Ikväll är det dax!

För en av årets tyngsta spelning, jag pratar om:

Watain, Destroyer 666, Repugnant, Ghost och ett slutsålt klubben!!!!

~Demonia~

Sitter hemma hos LG

Vi kollar in den här videon just nu, lesbianer och Entombed...
Kan det bli bättre ;-)
Gör som oss.. Glo in denna gamla klassiker!


~Demonia~

Immortal till Getaway Rock Festival!

Norska: IMMORTAL är bokade för Getaway Rock festival som går
av stapeln i Gävle 7-9 Juli 2011!!!!

En riktigt grym bokning om ni frågar mig!

HÄR köper ni biljett!!! Har ni tur finns det några biljetter till förmånligt pris kvar :-)

För mer info: http://www.getawayrock.se/

~Demonia~

Hannah - Jag älskar Satan

Jaaaaa ehhh.. Vad säger man? Glo in klippen :P

Undrar var personerna som deltar i programmet är idag?
Hahaha.. Oooohh..

Jag har många gamla program inspelade på VHS här hemma, allt från
Siewert Öholm, Mänskligt, Nyheter
till div, Z-tv programDark Funeral
går runt i Gamla Stan och mumlar hehe..
Finns mycket gott och blandat från det härliga nittio-talet :-)
Allt har jag sparat som: videos, gamla gig, rep, fester, tidningsutklipp, zines, foton etc.
Ska dra fram hela samlingen någon dag när det finns mer tid och dela
med mig av till er, är det någon där ute som hittar gamla klassiker på
nätet så får ni mer än gärna tipsa!

NP: Tormentor - The Seventh Day of Doom



~Demonia~

Thor - Rock n' Roll Nightmare Son Of Thor!

THOR kommer väl de flesta ihåg? Här kommer en trailer på Thor´s
nya film: "Rock N Roll Nightmare - Son of Thor"

Det här är ju självklart en film som måste ses ;-) Ehhh..
Eller vad säger du Marcus Norman? Känner du Thor peppen?

NP:

~Demonia~

New York, del 1!

Här får ni se lite bilder från New York!
Vi har fotat otroligt mycket, lite tänkte vi dela med oss av till er...

1, Första kaffekoppen på amerikanskmark på Starbucks såklart!
2, Någon kyrka.
3, Helt nöjd med värmen och första frukosten.

1 & 2 Minnes altare för "Nine Eleven"
3, Lata poliser.

World Trade Center (Det byggs otroligt)

1, World Trade Center
2, McDonald´s är överallt!
3, Ett härligt glas rött på uteservering.

Dead End!

1, Taxi chaffisen hade rökt på i Umeå och spelat på Umeå Jazz Festival!
2, Jag och Alex var fashinerade över den grymma UFC reklamen.
3, Alex och Ewo

Alex på Times square (Missa inte The Ultimate Fighter reklamen)

1 & 2, Times Square/Nasdaq
3, Johnny Cash prylar på Hard Rock Café!

Alex, Nathalie, Ewo och jag på Hard Rock Café!

1, Hard Rock Café
2, Rullande konstverk
3, Jag och Alex kollar UFC live på en pub, grym känsla!

Jag på Times Square på dagen...

1, Vi mötte Ellinor och Atte! Här: Ellinor, Jag och Alex
2, Uppe på Rockerfeller Center
3, Grum utsikt över Central Park.

Jag och Alex med Manhattan bakom oss :-)

Kika, kolla och posa :P

Alex och några grymma skyskrapor, man fick nackspärr var man än gick!

Käka på Friday´s med Ellinor, Alex och Atte, Mycket mat var man än gick!

1, Grym plåt på grym bil.
2, Åkte häst och vagn i Central Park med Ellinor och Atte
3, Hela gänget! Sjukt mysigt :-)

Gryyyymt nöjda!

1, Hooters fick sig ett besök, Atte torkar dreggel från Alex haha..
2, Utanför Hooters (Ellinor, Atte och Alex)
3, Jag utanför "Late Show" David Letterman.

Jag och Ellinor skålar uppe i den snurrande baren med grym kvällsutsikt!
Den övre delen på skyskrapan snurrade så på en timme hade vi druckit
många goda drinkar och åkt ett helt varv!

Fler bilder från New York kommer snart :-)

NP: Nifelheim - Devil's Force



~Demonia~

Jag skulle behöva...

Jag skulle verkligen behöva en scanner!
Jag har otroligt mycket gamla foton liggande här hemma, många
från riktigt gamla spelningar/fester, självklart är det massa bilder
jag skulle vilja dela med mig av till er!
Tyvärr så har jag ingen scanner, finns det någon där ute som
inte andvänder sin scanner eller som sonika har lust att ge bort
en scanner till en fattig Demonia?


Hör av er till mig i så fall på: [email protected]

Det skulle vara till otroligt stor hjälp :-)

NP: Dissection - Live Rebirth



~Demonia~


Helgen...

Lugn helg två veckor i rad? Vad i helvete har hänt?
Inget har egentligen hänt hehe.. Mer än att det är sjukt skönt att
bara vara hemma...

I lördags fixade vi ihop Tacos och hela familjen Churchburner och
Ludde kom över på finbesök..

Alla utom Felix och Ludde: Vincent, Jag, Alex, Björn och Denice...
Denice hade bakat och fixat två riktigt grymma efterrätter, en otroligt
trevlig lördags kväll var det verkligen, nästa lördag blir det garanterat
mer röj då vi ska till 44:an och kolla in Necronaut releasefest!

UFC 121 Hade man sett fram emot med det grymma fight cardet!
Söndagsförmiddagen spenderades på kalas och på kvälllen en riktigt
efterlängtad gala med Brock Lesnar mot Cain Velasquez som huvudkort.

Favoriten fick sig ett rejält "cut" men han kommer tillbaka STARKARE
var så säkra gott folk :P Det är ju BROCK för faan!

Ett sjukt snyggt pentagram har jag fått på posten också, det tackar
jag Lången så otroligt mycket för :-) Tack tack...
Nu ska jag bara finna en bra plats till det också!

Jag får mycket saker i posten, mycket som jag ännu inte hunnit visa men
det kommer så småning om, ett av det skummaste breven jag fått på senare
tid var denna inbjudan till Premiärfesten för "Bartenderskolan" ???
Vad i HELVETE? Vem tror att jag vill komma på den skiten?
En personlig inbjudan och Klädsel: Elegant? hahaha..
Oroande är dock var faan dom fått tag i min adress? gahhh..

Nu ska jag se till att jobba lite mer på de långa bloggarna jag håller
på med bla. lite från New York och Sweden Rock båten borde få
se dagens ljus om jag jobbar på lite :P

NP: Master's Hammer - Ritual



~Demonia~

Ny länk på sidan...

Jag har lagt till en ny länk här på sidan och det är dålig länk heller
för den delen, en av mina favorit sidor: Hatpastorns Likpredikan

Just nu har dom haft VITHATTEN vecka och precis avslutat med en
riktig intervju med mannen bakom prejektet Vithatten hahaha..
Sjukt! För oss som kommer ihåg Vithatten och dess mysterium :P

Bandforokatastrofer
är en annan otroligt rolig grej som Hatpastorn
kör med så kika in på sidan, bläddra tillbaka, läs och garva!

Det kanske är roligare för oss som var med tidigt 90-tal då det skrivs
mycket om band från den tiden, en mycket underhållande sida enligt mig!

http://hatpastorn.wordpress.com/

NP: Throne of Ahaz - At the Mountains of Northern Storms



~Demonia~

Ny video med: Grand Magus!

Grand Magus - At Midnight They'll Get Wise


~Demonia~

Nu jävlar snackar vi...

Så här ska det se ut gott folk ;-)

Se och lär Kentha, lär dig framförallt att det är GRYMT gott med Sushi :P

Kika in hos Lorden: http://regnavrede.blogspot.com/ och se till
att GRATULERA karln till hans nya jobb!!!

Kentha: Glöm inte att uppdatera bloggen varje dag ändå, vi kan knappast
leva utan din sjuka humor, många GRATTIS från mig och Alex, kom och
hälsa på så ska du få smaka på sjukt goooda White Russians!

Ett stort GRATTIS går även till min snygging Alex som klarade teoriprovet
på lastbil igår, galet bra älskling!

Oohhhh.. och jag har ju namnsdag idag tjohooo.. GRATTIS TILL MIG!

Nu ska jag sluta svamla här.. På snart återseende!

NP: Warlock - Triumph and Agony



~Demonia~

Nu börjar det igen...

Nu börjar snön komma, här i huvudstaden har det snöat men ännu
är det lite för varmt så det försvinner snabbt, som sann Norrlänning
så gillar jag snö,
jag gillar dock inte slasket och mycket här i Stockholm
fungerar inte som det ska på grund av lite snö, det kan vara på tiden
att ta lärdom av norra Sverige kanske hehe..

Jag hoppas dock att snön försvinner ett tag till och att den kommer
tillbaka när det blir lite kallare...

Uteplatsen måste fixas iordning, mycket som ska ordnas innan vintern!

Ikväll är det fredag och jag tror minsann att det blir en riktig
soffkväll här hemma i palatset, Mycket att ta igen så som Sons of
Anarchy
, The Ultimate Fighter, den nya serien som jag tipsat om tidigare
har också kommit: The Walking Dead och sen massa filmer vi ännu inte
hunnit med, så det blir massa tända ljus och soff-mys för oss.
Nu ska jag iväg och införskaffa Sushi (Försöker lära Alex att det är gott)
och så blir det självklart lite snask på det...

Hoppas att ni har en förträfflig helg där ute :-)

NP: Dead Can Dance – Into the Labyrinth



~Demonia~


Joakim Sterner överraskas med fest!

Som vanligt så ligger jag efter här på sidan efter alla resor, spelningar &
fester, det får ni stå ut med :P Fler roliga inlägg kommer!!!

Nu tänkte jag i alla fall visa er hur det gick till när Joakim Sterner
(Trummis i Necrophobic)
blev TOTALT lurad och överraskad av sin
vackra fru: Linda samt Mange och Flinta som dragit ihop släktingar, nära
vänner och bekanta för att i förskott överraska Joakim som fyllde 40 år,
med en jävligt FET fest på Café 44!

Det hela började med att Mange lurat Sterner att dom skulle gå förbi på 44:an
för att hämta pengar som dom var skyldig honom, att alla släktingar och nära
vänner var på plats hade han såklart ingen aning om som ni ser på filmen hehe..

En helt galen överraskning och Sterner hade inte den blekaste av
vad som pågick, vi var väl ca 70 pers på plats så det blev garanetrat en
liten shock för snubben som nu fyllt gubbe!

Nedan får ni se ett urval av bilder från kvällen...

(Dom mindre korten går att klicka upp för att ses större)

Mange, Sterner & Björn

Frun Linda höll ett otroligt fint tal, Fox (Grand Magus) & Björne,
Jag & Snygga Denice...

Jag, Ellinor & Sara, Fred & Alex, Denice, Alex & jag

Ellinor & Veronica, Linda & Malin, Veronica & Mange

Sterner med hans fina Mamma, Wivianne med Bajs-Mange i bakggrunden :P

Ett härligt spontant tal av födelsedagsbarnet!

Ulrika & Denice, Linn, Sterner, Mange & Ellinor, Atte (Blackshine) & Ströman

Sterners lilla-syrra: Josephine höll ett riktigt underhållande och roligt tal...

Skål till födelsedags-gubben :P

Enforcer spelade...

Rose-Marie & Robban, Johanna (Ordogs) & Linda, Johan (Nifel/Necro) & Alex

Susanne, Håkan, Freddan & Jens (Ordogs)

Jag och Sterner...

Stabel (Atlantic Tide) & Mange, Chrille (Pest) med dam, gäng med folk..

Tobbe (Necrophobic/Trident/Izas) och Frejman (Ordogs)

Snyggaste paret: Mappe (Candlemass) och Zandra (Ordogs)

Feeeeeeest! Zandra och Alex, Hempa och denice

Janne (Grand Magus) Sterner (Necrophobic) och Fredrik (ex. Grave)

Kärlek!

Sterner & Wivianne, Josephine, Sterner,David & Emmelie, Alex & Denice

En helt fantastiskt rolig fest,
super bra ordnat, mycket trevligt folk
och svingod mat, STORT tack till Linda, Mange och Flinta för att ni
fixat allt så otroligt GRYMT!

ETT STORT GRATTIS I EFTERSKOTT TILL JOAKIM STERNER!!!!!!


Sterner fyllde 40 i lördags den 16:e Oktober, se till att
skicka en GRATTIS hälsning i kommentarsfältet till gubben ;-)


Efterfest blev det också, Wolfs Lair fick sig ett besök på nattkvisten...

NP: Necrophobic - The Nocturnal Silence



~Demonia~

Getaway Rock Festival!

Som jag tidigare tipsade om så släpper Getaway Rock Festival
biljetter redan nu till förmånligare pris,IDAG klockan 12 börjar
försäljningen av biljetterna och det är en riktigt bra deal faktiskt!
1000 biljetter för 1000 kr styck, ordinarie pris 1495 kr.

HÄR!!!!!!!! Köper du biljetterna, Först till kvarn gäller!

Tipsa dina polare och köp blijett redan nu...

NP: Merciless - Unbound



~Demonia~

Hole in the Sky, Del 4

Jag vet att många har väntat och jag är ledsen att det tog så lång tid.
Men här kommer nu äntligen det fjärde och sista delen ifrån Bergens
egna Hole in the Sky festival!

Länkar till de tidigare delarna hittar ni här: Del: 1, 1,5, 2, 2,5 och 3

Dagen började jävligt segt, sjukt bakis var vi båda efter den grymma
festen som Isländarna dragit ihop och man var inte direkt pigg efter
att ha festat till det, men det var bara att ta nya tag och ta sig ut på
stan denna sista dagen i Bergen för detta år!

Skivbutiken Apollon fick sig ett besök och några fler skivor står
numera i samlingen här hemma...

En skön bakissväng på stan...


Statyn med fiskarmän är riktigt grym och står mitt på torget...
En sväng ner till hamnen fick det bli och kollan in alla godsaker!

Jag älskar skaldjur, speciellt kräftor och hummer Mmm..
Just nu har jag någon "nojja" på kräftor/kräftröra och äter det
minst en eller flera gånger i veckan, sjukt gott!

Så härligt att bara strosa runt och kolla in Bergen, en av mina
favoritstäder faktiskt, så otroligt mysigt! (När det inte regnar då hehe)


Festivalen besökte vi lagom till Watain skulle gå på scenen...

Selim (The Devils Blood) och Alex

WATAIN!!!!!














Med en av årets bästa platta "Lawless Darkness" och den beryktade
scenshowen var förväntningarna såklart höga på Watain, enligt mig var
Watain tillsammans med Venom det bästa framträdandet på Hole in the Sky 2010!
Ett tag trodde jag nästan att hela ljusriggen skulle smälta på grund av all
värme och eld, det var helt otroligt varmt och lokalen var helt sprängfylld
med folk som skrek som besatta så fort dom fick se Watain bestiga scenen.
Otroligt bra setlist, djurkranier, blod, eld, rått, mäktigt, mörkt och skitigt.
Ett helt fantastiskt gig av Watain!
För mer info: http://www.myspace.com/watainofficial

Festen fortsatte här: Mike, Linda, ? och Alex

Några trogna bloggläsare :-)

Imotep var på plats och gjorde intervjuver, här med Selim från
The Devils Blood!

"Rök rutan" på vip avdelningen var full så fort det slutade regna :P

Här intervjuvar Imotep Alex för Necrophobic och Trident!
Kika in på http://www.imhotep.no/ så hittar ni förmodligen
intervjuerna och mycket annat läsvärt på sidan!

OBITUARY!


Lite folk i "fotodiket" :P



De gamla dödsmetallrävarna i Obituary, bildades redan 1988
Jag har tidigare aldrig sett dom live (inte vad jag lagt på minnet iaf.)
Första plattan "Slowly We Rot" från 1989 är favoriten och jag har inte
lyssnat på bandet i fråga sedan dom släppte sin tredje platts "The End Complete"
1992, shit det låter som att man är värsta gammla kärringen hehe..
Det var otroligt kul att höra några gamla klassiker, det nya kände jag
ju inte igen så det blev aningen långtråkigt efter ett tag.
En elogen för att sången fortfarande är lika jävla rå, det gillas!
För mer info: http://www.myspace.com/obituary

Jag, Tormod (The Batallion) och ?

Pelle (Watain) och Alex

Tormod, ?, Silmaeth (Mayhem), Sara och Jag

AUTOPSY!









Efter att Autopsy återförenats 2010 och redan släppt en riktigt cool EP
"The Tomb Within"
så var detta verkligen ett band jag sett fram emot
att äntligen få se live och det för första gången!
Man är inte direkt van att se en trummis sjunga men Chris Reifert
är några av de få som faktiskt gör det otroligt bra.
Jag är sjukt nöjd över att fått se Autopsy live och satan vad dom manglade!
Nu ser jag fram emot att få höra nya plattan "Macabre Eternal"!
För mer info: http://www.myspace.com/autopsyofficial

Den sista dagen ute på Verftet och årets Hole in the Sky har
kommit till sitt slut, som vanligt var man helt slut efter helgens
festande,
men otroligt nöjd över alla enormt bra scenframträdanden
och dom grymma banden man fått se live,
efter att tagit avsked från alla
nya och gamla vänner så hade kvällen redan blivit natt, jag och Alex
kände oss fortfarande lite slitna efter gårdagens Islänska sprit så
vi bestämde oss får att dra tillbaka till hotellets lugna vrå...

Den bästa serien: Twin Peaks, massa Norskt godis och chips
blev koden istället för efterfest den sista natten på Hole in the Sky!

Jag måste TACKA festivalledningen för ännu ett helt fantastiskt år!

Forsätt i samma anda, med dom fetaste bandbokningarna, den otroligt
vänliga inställningen och det grymma jobbet ni gör med festivalen.

Tack alla gamla och nya vänner för årets festival,
Vi har verkligen
haft det helt fantastisk, vi ses i Bergen på Hole in the Sky 2011!!!!

Jag brukar tipsa om band jag vill se på nästa års festival, men jag
är sjukt nöjd med banden som Hole in the Sky bokade år 2010 så jag
är övertygad att Torgrim och co. inte gör mig besviken till nästa år,
Mer Svenskt kan man ju alltid lägga till hehe!

BÄSTA FESTIVALEN I VÄRLDEN I MINA ÖGON!


För mer info: http://holeinthesky.no/

NP: Samael - Above



~Demonia~

Ny video från: Triptykon - Shatter



~Demonia~

Beware!

The Wolves Curse...


~Demonia~

Helgen blev otroligt lugn...

Matlagning är kul, i alla fall när det blir riktigt gott!!!
Denna gång lyckades jag, och det blev helt sjukt gott.
Storkok som vanligt,
Boeuf Bourguignon ala Demonia...

Mycket kött såklart, ca 3kg!

Alla ingredienser Mmmmm.. Extra rödvin såklart ;-)
Puttra... lite mer än två timmar så blir köttet riktigt mört!

Alex smakade av och käkade oliver!

Detta var bland de första gångerna jag använder mig av recept:
http://www.tasteline.com/Recept/boeuf_bourguignon_2
Ett helt fantastiskt recept, såklart kryddar man lite extra med det
man gillar, helt suverän maträtt, vi serverade grytan men lite ris och
fetaostsallad. Ett recept jag verkligen kan rekomendera!

Sons of Anarchy - Säsong tre, god mat ala
Boeuf Bourguignon,
sällskap av Alex och Ludde, det blir inte bättre helt enkelt!

Lördagen började med hemmafix sen en kall Lone starTexas
Longhorn
på söder och deras sjukt goda mat såklart!

Chiligryta med diverse tillbehör för mig...

För Alex blev det en fet köttbit och sallad :-)

Det var ett tag sedan vi hade en nykter och en helt oplanerad helg så
äntligen hade vi tid för en bio, denna gång blev det filmen Buried!

Handling: Paul Conroy är amerikan och jobbar i Irak som kontrakterad
lastbilschaufför. Under en attack kidnappas han och begravs levande i en
träkista. Med sig har han en tändare och en mobiltelefon med låg batterinivå.
Vi får följa Pauls desperata försök att få kontakt med omvärlden och ta sig
ur sin klaustrofobiska dödsfälla...

En helt klart sevärd film, inget måste att se på bio men faktiskt riktigt bra!


Söndagen spenderades mestadels hemma i soffan, sen fick vi
finbesök av trevliga Ellinor...

Lite fika, nagelfix och massa surr blev det ;-) Grafitti-nails är grymt!

Sen såklart en söndagsklassiker efter att det varit gala!

UFC 120, tyvärr kunde vi inte åka till London och se galan live, det
får garanterat bli en resa nästa gång UFC kommer till Europa!!!

En otroligt avslappnad, rogivande och skön helg, det behövde vi verkligen!


NP: Necronaut -  http://www.myspace.com/necronaut666



~Demonia~

Slayer XX Blood Fire Death!

Detta är något jag VERKLIGEN ser fram emot:

Slayer XX Blood Fire Death är just nu är på tryckning, omslaget
med Erik från Watain, fotat av Mr. Metalion himselfe ser ni ovan.
"Tidningen" kommer vara bunden som en bok på hela 100 sidor!

Nifelheim på baksidan!

Metalion: "SLAYER XX is made by hand, there are no digital files (except
for the cover and advertisments) which also is a reason why this takes
time to publish. Everything is created on the floor of my living room.
Cut and paste...no progression since '85!
"

MORBID - "Ancient Morbidity" "12 vinyl kommer följa med i
SLAYER XX BLOOD FIRE DEATH.

A side:
Tragic Dream/From the Dark

 

B side:
Wings of Funeral
Necrodead


Likaså en A2 poster på Jon Nødvtveitd fotad av Matalion.

Ovan en liten förhandsvisning av sida 2 & 3

Intervjuer och articklar med följande band:

WATAIN
MORBID
WHIPLASH (Tony Scaglione)
BATHORY (several interviews and reviews in a somewhat big tribute feature)
666 (no)
SADUS
KREATOR
SAVAGE THRUST
MEDIEVAL
INVIDIOUS
DEATHRASH
OBSCURITY
NOCTURNAL GRAVES
SADISTIK EXEKUTION
SUNNO))
GROTESQUE
MASTER’S HAMMER
DESTROYER 666
PAGAN ALTAR
STRID
JARBOE
FUNERAL MIST
NIFELHEIM

Tanken är att Slayer XX Blood Fire Death ska finnas ute i November
För mer info: http://www.nwnprod.com/

Detta är något som alla borde ha i sin ägo
, jag håller er uppdaterade
om jag får reda på var man kan köpa den när den är ute för försäljning!

NP: Bathory - Blood Fire Death



~Demonia~


Weltenfeind!

Jag måste bara visa den otroliga "Weltenfeind" boxen jag fått
äran att berika min samling med!

Absurd / Grand Belial’s Key / Sigrblot
- Weltenfeind 3 x 12” Gatefold LP

Boxen innehåller:

- A box, much to no one's surprise
- LP sized booklet (20 pages)
- 3 x 12” LP, including LP sleeves with embossed logos, each LP has an A2 Poster
- Printed inner sleeves
- 180 gr. vinyl (150 clear vinyl / 150 black vinyl)
- A2 "Weltenfeind" poster

Här nedan ser ni några bilder från boxen och dess innehåll!






En helt otroligt snygg och välgjord box, som jag stolt placerar
i samlingen,
vill ni beställa den finns den i olika utföranden här:
http://w-t-c.org/ klicka på shop och sök er vidare och lägg
eran beställning idag!
Glöm inte att kika vidare på sidan, den innehåller mycket annat som är
ett måste i skivhyllan och för att inte tala om garderoben, gå in på
"clothes" så förstår ni att visakortet kommer att tömmas otroligt snabbt!

Mycket man vill ha gahhh.. denna är garanterat med i mitt nästa köp!

The place to be: http://w-t-c.org/

NP: Funeral Mist - Devilry



~Demonia~

Ett tips till mina läsare :-)

Det snackas en hel del om Getaway Festivalen just nu, festivalen
som gick av stapeln för första gången i år, den har ni inte missat va?
Har ni ingen aning så kollar ni in mina reportage från årets festival här:
Del 1, Del 2, och Del 3, Sverigest GRYMMASTE utomhusfestival!!!!

(Jag och Alex på årets Getaway festival!)

Jag har hört att det nästa vecka kommer att släppas ett
begränsat antal
biljetter till ett mycket förmånligare pris, det
gäller att passa på då biljetterna förmodligen kommer gå åt
fort som faan, de första banden släpps tydligen i samma veva!


Getaway går av stapeln i Gävle den 7-9 Juli 2011!!!


För mer info: http://www.getawayrock.se/

En given festival att besöka, så varför inte ta tillfället i akt och köpa
billigare biljetter, så håll ögonen och öronen öppna gott folk så ses
vi på Getaway 2011!!!

NP: Morbid Angel - Blessed Are The Sick


Ett av banden som jag hoppas få se på Getaway 2011!

~Demonia~

Sweden Rock Magazine #75 är ute!

"Mr. postgubbe" har varit så vänlig att posta det nya nummret av
Sweden Rock Magazine #75
här hos mig idag, mycket trevligt!

Nu jävlar blir det en fet kopp kaffe, något jävligt hårt strömmande
ur högtalarna
och kolla in vad gubbarna fixat ihop, hoppas såklart på
lite hårdare läsning efter de två senaste numren!

NP: Samael - Worship Him



~Demonia~

Hole in The Sky, Del 3

Här kommer nu äntligen den tredje och mycket efterlängtade
delen från årets Hole in the Sky festival i Bergen!

Många har mailat och hört av sig på olika sätt och velat läsa fortsättningen.
Den tredje delen kommer nu äntligen, en aning sent...

Kommer ni inte ihåg hur HITS gått till tidigare hittar ni länkar till
alla delarna här: Del 1, 1,5, 2 och 2,5

Dagen började med en "Enslaved lyssning" nya skivan "Axioma Ethica
Odini" skulle avlyssnas och vi samlades uppe vid Bergens Pingvinarium.

En varsinn Enslaved-fiskarhatt, lite ostar och korvar blev början på
den regnfria dagen...

Jag och min Enslaved-hatt hahaha..

Sedan var det dax för sälshow...


Pingviner och andra djur (typiskt norrmän asså hehe)

Sista anhalten var en biograf där "Späckhuggarens Rike" visades
och därefter var det dax för det vi alla kommit för, nämligen att
få lyssna på Enslaveds senaste platta: Axioma Ethica Odini!
Jag har alltid gillat de tidiga Enslaved plattorna lite mer men även
de tre senaste faller mig otroligt bra i smaken.
Den nya nu släppta Axioma Ethica Odini är helt klart värd att kolla upp,
mycket varierande och otroligt väl producerad och efter ännu några
lyssningar platsar den lätt in bland favoritskivorna med Enslaved!

Förfest på Louise´s hotellrum i väntan på att den första festivaldagen
på Verftet skulle sätta igång...

Islänska SOLSTAFIR var första bandet vi drog in för att se och
äntligen fick jag se dom live för första gången...




Metaljon var på plats i diket för att föreviga Solstafir´s framträdande
och knäppa dom där otroligt fantastiska bilderna som bara han kan!

Ett helt fantastisk spelning av Solstafir, stämningfullt, rökigt och
riktigt bra ljud synd bara att det inte blev fler filmer filmade...
För mer info: http://www.myspace.com/solstafir

Anders Odden (Cadaver Inc, Magenta, ex Celtic Frost)  Einar
(Dead to this World, Walruna, Sigfader etc.) och Vilde (Magenta)

THE DEVIL´S BLOOD!

Detta var kanske inte det bästa framträdadet jag sett med The Devil´s
Blood, det har ju blivit ett par gånger redan, ändå jävligt bra, mörkt och
blodigt, det är alltid en grym upplevelse att se Holländarna på scenen!
För mer info: http://www.myspace.com/thedevilsblood

Alex, ?, Mike, Pete och jag...
Festen fortsatte vidare mellan allt för många band att se hehe..
Det är såklart ett plus att det finns mycket band man vill se. På
årets Hole in the Sky föll nästan varenda band mig i smaken och
tiden att träffa folk och festa mellan banden blev knapp, desto fler
efterfester och desto slitnare blev man :P

Tormod (The Batallion ex. Taake) Radek (Amok, ex, Taake)

Mira (Metalshots) och Alex

Mirjam, Grutle (Enslaved), Alex och Frode (Krakow)

IHSAHN!



Ihsahn från Emperor med hans soloprojekt vid namn: IHSAHN
var för mig första gången jag såg live, inte riktigt min kopp,
för proggigt/Jazzigt/konstigt och att se något sånt live utan att ha
lyssnat på skivan gör det hela garanterat inte bättre!
Det såg ut som att han hade med sig ett gäng musikskole elever på scenen,
jag förstår att han förmodligen inte vill blanda in sina Emperor år i detta
projekt men såklart hade man hoppats på någon gammal dänga från
90-talet i alla fall!
För mer info: http://www.ihsahn.com/

Jävlar vilken gäng som är samlat haha..
Jag, Alex, Dan Lilker (Nuclear Assault, Brutal Truth, S.O.D etc.) Bård
"Faust" (Blood Tsunami, Mongo Ninja, Aborym, ex Emperor) Pete
(Blood Tsunami, Mongo Ninja), kasst minne och Louise (Terrorizer Mag)

Jag, Farida (The Devil´s Blood) och Örjan (Taake)

Petra och Torsten (Metal Hammer)

Även denna kväll var det såklart kraftmätning mellan killarna haha..
Grutle var något nyktrare dock blåsagen från gårdagen då det var
lite vingligt under fötterna:P
Denna gång var det två grenar det tävlades i första var "Lyftning" av
varandra haha.. Här lyckas Grutle lyfta Alex! Ser enkelt ut...

Frode lyfter Grutle? Eller tvärtom? Haha..
Orkade Frode lyfta Grutle ens?

Alex lyfter Grutle haha.. Ni kan ju haja hur kul vi hade under tiden
och jävlar vad folk glodde, tävling är ju ändå tävling och måste fullföljas...
Norge mot Sverige!

Grutle orkade inte lyfta Frode, tungt phuuuu.. hehe..

Alex lyfte Frode lätt :P 1-0 till Sverige!!!!
Sen rensades borden illa kvickt från öl och armbrytningen var ett faktum!

Wohoooo! Vad säger man? Hahaha.. 2-0 till Sverige!!!!!
Alex tog båda Norrmännen enkelt (Träna till nästa års festival kanske?)
Jag måste dock påpeka att alla inblandade var otroligt fulla och att
detta skall tas med en stor portion humor :P
Otroligt jävla kul hade vi det hahaha..

Sen var det bara att springa ner för att inte missa kungarna och årets
bästa bokning utav Hole in the Sky, något jag sett fram emot enormt!

VENOM!!!!!







Venom har varit ett favoritband ända sedan högstadiet och
detta är andra gången (Korr. Jag såg dom på Sweden Rock Festival
för något år sedan!) jag haft äran att få se dom live, första gången
var här i Stockholm med Nifelheim som förband, En kunglig spelning!!!
Denna var dock snäppet bättre, mer gamla låtar, en publik som var
totalt galen, klockrent ljud och en Cronos som andas ondska så fort
han öppnar käften,
nostalgin var ett faktum, denna spelning hamnar
lätt med på årslistan över bästa spelningar 2010!
För mer info: http://www.venomslegions.com/

Paul, Jason Rouse, Alex och Torgrim (Hole in the Sky)

Pete Evil och Louise

Ingen aning, Jörg (Secrets of the Moon, Eudaimony) Svavar (Solstafir)

Götz (Rock Hard) Paul, Alex, Mirjam och Grutle fick vara med på
sista bilden uppe på Verftet innan festen fortsatte på ett hotell...

Med Islänsk starksprit galet mycket folk bjöd Isländarna i
Solstafir
till med fest på deras hetellrum
, Här: Alex, Sæþór
(Solstafir) och Erik (Watain)

Gunnar (Metal Hammer), Svavar och Einar

Någon Islänning?, Sæþór (Filmen som spelades in skulle jag jävligt
gärna vela se haha..Den måste blivit sjuk!) Guðmundur (Solstafir) och Alex

Islänskt BRENNIVIN!!!! Inget groggvirke bara Brennivin fanns på plats!

Fullproppat hotellrum med fulla människor från olika delar av Europa,
detta var bara hälften av folket på plats i rummet så det var rättså
många där inne, Kul som faan och Brennivinet gjorde susen, kanske
lite för mycket då man blev riktigt slirig där efter ett tag hahaha..

Stolar skulle ut ur fönstret sängen skulle förstöras haha..
Ja ni vet hur det brukar bli på efterfest, grymt rolig fest med många
man kände och några nya ansikten att lägga på minnet.

Efter att klockan slagit halv sju på morgonen var både jag och
Alex totalt utslagna efter Brennevinet
och hungern började göra sig
påminnd så vi tog oss ner till stan för lite mat (Att vi råkat filma våran
hemgång med diverse klipp är inget omvärden får se som tur är, det är
inte vackert, vi pratar Norska, Alex bär mig och vi vinglar runt på Bergens
gator helt ovetande om att kameran har något att berätta för oss haha..
)
ohhh.. Det var inte lite vi garvade när vi kommit hem och hittade klippen.

Den näst sista dagen kom till sitt slut
och jag kan lova att vi
vaknade sjukligt slitna på vårat hotellrum inför den sista dagen av
Hole in the Sky, mer om det vi ett senare tillfälle!

NP: Enslaved - Axioma Ethica Odini



~Demonia~

RSS 2.0