bara ta ett glas ibland eller att ha vin i matlagning och till maten också såklart!

Så vi bestämde oss för att fixa en liten vin-hylla till köket :-)

Systembolaget fick sig ett besök för lite påfyllning och provsmakning.

Det färdiga resultatet!
Så här ser det ut just nu och framöver kommer hyllorna fyllas
på med massa andra härligt goda viner :-)


Har ni tipsoemotståndligt goda viner som vi bara inte kan missa
så tar vi mer än gärna emot dom!!!

NP: Metallica - Kill 'Em All



~Demonia~

Klockrent!

Kommentar överflödig :P


~Demonia~

Galet skönt väder här i Stockholm! Jag och...

img_9494 (MMS)

Galet skönt väder här i Stockholm! Jag och Alex har picnic vid vattnet och försöker kurera dagens baksmälla :) igår hade vi en fantastisk kväll med familjen Strokirk. Grillat kött, öl, vin och massa surr. Idag blir det grillning igen, köttet ligger just nu och marineras!!! Hoppas att ni får en trevlig kväll!


R.I.P Morbid Angel!


Morbid Angel är ett av mina favoritband med Altars of Madness högt
i topp, som enligt mig krossar det mesta om inte allt i dödsmetallväg.

Nya plattan är dock en stor besvikelse!
Det finns väl några låtar som kanske tilltalar mig lite mer än
just denna. Men genomgående är plattan otroligt dålig och dessa
"Marylin Manson"-Tecnolåtar gör mig bara förbannad!

Sämsta skiten.. Mer behöver jag nog inte säga!


Vad tycker ni om Morbid Angels nya platta: Illud Divinum Insanus?

~Demonia~

Ny video med Accept "Pandemic"



~Demonia~

Idag kom min lilla beställning från H&M

Har beställt lite saker på H&M och mycket passande till
det fina vädret, dök det upp ett paket idag :-)


Svart, svart och åter svart såklart, dock lite somrigare än de vanliga inköpen!



Nu ska jag prova och sen bär det av ut för att njuta av det härliga vädret :-)

Trist för er killar tyvärr.. Hoppas ni står ut med allt mitt shoppande!

NP: The Chasm - The Spell of Retribution


Tack till Robban för NP-tipset, Grymt bra!!!

~Demonia~

RSS 2.0