Hole in the Sky, Del 2

Här har man verkligen haft fullt upp men nu är det äntligen tid för del 2
av våran vistelse i Bergen och festivalen
Hole in the Sky!
Efter bara en dag+kväll+natt´s supande vaknade man upp rättså
mör kan jag lova, men så fort frukosten var nere så var vi tillbaka på
Garage igen, Nifelheim hade anlänt till Bergen så det var hög tid att träffas!

Alexander i en tom Nifelheim loge

Setlist för kvällen, Grym sådan!!

Iron Maiden prylar står självklart med på Nifelheim´s rider,
några coola prylar hade festivalens ledning lyckats knåpa ihop dagen till ära..

Attila (Mayhem) Jag och LG (Entombed) trevligt att dessa män var i Bergen,
mer om vad dom gjorde där får ni se och höra i del 3!!!

Behexen var förtsa bandet ut och tyvärr missade jag dom, har aldrig
hört dom så någon låt hade man väl kunna kolla in iallafall men jag hade
tydligen viktigare saker för mig hehe..

Necros Christos däremot missade jag inte!

Musiken gillar jag men något vidare live band är dom kanske inte..

Bra ljud, grym sång och bra låtval bjöd dom på iallafall.
För mer info: http://www.darknessdamnationdeath.com/

Stabel (Atlantic Tide), Attila, LG och Alex

Stabel, Anna, Erik (Nifelheim) och Alex

Koldbrann är ett band som jag kanske sett tidigare? men inte har någon
riktig koll på, så tänkte att lite måste man väl ner och glo så man kanske
får mer kontroll på bitarna..

Väl nere kom jag precis lagom till en cover!

Koldbrann, Russian Vodka, Hole in the Sky 090827

Satan så PEPP man blev när man får höra lite gammalt Korrozia Metalla.

Jag har alltid undrat varför man som gitarrist spelar med guran
under hakan när man spelar Black metal? Är det någon ny tuff grej?
Kolla videon så förstår ni nog mer.. Förklaring någon?
För mer info: http://www.koldbrann.net/


Jag, Metaljon och Anna, utanför garage och väntar in "Suprise Act"
som ska spela innan Nifelheim.
. Inte före lunchtid samma dag listade
vi ut vilket band som skulle spela.

LG och Metaljon.

"Suprise Act" Var inga mindre än dom hårda Tyskarna SODOM!!!!!!!
SATAN vilken jävla bra överraskning!

Sodom, Fuck the Police, Hole in the Sky 090827


Dom här bröderna hittade man självklart "Front row" även fast dom
snart själva skulle på scen, det kallar jag metal om något!

Sodom, Sodomized, Hole in the Sky, 090827

Sodom, Obsessed by Cruelty, Hole in the Sky, 090827


Att det var en överraskning var coolt, att det var SODOM var BRUTALT!
Shit vilket live gig och jävlar vilket ös nere på helt full proppade Garage
(ca. 330 Pers) går in och då lovar jag att det är smäll fullt så att det till och
med droppar svett från taket haha..

Grymt gig iallafall och deras setlist var inte att leka med! Dom har ju
ioförsig en hel del bra låtar att välja mellan :P
För mer info: http://www.myspace.com/sodom

Så var det äntligen tid för huvudbandet för kvällen: NIFELHEIM!
Någon vidare presentation behövs knappas.


Nifelheim
, Black Evil, Hole in the Sky, 090827



Nifelheim, Satanic Sacrifice, Hole in the Sky, 090827




Nifelheim, War of Doom, Hole in the Sky, 090827




Brutalt, hetsigt, galet, svettigt, sataniskt, hårt, Crawling in Womits..
Ja hur faan beskriver man ett sånt här gig?
JÄVLAR SÅ HELVETISKT BRA!
Nifelheim har inga fler inbokade gig för tillfället men jag säger bara, får ni
chansen att se dom live så missa det för faan inte, det kommer ni ångra
bittert kan jag lova!
Info letar man upp själv, dom säger FUCK OFF till internet!

Jag känner att jag var allt lite dålig på att fota både band och polare,
kanske kan det vara alkoholen eller att det helt enkelt var full rulle helatiden
alltid kul att träffa vänner från hela världen som man inte sett på länge..
efter denna bastu blev dimman bara tätare och tätare.. jaja..
jag tror att ni förstår,
inga fler kort blev det iallafall, men en kul fest!

Del 3
och första riktiga festivaldagen kommer inom kort.

Stödj: http://www.holeinthesky.no

NP: Tormentor - Anno Domini


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: M

Snyggt som fan, men de två första videorna var båda Satanic Sacrifice.

2009-09-04 @ 06:37:15
Postat av: Demonia

Tackar! ahh.. såg det nu och ändrade :P Coolt att du sa till!

2009-09-04 @ 12:24:58
Postat av: Karin

Nifelheim är riktigt nice live :))

2009-09-04 @ 14:39:10
URL: http://avarquare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0