Tiamat - Ett av mina absoluta favorit band!

Jag kom att tänka på när Tiamat släppte Coluds plattan 1992..
Dom andra skivorna stod givetvis redan i backen hemma i "flickrummet"
(dom spelas ännu idag mycket flitigt) jag hade länge längtat efter ett nytt släpp.
Mitt första möte med skivan var när jag träffade min kompis Mats även kallad
"Möken"på stan vid apberget i Umeå, han hade fluffigt ljust lockigt hår och
otroligt stora hörlurar på sig, det bara dånade dödsmetall ur dom,
Han spelade tunga lufttrummor och jag frågade vad han lyssnade på?
TIAMAT`S nya Clouds!!!!!! Det tyngsta jag hört, svarade han :-)


Fick på mig hans lurar och det var gåshud/hurven ja ni vet..
det sa "klick" direkt!


Ännu idag får jag gåshud när jag lyssnar på skivan!

Kolla in den grymma videon och minns 1992!


Satan så bra säger jag bara!!!!

NP: Tiamat - Coluds


~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Marcus

Samma här, många härliga minnen till den skivan, tänker alltid på Holmsund när jag hör den.

Samt att sleeping beauty är typ bland de första riffen jag lärde mig på guran haha!



Sjuk jävla bra!

2010-01-14 @ 12:50:38
Postat av: Bea

Jag säger då bara en sak: Det är det bästa.....

2010-01-14 @ 16:23:02
URL: http://handigafrun.blogg.se/
Postat av: Demonia

Marcus: Vilken Marcus? Tänker man på Holmsund är det ju klockrent!!! hehe.. Sjukt bra var ordet!



Morsan: BÄSTA!!! Dig har jag lärt upp bra hehe..

2010-01-14 @ 16:40:02
Postat av: Marcus

Ja vilken? :) Gick i samma årskull som Kapen (den yngre) samt Jansén (den yngre). Om det säger nått? Tycker iaf att det är kul att läsa din blogg eftersom det då och då dyker upp folk och platser man känner igen. Sen är det ju mycke bra musik också. Keep it up! :D



2010-01-15 @ 09:27:22
Postat av: Yxan

Uddevalla gymnasium...fest på GG's på onsdagar. Fick stryk av Perry. Oj vicken tid det va :)

2010-01-15 @ 23:09:14
URL: http://www.wolf.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0