Niklas "Viper" Stålvind - Wolf

Niklas Stålvind


* Vilka tre skivor släppta 2009 föll dig mest i smaken?

 

Heaven & Hell – The devil you know. Ronny, Tony, Geezer och Vinnie visar var skåpet ska stå och att gammal är äldst.  Mastodon -  Crack the skye. Fantastiskt kul att höra ett "nytt" bra band, inte ofta man gör det nu för tiden. Eller är det jag som börjar bli gammal och gubbig? En tredje kan jag inte komma på på rak arm faktiskt. Jag önskar att jag slapp jobba så mycket så jag hann lyssna mer på musik istället.


* Vilket är ditt bästa köp 2009?

Twisted Sister – We’re not gonna take it. Köpte låten på iTunes för att jag inte kunde vänta med att lyssna på den. Stay Hungry står visserligen i skivbacken, men det är bökigt att lyssna på vinyl när man går ut med hunden i skogen.


* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2009?

Att växellådan på min Audi pajade och att frugan fick tillbaka på skatten så jag kunde köpa ny bil.


* Hur sysselsätter du dig en vanlig dag utanför spelandet?

Kollar på We’re not gonna take it-videon på youtube med min son, eldar i pannan, bär in ved, åker till jobbet, jobbajobbajobbajobba, åker hem, läser minst 10 böcker för min son och somnar i hans säng av utmattning innan han själv somnar.


* Absoluta favoritbandet?

Måste svara Iron Maiden, eftersom det var med dom jag upptäckte hårdrocken. Nu för tiden lyssnar jag inte på dom varje, men dom står sig än och kommer alltid göra det.


* Bästa/roligaste turnéminne?

Pratstund med den inte så sociale Blackie Lawless, där jag blev så entusiastisk att jag blev som ett trettonårigt fan varpå han bara fick nog och gick, ha ha. Han var en av mina största idoler när jag var liten så det bara kom över mig igen på gamla dar.


* Bästa konsert du sett under 2009?

W.A.S.P. i Finland. Eftersom vi var förband fick jag se allt runtomkring också och stå och smyga nära scenen. Och för att jag stod och pissade bredvid Blackie innan spelningen.


* När flög du senast, och var?

Det måste varit hem från Englandsturné i höstas. Det blir en hel del flygande till spelningar och det är oerhört seeeeeeegt att spendera alla dom timmarna på flygplatser. Men det är såklart värt det så länge man får spela Heavy Metal.


* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2010?

Skriva nya låtar, göra fler shower, och sen världsherravälde har vi tänkt. Nej, vi är inte mycket för Jante-lagen.


Länkar till ditt/dina band tack!

www.wolf.nu

www.myspace.com/wolfheavymetal
www.facebook.com/wolf.metalband

www.twitter.com/nik_wolf

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Wolf rockar fett, sett dom ett par gånger så dom ligger varmt om hjärtat.

Ser fram så klart mot nytt album och turnér.

2009-12-19 @ 17:19:13
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0