Unanimated - In The Light Of Darkness

Jag har fått äran att förhandslyssna på nya UNANIMATED
"In The Light Of Darkness"!!
och som ett "fan" av dom gamla plattorna/demos så blev jag jävligt NÖJD!
För det här låter som det gamla men ändå lite ny tänkande, lite andra influenser kan man tyda (Inledningen är lite Watain/Dissection enligt mig, om jag får påpeka det), Det låter självklart MYCKET Unanimated (Riffen, sången etc.) och det gillar jag :P man får ett jävla sug att bara lyssna på skivan om och om igen!
Jävligt beroendeframkallande.

Det som jag lagt märket till är sången, den låter nästan bättre än på länge och Micke Jansson har väl inte vrålat något vad jag vet sedan deras platta "Ancient God of Evil" som kom 1995?

Unanimated 1994

In the Light of Darkness kommer att släppas på Regain Records den 22:a Maj
(är det datumet som är satt nu iaf.)
Låten "Serpents Curse" finns ute för lyssning här:  www.myspace.com/unanimated08  Högsta volymen på stereon gäller!!
Skivan bara växer och växer för varje lyssning.

Live på Party San (Tyskland) 2008, Hoppas som faan på en live spelning i huvudstaden efter skivsläpp, det blir ett givet gig att gå på :-)

NP: Unanimated - In the Light of Darkness

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Älsk

Känner du dom i Unanimated?

2009-04-03 @ 17:40:42
Postat av: Denice

Helvete vilken sjukt jävla bra platta säger jag bara!! Åh så efterlängtad sen:)) Denna har lyssnats på bra många gånger redan, då den finns även här hemma:) "IN THE LIGHT OF DARKNESS" kommer lätt hamna på min TOPP 3 över 2009-års skivsläpp iaf!!!



KÖÖÖÖP ELLER DÖ.....









2009-04-03 @ 22:35:10
Postat av: TobaTe

svårt värt! detta tackar man för!

2009-04-11 @ 12:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0