Hellslaughters sidoprojekt

Tänkte att jag kunde tipsa er om lite annat frontfiguren i Tiamat "Johan Edlund" pysslar med.

Soloprojektet Lucyfire är ju helt klart värt att kolla upp i mina ögon :-)
En skivsläpp aka: This Dollar Saved My Life at Whitehorse släppt 2001 finns ute. Lucyfire "The Pain Song"

En  ny skiva är inspelad och Tiamat trummisen Lars Sköld har spelat upp lite för mig och det jag fick höra lät fantastiskt bra, lite hårdare och ja Lucyfire. Han har lovat mig en kopia så jag väntar med spänning :P Jar har för mig att han sa att dom ska göra om lite och spela in allt igen? men kommer inte riktigt ihåg hehe..
För några fler låtar och mer info kolla in: www.myspace.com/crucifyher

Sedan några år tillbaka bor Johan numera i Thessaloniki, Grekland.
Hans senaste, vad jag vet iallafall är ett akustiskt projekt med svensk sång, stämnings fullt, dystert och atmosfärisk....
Jag gillar det som faaan och kan lyssna på låtarna om och om igen, ser fram emot att höra mer :-)

Han kallar det "Johan Edlund" och inte Tiamat som ngn lagt upp det som på Youtube.
Kolla in:  www.myspace.com/reverendhellie  för MIN FAVORIT låt: När Helvetets Hundar Somnat Om, GRYM!!!!!!!

Målar tavlor gör han också..

Cowgirl soon to be hit by a Volvo 242 with drugs and guns in the trunk:P

NP: Treblinka - Severe Abominations

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Pär

Lucyfires "Devil Blues" är en makalöst bra låt.

2009-02-14 @ 16:45:02
Postat av: Demonia

Jävligt bra!! Lyssnat in hans solo grej??

2009-02-16 @ 11:37:57
Postat av: beatrice

Hej. Det var längesen, man blir förstummad över hur bra han är. Och rösten.... Blir bara nostalgisk av lucyfire-

Länge sen man hört från dig!! Kan jag kanske ringa ikväll? om du är hemma?

Kram

2009-02-16 @ 15:45:20
Postat av: Demonia

Du morsan, det var jävligt längesen haha.. Vad faan pysslar du med?? Äter älg eller?

Ja, jag håller med BÄSTA!!!

Ring ring ring...

Kram

2009-02-16 @ 21:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0