Den godaste Äppelpajeeeen!

Nu jävlar börjar sommaren komma intågandes, vad smakar

då bättre än en rå-jävulst-god äppelpaj i solen?

 

Detta är mitt favorit recept, så sätt igång och baka nu!

 

Det här behövs:


4-5  äpplen
150 g  smör
2dl  havregryn
2dl  vetemjöl
2dl  strösocker
1/2dl  grädde,visp – eller mellan
1/2dl  sirap
1/2tsk  bakpulver

Lägg de skalade och skivade äpplena i en ugnsfast form,

blanda med kanel och socker och rör om.

(Jag gjorde dubbelsats på smeten med ca 6 äpplen och använde en stor form)

Smält smöret i en kastrull och rör sedan ner övriga ingredienserna.
(Jag hade även i lite vanelinsocker, blev suuuper gott!)

Bred blandningen över äpplena och grädda i 175° ca 25 min.

Klart!!!


Servera pajen ljummen med vaniljglass eller vaniljsås...

Vaniljsås föredrar jag Mmm.. Jävlar så gott det blev :-)

Jag kan tillägga att pajen till och med är godare dagen efter när det
fått gotta till sig riktigt rejält :P

Seså iväg och baka med er nu och säg gärna vad ni tyckte sen!


NP:
(Faan att jag missade detta på Sweden Rock Festival!!!)

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: SSS

yumm, apple pie :D



Oh! Necronaut sounds great :/ I really wanna see them soon :(

2011-06-11 @ 04:12:37
URL: http://saraekberg.blogspot.com/
Postat av: HC

Who was in the Necronaut line-up?

2011-06-11 @ 10:06:30
URL: http://evglom.galley.ru
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

såg ju lite läskigt ut , men var säkert gott! :D

2011-06-22 @ 01:28:35
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0