Vi kom lite mer än halvvägs...

Flygresan gick bra, vi landade i Malmö ungefär på utsatt tid...
Därefter har det bara varit strul gahhh! Vi skulle vidare till Brantevik på Österlen,
men här i Malmö är det utfärdat klass två varning.
Vägarna är igenbommade, folk sitter fast i deras bilar, tågen har varit inställda
nästan hela dagen, bussarna tar sig inte fram etc.
Allt på grund av ca 10-15cm snö???

I Malmö är man tydligen inte beredd på att det kan komma snö?
Sverige är ett Nordland och här snöar det ibland? ehhh.. Jag blir lite lätt irriterad!

Vi sitter just nu fast i en lägenhet i centrala Malmö och hoppas på att få åka vidare
imorgon, hoppas hoppas... Oavsett så har jag i alla fall turen att spendera min Jul
med de bästa killarna och det räcker gott och väl för mig, var det blir lär vi märka imorgon :-)

Jag pratade precis med släkten uppe i Umeå, där dom har ca 27-28 minus och
ca 1,5 meter snö!!!!!
Där har dom inga problem, allt funkar som vanligt i Norrland såklart...

Skänk Skåne till Damnark NU! Skåne har jag ändå aldrig gillat Hahaha..


Ok, önska mig/oss lycka till!!!!!

Hoppas jag har tillgång till internet snart igen, tillsvidare önskar jag er en fantastiskt
Julafton där ute i stugorna, ta hand väl om era nära och kära!

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Annely

Ha en riktigt god jul, hörru! :)

2010-12-24 @ 01:17:01
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
Postat av: Mayhemic

Ajdå, jag håller tummarna för er. Skånetrafik ska ha sig ett ordentligt ryck i örat... var där nere i helgen och det var tågkrångel även då. Men just idag tog ändå priset, total kaos på centralstationen i Göteborg, och många tåg ner till malmö/köpenhamn som fick lida helvete.



Men, God Jul! :D

2010-12-24 @ 01:19:06
Postat av: Niklas

Helt rätt angående Skåne. Sälj skiten :)

2010-12-24 @ 01:20:24
Postat av: Denice

Stackare där!!!



Känns väntat.. De har ju varnat i flera dagar särskilt nere i Skåne :P Men hoppas att det löser sig snart så att ni kommer iväg och kan fira lite jul :)



Massa Julekramar till er och lycka till <3



2010-12-24 @ 01:27:26
Postat av: Danne

Men... som ni säger om mitt gamla fina Skåne. Fast jag tror i och för sig att tågtrafiken skulle bli bättre om Danmark tog över ansvaret ;)

Ha en fin helg.

2010-12-24 @ 09:26:28
Postat av: Kuno

Extra tråkigt att höra när "söderns" inkompetens drabbar bekanta. Jag hoppas att det löser sig för er och att ni får en trevlig helg. Själv har jag endast en lokalbuss färd kvar att göra och som du säger så är det 1,5m snö samt kring -26 men jag förutspår ändå inga problem.

2010-12-24 @ 09:34:33
URL: http://blogg.vk.se/kuno
Postat av: Anki & Robin

GOD JUL på Er! Hoppas julen blir lika magisk för er som för oss.....

Kram

2010-12-24 @ 09:42:42
Postat av: Anonym

Herrejävlar, Brantevik! bor själv här ute på vischan och kan säga som så att det är lika jävligt här ännu.

Håller dock ej med om att skänka oss till dom röd vita, tror inte de blir något bättre utav det!



Hoppas julen blir någorlunda bra för er i Malmö, God jul

2010-12-24 @ 15:02:11
Postat av: anders

varför inte gilla skåne? jävligt tråkigt att höra.har skåne gjort dig något?

2010-12-25 @ 20:47:22
Postat av: brain

Något många missar när de klagar på att skåningarna inte är förberedda på snö är att skåne är platt. Det spelar inte någon roll hur förberedd man är. När landskapet är platt så blåser vägarna igen med snödrev på nolltid. Dessutom så ÄR det faktiskt ganska ovanligt med snö i skåne, iaf som stannar mer än några dagar.

2010-12-30 @ 12:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0