Satan så lika!

För ca en vecka sedan hade jag en underlig dröm Hmm..
Kort förklarat så gick den ut på att jag drömde att jag skulle göra
en blogg om min "bästis" hemmifrån: Marcus Norman och 
Kentha Philipsson,
eftersom dom är så otroligt lika både till sättet och
till utseende..
Jag drömmde att inlägget skulle heta "Satan så lika" Hahaha..
När jag väl vaknade tänkte jag att detta måste jag göra till verklighet,
Annars vet man faan inte vad som kan hända ;-)

Så här ser killarna ut, för er som inte vet..
1.2.

Bild 1. Marcus Norman, Från Umeå

Spelar i följande band:
Ancient Wisdom - http://www.myspace.com/officialancientwisdom
Bewitched - http://bewitched.se/bewitched
Eudaimony - http://www.myspace.com/eudaimony
Havayoth - http://www.bewitched.se/havayoth
Naglfar
- http://www.myspace.com/naglfar

Bild 2. Kentha Philipsson, Från Örebro

Manglar på i dessa:
Torture Division - http://www.torturedivision.net/
The Project Hate MCMXCIX - http://www.theprojecthate.net/


Jag skickade iväg lite frågor till killarna, alla frågor slutar med siffror
Detta är en tävling om vem som är "Orginalet" och vem som är "Härm-apan"
flest poäng i slutändan kan stolt kalla sig ORGINALET!



Let the game begin..

1. Lägg ihop längd + vikt =


Marcus -
Vikten pendlar runt 96 och längden har minskat till 194 så vi säger 290.

Kentha - 2 meter lång + 135 kg piss och vinäger gör: 335 sköna poäng till mig. Vinner ju denna med armar och ben på ryggen.

2. Ålder + skostorlek =

Marcus
- 33 + 46 = 79.

Kentha -
36 bast och 49 i skor...85 nya friska poäng till mig. Busenkelt.

3. Hur många fullängdare har du medverkat på?

Marcus - 15 fullängdare har det hunnit bli. Endast band jag varit, och i vissa fall fortfarande är,  medlem i.

Kentha - Jag räknar bara det som har varit mina egna band, inga gästgrejer. Då blir det 13.

4. Hur många band har du varit medlem i?

Marcus -
7 st om jag räknar dom som spelat live eller släppt en platta. I krononologisk ordning; Pain, Ancient Wisdom, Bewitched, Throne Of Ahaz, Havayoth, Naglfar och Eudaimony.

Kentha - Men fy faaan... Nu får vi räkna. Tar de banden som åtminstone släppt en demo minst osv... Legacy, Braincancer, Toolshed, House of Usher, Leukemia, God Among Insects, Rosicrucian, Torture Division, Deadmarch, The Project Hate MCMXCIX. Jag har nog glömt nåt men det får bli 10 som har minst en inspelning utanför replokalen som bevis.


5. Hur många tatueringar har du? (olika motiv)?

Marcus -
Ja, har 2 armar så det får väl räknas som 2 stycken då.

Kentha - Det kan jag omöjligt svara på eftersom jag har ganska fulla armar och lite gjort på ben och bröst. Ska man räkna full sleeve som en istället så har jag då 1 vänsterarm & 1 högerarm. Sen 1 stycken på vardera ben och en på bröstet. Så vi säger 5 för enkelhetens skull, annars hade det varit ett hundratal typ. Så 5.

6. Hur många år har du varit rakad (på huvet) + sparat skägg=

Marcus -
Skägget rakades av för lite över ett år sedan och skallen rök väl 2005 tror jag. Så sparat skägg i drygt 1 år och rakad i 4.

Kentha -
Skägg har jag haft runt 12 år eller nåt liknande och rakade mig gjorde jag runt 2004 års slut tror jag... 5 år på det då typ... Summa = 17


7. Hur gammal är din mamma?

Marcus
- 56 år.

Kentha - 55.

8. Hur många instrument finns i ditt hem?

Marcus - 12 st. Då räknar jag endast fysiska instrument, inte dom som är inneboende i datorn.  Allt från gitarrer via en tramporgel till diverse märkliga rytminstrument. Och en näsflöjt.


Kentha - 3 gitarrer, 1 bas och en keyboard. 5 st.

9. Hur många år har du stått på scenen?

Marcus -
Gjorde första giget 1989 så det är 20-års jubileum i år.

Kentha - Debuten skedde 88 men man har kanske inte stått på scen varje år sen dess, men det får räknas ändå. 21.

10. Vilken artist/grupp har du flest skivor av i din samling? Hur många?

Marcus -
Anser mig verkligen inte vara en skivsamlare men det har blivit några Mercyful Fate-, och King Diamond plattor genom åren. 28 MF och 39 KD för att vara exakt. Guldkornen är väl dom tre olika versionerna av den första Mercyful Fate mini-LPn.


Kentha - På rak arm skulle jag säga Slayer eftersom jag samlade på Slayer skivor för många år sen. Har inte skivorna uppe dock men skulle gissa på att det rör sig om en 5 stycken nu eftersom jag sålde alla viktiga rariteter för många år sen. 5 är inte för många i alla fall och jag tänker inte fuska. Det är bara synthare som fuskar. Så 5.


Då var tävlingen avslutad :-)

Nu ska jag räkna ihop och kolla vem som tar hem vinsten..


Ställde några frågor utanför tävlingen när jag ändå var igång:

Marcus Norman svarar först:

*Vad är enligt dig det bästa du gjort i musikväg?
- Svår fråga. Skulle nog säga det material som kommer att hamna på nya Ancient Wisdom plattan. Det är en riktig kliché att hävda att det senaste man gjort är det bästa men det stämmer i detta fall.

*Berätta ett roligt fylleminne..
- Tar tillfället i akt och hyllar den tid då det snarare var regel än undantag att avnjuta en två-dagars, då bakfylla ansågs vara en myt. Nu för tiden räcker det att passera bolaget för att tarmarna ska börja krypa ur kroppen på en. Ja, i vissa fall så var det onekligen bättre förr.

*Vad pysslas med i dagsläget i musikvärlden för dig, något nytt att berätta?
- Det är plattor på gång med alla de band jag nämde ovan. Vissa är nästan helt klara medans dom andra är på planeringsstadiet. Jag håller mig sysselsatt, lär bli minst 4 releaser under 2010 i alla fall.

Ja, man får väl ta och tacka dig och Lord K för denna utmaning. Dags att dricka mitt segerkaffe här och njuta av sanningen att störst är inte alltid bäst, haha!
/Marcus


Kentha Philipsson svarar:


*Vad är enligt dig det bästa du gjort i musikväg?
"The Lustrate Process" med The Project Hate MCMXCIX. Tveklöst.

*Berätta ett roligt fylleminne..
Drack en miljard liter sprit i Nancy, Frankrike efter ett gig jag gjorde med Grave. Ställde mig upp, snubblade, slog nyllet i golvet, spräckte ögonbryn och skit, kom inte ihåg ett piss när jag vaknade och undrade varför jag hade bandage i nyllet. Jag har massa tråkiga fylleminnen oxå...

*Vad pysslas med i dagsläget i musikvärden för dig, något nytt att berätta?
Skriver musik till både TD och TPH samtidigt för nästa inspelningar som komma skall.

Gratta mig till vinsten för om mackan vinner detta har han ljugit värre än Pinocchio i en lögnfabrik.
/Kentha

Tävlingen om vem som stolt kan kalla sig ORGINALET är avslutad!!!!

*Trummvirvel*

Marcus  Norman slutade på 524 poäng och vinnaren
Kentha Philipsson på hela 549 poäng!!!


GRATTIS KENTHA! Du är störst, först, tuffast och ORGINALET!!!!!
och vinnaren av denna sjuka tävling! Jag bjuder på bira nästa gång vi ses!

Ett stort tack till båda två som ställde upp på detta!
Det uppskattas verkligen, jävlar vad kul det har varit hahaha..
Ni är GRYMMA båda två :-)

Mitt tips till er läsare är att bege sig till Västerås på fredag för att
gratulera vinnaren i denna eminenta tävling, Han befinner sig där
och manglar döds med Torture Division!



NP: Unanimated - Ancient God of Evil


~Demonia~


Kommentarer
Postat av: Mats"Möken"

Bäste inlägget någonsin på din blogg. Jag skratta så jag grät av lycka... Markus ock Kenta är fan underbara PUSS på er gubbar:)



2009-11-10 @ 22:03:46
URL: http://www.houseofmetal.se
Postat av: K

Fy fan. Guldidé denna saken... Mackan är kalas. Skönt att se att han inte fuskade (så mycket). Bra bilder, bra uppstyrt. I rule. helvete - how can I be so awesome?

2009-11-10 @ 22:26:08
Postat av: Stefan

Fantastiskt bra inlägg. Sjukt kul.

2009-11-11 @ 09:38:54
URL: http://mrdeathmetal.com
Postat av: K

Mr Death Stefan, I assume? Tack för senast, dårjävel. Hur känns det att fått hänga med originalet egentligen? Hurra för mig. Hälsa killarna som fan.

2009-11-11 @ 10:08:32
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Demonia

Faan vad kul att ni gillar det, jag har garvat så mycket så jag fortfarande har kramp i magen haha..

helvete - how can I be so coolt to do this?

2009-11-11 @ 10:25:38
Postat av: Marcus

Ja, det verkar som det blev gravkaffe för mig istället, haha!

2009-11-11 @ 10:32:26
Postat av: Kuno

Fantastiskt rolig läsning, tack som satan!!

2009-11-11 @ 10:56:17
URL: http://blogg.vk.se/kuno
Postat av: Demonia

Tyvärr blev det gravkaffe denna gång, du får lägga på dig några pannor nu tycker jag :P skaffa äldre morsa och gadda dig som satan!

Vi får komma på ngn ny tävling att klå Lorden i hahaha..

2009-11-11 @ 11:26:36
Postat av: K

Fram med tävlingarna mellan mig och Mackan bara - jag står som segrare hursomhelst ser ni väl. Så länge det handlar om vikt och längd så borde jag vara safe mot den lilla räkan. Ta ingen tävling om Mercyful fate bara får då får jag uppenbarligen pisk så det står härliga till.



Stående inslag i denna bloggen: Tävlingar mellan mig och min favorit-smörgås. Fantastiskt.



Helvete, how can we be so great?

2009-11-11 @ 11:43:16
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Alex

Sjukt rolig läsning ta mig fan, hahahaha!

2009-11-11 @ 11:57:46
Postat av: Dagger Deb

Bästa inlägget!

2009-11-11 @ 12:29:03
URL: http://switchbladesisterhood.blogspot.com
Postat av: Pekka

Jävlar vilket klockrent inlägg! Kul läsning och vilken humor.

2009-11-11 @ 12:56:32
Postat av: Gran

Svinbra inlägg! Och helvete vad fin Kentha är!

2009-11-11 @ 14:59:02
URL: http://granvik.blogg.se/
Postat av: Jannati

Gör fler intervjuer! Du är ju svinbra på det detta.

2009-11-11 @ 23:37:23
Postat av: Demonia

K: Hahaha.. Du är så jävla great! Stående inslag vore ngt det va? haha.. Ska se till att drömma ngt snart igen :P



Alex, Dagger, Pekka och Gran: Faan vad kul att höra! Det sporrar ju en att göra något mer liknande!



Jannati: Man tackar :-) Kul att höra! Vi får se vad det blir i framtiden.. Några förslag?

2009-11-12 @ 10:40:47
Postat av: Denice

Vilket jävla klockrent blogginlägg;-) Kul som fan!!

2009-11-12 @ 21:45:27
Postat av: Denice

Vilket klockrent blogginlägg:-) Skoj som fan!!

2009-11-12 @ 22:13:04
Postat av: Johan

Helvete så roligt, det märks att du lägger ner massa tid på bloggen, och med två sådana guldkillar kan det ju inte bli fel!



För att ge Nojje revansch kan du ju fråga vem som spelar bäst solon! :D

2009-11-13 @ 11:09:27
Postat av: Cur

Gillar också hårdrock, ej kristen, undrar varför det är så viktigt för vissa i metalvärlden att poängtera hur mycket man dricker?

2009-11-13 @ 16:59:54
Postat av: K

Cur: Jösses, läggdags? Idiot.



Johan: Det där var lite lågt.

2009-11-17 @ 08:20:58
Postat av: Efil

Haha... grym läsning!

2009-11-17 @ 17:16:41
URL: http://www.myspace.com/clubdistortion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0