Ivar Bjørnson - Enslaved

Ivar Bjørnson

* Vilka tre skivor släppta 2009 föll dig mest i smaken?

-Nile ”Those The Gods Detest”

-Immortal ”All Shall Fall”

-Mastodon ”Crack the Skye”

* Vilket är ditt bästa köp 2009?

Mitt pedalbrett til gitaren; type G-System fra T.C. Electronics. Nå trenger jeg bare trykke ned en pedal om gangen i stedet for tre – noe som ikke er lett for en stor kar i utgangspunktet.


* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2009?

Det verste minnet er vel kanskje artistmiddagen på Bloodstock U.K., når vi spilte der med Enslaved. Middagsrommet var også test-site for gitarforsterkere. Vi hadde sovet 0 timer natten før da vi kom direkte fra Øya Festivalen i Oslo – og så skulle vi sitte der og spise engelsk cuisine med diverse idioter som spilte ”Smoke On The Water” på volume 11 ca 1 meter fra oss.

Det beste var når Enslaved spilte ”Life Eternal” med Attila på vokal under Hole In The Sky.

* Hur sysselsätter du dig en vanlig dag utanför spelandet?

Jobber med Enslaved stort sett alltid hehe. Jeg har et lite kontor i Bergen sentrum hvor jeg driver med ting utenom musikken. Foruten Enslaved går det mye tid til å drive Hole In The Sky festivalen..

* Absoluta favoritbandet?

Ja... Det må bli Pink Floyd og Bathory på delt gullplass

* Bästa/roligaste turnéminne?

Beste minnet er kanskje fra siste turneen nå i mai 2009 (med Opeth) i USA og Canada. I Chico, California tok jeg en tur på Sierra Nevada øl-bryggeri. Det var kun jeg og merch-girl’en som var der den dagen, så vi fikk full guidet tur med tre guider og full smakstesting etterpå med masse bra mat attåt. Jeg kjøpte med en million collector’s øl direkte fra bryggeri-utsalget og fortsatte festen etter konserten. Ble en del kaffe før konserten, for å si det sånn! For en dag!

* Bästa konsert du sett under 2009?

Pentagram på Hole In The Sky, ingen tvil!

* När flög du senast, och var?

Det var til Amsterdam, Nederland – for å gjøre tre konserter med ”Dansmachine4”; et pretensiøst og ikke minst pompøst kunstprosjekt jeg og Grutle (Enslaved) deltar i. Sex, drug, rock’n’roll and ..eheh.. art.

* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2010?

For meg selv er det jobbe hardere, inngå færre kompromiss, bekjempe monoteisme og nyte livet til det fulle. For bandet er det å spille inn ny plate gjennom vinter og vår og gi den ut sent på høsten, spille festivaler, turnere, øve steinhardt og være lojal mot våre egne visjoner.


Länkar till ditt/dina band tack!
http://www.enslaved.no/

www.myspace.com/enslaved /

www.myspace.com/trinacriaband

www.myspace.com/dreamofanopiumeater


Ok, vi hørs J

Ivar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0