Angel Witch, Trouble och Candlemass!

I måndags var det spelning här i Stockholm på Debaser..
En riktigt tung kväll vankades med Angel Witch, Trouble och
Sveriges stoltheter Candlemass.

Detta var något jag sett framemot länge och eftersom jag aldrig sett
Angel Witch live tidigare så var det något alldeles speciellt för mig,
jag har ju lyssnat på dom sedan det glada 80 talet :P

var första bandet ut denna kväll och förväntningarna var höga!


På plats vid scenen: Zandra, Meppe (Candlemass), Leif (Candlemass)
och Alex (hmm.. vilka spelar han nu med? hah)

Angel Witch - Sorcerers, Debaser 090928




Angel Witch - Dr Phibes och Angel of Death, Debaser, 090928




Angel Witch - Angel Witch, Debaser 090928



Så jävla BÄST!!!!! Shit vilket gig, över förväntan verkligen!
Galen sertlist med dom bästa låtarna och ljudet var klockrent.
Jag kan inte säga mer än att jag är så jävla glad att äntligen fått se dom
live och den här spelningen kommer jag leva på länge!
ANGEL WITCH ÄGER!

För mer info: http://www.myspace.com/youranangelwitch

Jävligt nöjda och glada efter giget :-)

Erik (Nifelheim) Var kvällens Dj, så man var nöjd även mellan banden.

Trouble
har jag väl inte jätte relation till men gillar några låtar från
deras tre första plattor, riktigt tungt!

Denna kväll föll Trouble mig verkligen inte i smaken, dom körde konstiga
låtar, möjligen nya? (iaf. dom jag såg) sången passade inte riktigt in tyckte
jag och sångaren så ut som Sebastian Bach på scenen med sina "moves"
och bara det gjorde saken inte bättre..

Det gick verkligen inte att stå kvar och kolla, man skämdes nästan haha..
Nja.. tyvärr så gick inte detta hem hos mig.. men men..
Den som väntar på något gott :-)

Peder från Umeå hade åkt ner för Angel Witch och redan innan Candlemass
hade spelat sa han att "Angel Witch var bäst! oavsett"

Veronica och Alex

"Micke som "inte gillade Candlemass så mycket"
Jag tvingade honom att lyssna på nya plattan och han blev HELT SÅLD :P

Johnny (Order of Isaz, ex Tiamat) Jesper (Afflicted) och Alex

Så var det dax för CANDLEMASS!!!




Candlemass - If I Ever Die, Debaser 090928




Candlemass - At The Gallows End, Debaser 090928




Candlemass - Saxon Cover, Debaser 090928



Candlemass - The Bleeding Baroness, Debaser 090928



Candlemass - Solitude, Debaser 090928



Detta var med all säkerhet ett av mina hittils absoluta favorit spelningar
med Candlemass!
Grymt gig! basen vibrerade tungt i väggar, golv och kropp
vilket gjorde en helt varm, låtvalet KANON! och vilken spelglädje dom har,
man blir smittad av stämningen på scenen och jag kan inte säga det nog
ROB LOWE har en helt underbart fantasktisk pipa, där snackar vi klass!

Har ni inte kollat upp senaste alstret: Death Magic Doom är det Faan på tiden!

Mer info: http://www.candlemass.se/

Candlemass befinner sig just nu i Grekland, spelning och inspelning till DVD´n.
Del ett av DVD´n kommer att vara Candlemass spelning på Sweden Rock Festivalen tidigare iår, filmat med 12 kameror, Del två filmas på Gagarin venue
i Athen. Något release datum för DVD´n finns ännu inte, men jag håller er updaterade.


Alex och Emilio

Foxen, Olle och Stabel.. Vissa mer"true" än andra :P haha..

En helt fantasktisk kväll!!! Får fortfarande rysningar när jag kikar
igenom Angel Witch filmerna :-)

NP: Heaven and Hell - The Devil You Know


~Demonia~


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Nice, nice...

2009-10-02 @ 09:27:34
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltid grymt att läsa din blogg. Du kanske skämtade när du skrev att det såg ut som Sebastian Bach i Trouble. Det va ju han...:)



Death magic doom

2009-10-03 @ 12:42:35
Postat av: Anonym

Närrå!

2009-10-03 @ 12:44:07
Postat av: Jigsaw

Angel Witch var grymma!



Jag fotade också lite, om du är intresserad att kolla:

http://jigsaw.webblogg.se/2009/september/en-tung-kvall-pa-medis.html

2009-10-16 @ 09:02:36
URL: http://jigsaw.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0