Dax att köpa ny kamera!

Som ni säkert märkt här på bloggen så börjar min kamera
sjunga på sista refrängen!

En sån här har jag nu, fast inte exakt den här modellen..

det är verkligen dax att köpa en ny nu och jag har inte direkt någon koll!
JAG BEHÖVER VERKLGEN ER HJÄLP!
Den ska användas främst till bloggen men även privat..
Mina krav är följande:

1. Bra kvallitet när man filmar samt ge bra ljud, kunna zooma in
och ut under filmning!
2. Ta bra live kort (Dunkla ljus, rörelse etc)
3. Den ska få plats i handväskan (inte allt för stor alltså)
4. Fotar mycket "party och live bilder" så vill ha bra upplösning!
5. Smidig med bra batteritid!

Det är väl ungefär det jag behöver :-)

Har ni några tips?
Vad använder ni själva för kamera?


NP: Morbid - December Moon


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Viktor

Du ska ha en Panasonic LUMIX LX-3. se länk

http://www.kamerabild.se/nyheter/Vidvinklig-och-ljusstark-kvalitetskompakt-1.42188.html



har bilder från satyricon-spelningen tagna med den, de blir så sjuuukt bra. Kan posta en sen...Den kameran är överlägsen gällande svagt ljus om man vill ha en kompakt en...tänk på att hög upplösning ofta innebär brusigare bilder. Det är alltså inte direkt en fördel. 6 MP som inte är brusiga är bättre än 12mp som är brusiga. En annan du absolut skall kolla, men som är lite klossigare är canon G-11 som snart börjar skeppas. Den kommer vara riktigt vass. Båda ovanstående är rätt dyra jämfört med normala kompakter. Men de är det av en anledning. Och med tanke på hur många som kollar på dina bilder så måste du ju leverera. :-) lycka till. Messa mig på fejjan om du har några frågor.

2009-10-25 @ 19:18:36
URL: http://ivarochviktor.blogg.se/
Postat av: vhem

den verka bra men hur är det när man spelar in från konserter? många kameror distar ju bara ljudet totalt.

2009-10-26 @ 14:48:33
Postat av: Helena

jag har den som du visar "däruppe"..fast med 12,1 mp. har inte haft den så länge. men jag är nöjd :)

2009-10-26 @ 17:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0