Katatonia & Porcupine Tree

Istället för att måndags tråka hemma så köpte jag med mig lite
mat och drog hem till LG, snackade lite skit och kolla fotbolls resultat
på text-tv
(Han Djurgårdare och jag Bajare) innan vi gick ner till Arenan..

Väl utanför Arenan stod folk i långa köer, slutsålt hörde vi att det var
varken LG eller jag hade koll på huvudbandet men tänkte vi kan väl
gå in och kika lite iaf :-)

Katatonia körde igång direkt när vi kom in och några av låtarna dom
körde kände jag väl igen, riktigt bra!

Gick fram för att fota lite och hinner ta två bilder sedan dör batteriet i
kameran :-/ hahaha.. Typiskt!

Riktigt bra ljud denna afton! medelåldern inne i salen var kanske 40-50?
så Katatonia fick väl inte den bästa responsen..

Många bra låtar körde dom, dock lite tråkiga på scenen!
Kul att höra låtar från nya plattan live och det lät riktigt bra :-)
Synd att batteriet dog annars hade det funnits lite fler bilder och garanterat
några filmer.. ca 30 minuter körde dom och i paus blev det mååånga cigg och
jävligt spännande i fotbollen så vi satt mest ute och var nervösa över det..

När väl huvudakten Porcupine Tree satte igång hade måndags segheten
redan lagt sig som en dimma i kroppen och ännu tröttare blev man efter
första låten! När dom sedan sa att dom skulle köra hela plattan rakt igenom
tänkte vi att, fan nu räcker det!
Det lät överraskade bra så detta ska jag verkligen kolla upp, dock lyssnar
jag hellre på detta hemma i soffan för det blev lite väl segt live för min smak!

Eller var det bara för att det var måndag?
Iallafall hem till fotbollskväll och ännu en besvikelse!

NP: Melek Taus - Expulsion From The Realms Of Light - Encircled By Fire


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Johan

Porcupine Tree är en höjdare, men som du säger, kanske bäst i soffan i hemmet. Kolla in "In absentia" av dem, den är (relativt) tung och svängig för att vara PT.



Katatonias nya låter väldigt lovande...

2009-10-22 @ 09:06:03
Postat av: Danne

Fotboll? Hockey ska det vara! Och då givetvis FBK :)

2009-10-22 @ 12:24:42
URL: http://666procent.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0