Alexander "Impaler" Friberg - Necrophobic/Trident

Alexander Friberg


* Vilka tre skivor släppta 2009 föll dig mest i smaken?
En given plats på denna listan e ju såklart "Death to All" men om jag ska va lite mindre egenkär så får det bli:
1) Iron maiden - Flight 666
2) Blaze Bayley - The man who would not die
3) Immortal - All shall fall

* Vilket är ditt bästa köp 2009?
Helt klart min Rickenbacker -82 Black.. En riktig läckerhet ;-)

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2009?
Mitt bästa minne måste ju va våran UFC-resa ner till Köln som jag hade chackat i födelsedagspresent till min kära sambo.. Det var en helt grym helg! Närvarande var Ludde (brorsan) Chrille (min äldsta polare) jag och Marika..

Mitt sämsta minne vette fan.. Finns väl ett gäng tråkiga/pinsamma incedenter..


* Hur sysselsätter du dig en vanlig dag utanför spelandet?
Ja du, jag går till mitt trötta lagerkneg och glider för att sedan träna gym eller kickboxning och avrundar kvällen antingen med nån av mina älskade basar i knät och lirar några tim eller i soffan framför burken med min älskade dam ;-)

* Absoluta favoritbandet?
IRON MAIDEN

* Bästa/roligaste turnéminne?
Det måste vara Hells Pleasure festivalen med Necrophobic.. När vi kom dit så hade dom kirrat en hel stuga åt  oss med egen bar med bartender och dignande catering bord.. Rockstar for a day! Haha..! Och sedan gjorde vi ett grymt bra gig tycker jag..

* Bästa konsert du sett under 2009?
Absoluta nr1 var Blaze i Sthlm och Västerås efter det, Behemoth på klubben i Sthlm som var snuskigt jävla svinbra!

* När flög du senast, och var?
Det var hem fr Milano (15:e nov) var där och spelade med Necrophobic.. Ska ju ut och flyga snart igen, då blir det Thailand!

* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2010?
Det jag vet är att vi ska ut på Europaturné (Bonecrucher Fest) under jan och en liten bit in i feb. Sen e väl planen att få spela på så många festivaler som möjligt i sommar, hehe..
Med mitt andra band TRIDENT blir det skivsläpp 22:a mars och sedan följer jakt på gig..

Länkar till ditt/dina band tack!

www.necrophobic.net
www.trident666.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0