Anders "Blackheim" Nyström - Katatonia/Bloodbath

Härmed förklarar jag bloggen öppen för GÄSTBLOGGNING!
Anders Nyström är först ut, kör hårt!



* Vilka tre skivor släppta 2009 föll dig mest i smaken?

Alice In Chains - Black Gives Way To Blue
Behemoth - Evangelion
Immortal - All Shall Fall

* Vilket är ditt bästa köp 2009?

Lätt våran nya kvart i Gröndal. Efter 11 år uppe på åsen så kändes det dags att röra på sig, men man vill ju inte bort från sin turf, Stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu....

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2009?

Sämsta minnet står skattmasen för, men det bästa minnet måste vara när jag fick höra att jag ska bli pappa!

* Hur sysselsätter du dig en vanlig dag utanför spelandet?

Det blir en jävla massa tid framför datorn, tv'n eller fläng på stan. Bizniz 'n pleazure om vartannat.

* Absoluta favoritbandet?

Whitesnake.

* Bästa/roligaste turnéminne?

Detta året helt klart cypern. Tror det var någon dag efter nyår och vi flög ner och lirade på charter turist paradis öns enda rock hak mitt i deras "vinter".  Det var lite skumt och komma ner dit till helt öde stränder och tomma gator, inga charter familjer och inga packade tyskar och skrålande engelsmänn utan bara lokal befolkningen som till våran förvåning fyllde hela haket. Promotern var en råskön medehavs gangster rocker och verkade mer eller mindre styra den där stan. Vad sägs om att tvinga en restaurang öppna för gourmet middag kl 4 på natten? Good times!!!

* Bästa konsert du sett under 2009?


Förmodligen något av Porcupine Tree's skandinavien gigs, som vi turnérade tillsammans med i oktober. Men jag är säker på att Behemoth gjorde den bästa konserten, varenda kväll, vart dom än var.

* När flög du senast, och var?

flög hem från London förra månaden efter en englands turné med Paradise Lost och Engel.

* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2010?

2010 kommer minst sagt bli busy fuckin busy! Jag ska försöka kombinera faderskapet med ett jävla lass turnérande. Katatonia kommer va ute på vägarna hela året för att promota nya plattan och Bloodbath kommer dra av 5 exklusiva europa festivaler till sommaren. Eventuellt hinner vi kanske även spela vi in något nytt med Bloodbath innan året är slut. Skål för och på det!

Länkar till ditt/dina band tack!

www.katatonia.com
www.myspace.com/katatonia
www.facebook.com/katatonia

www.bloodbath.biz
www.myspace.com/bloodbathband
www.facebook.com/bloodbathband

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Absolut kul läsning, måste säga att jag både längtar och ser fram i mot Bloodbath släppet redan nu.

2009-12-18 @ 20:34:34
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Viktor§

2009-12-19 @ 00:08:08
URL: http://ivarochviktor.blogg.se/
Postat av: viktor

Skönt att min jävla cp-dator postar av sig själv. Lite överfylld...



Hursomhelst. Att Bloodbath är på G känns riktigt stort.

Vad gäller Porcupine-giget i sthlm så lyssnade jag in mig på dem enbart för jag skulle se Katatonia och det ångrar man ju inte. (vilken jävla konsert) Det enda vi grinade åt var att vi hade velat ha ett längre Katatonia-set, man får hoppas på ett till snart.

2009-12-19 @ 00:14:23
URL: http://ivarochviktor.blogg.se/
Postat av: Ickbal

Haha, så jävla smutt att han har Whitesnake som favoritband! Helt i sin ordning dessutom!

2009-12-20 @ 23:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0