Getaway Rock Festival, Del 1

Äntligen skulle det vara dax att bege sig mot Gävle och den nya:
Getaway Festivalen som man har sett framemot under en lång tid.
.
Skönt med en festival som ligger nära Stockholm och nära en stad så
att man kan bo på hotell, det var ca. 10 år sedan jag bodde i tält och
det gör jag inte om igen kan jag lova haha..

LG, Alex och Mogge på tåget, Family Guy stod för underhållningen..
På fredagseftermiddagen hade vi bokat ett tåg så att vi skulle hinna
lämna av väskorna på hotellet och sedan vara på festivalen lagom till
Wolf som var första bandet vi ville se..

Killarna i WOLF började spela och öste på riktigt rejält i den gassande
solen, vi missade de första låtarna men han se den största delen av
det grymma låtarna de körde denna härliga fredag.







Det är alltid ett sant nöje att se killarna i Wolf på scenen!
Detta var för mig det bästa giget jag sett med dom!
För mer info: http://www.wolf.nu/
Med den ständigt stekande solen och allt headbang på scenen gjorde
grabbarna sig väl förtjänt av en kall bira direkt efter spelningen!

Wolf grabbarna och Alex med kall bira såklart :P

LG (Entombed), Yxan, Alex och Mogge slappar med första ölen inne på vip..
Grymt gott med kall öl i solen och tanken av att det är tre riktigt hårda
dagar kvar på Getaway..

Wolf blir intervjuade av Crank it up!

Trevliga killar som jobbade på festivalen, grymt jobbat grabbar ;-)

Vip-området tidigt på dagen, skönt häng och bra uppstyrt..

Tre scener fanns på plats, detta är största scenen som kallades "Monster"
Ett riktigt skönt område för festivalande, mellan industrilokaler/gasklockor
inte allt för stort och med långa barer i öltälten, helt ok mat, överraskande
grymt organiserat och uppstyrt för att vara det först året dom kör festivalen!

Den andra lite mindre utomhusscenen "Bandit"
Just på denna bild spelar Dark Tranquillity tror jag..
Klockrent var att man kunde se båda scenerna från öltältet, så i
princip såg man det mesta som spelade på festivalen åtminstone
fick man en liten glimt i alla fall hehehe..

Min snygging :P

Airbourne från Australien hade jag egentligen inte så stor koll på,
någon sa åt mig och Alex att vi i alla fall borde se en låt och JÄVLAR
säger jag bara, vilket jävla ös!!!


Sångaren klättrade upp helt utan säkerhetslinor etc. längst upp på
toppen av scenen och stod där och spelade gitarr hahaha..

Sjuk snubbe..


Det var ju omöjligt att inte kolla klart giget, ett otroligt ös och en
jävla intensitet.. Musiken en blandning mellan AC/DC, Motorhead
och Judas Priest på speed? AC/DC vibbar fanns det verkligen.
För mer info: http://www.airbournerock.com/

Alex och Micke

Några låtar fick det bli med Cavalera Conspiracy!
Ingen direkt favorit, så egentligen var det väl bara de gamla Sepultura
låtarna man väntade lite på, några blev det så som Roots Bloody Roots
och Chaos AD men när hoppandet satte igång allt för mycket så blev
ölen helt klart mycket viktigare..



För mer info: http://www.cavaleraconspiracy.com/

Mogge (B.W), LG och Alex

Lången och jag..

Förmodligen den snyggaste stilen på hela festivalen, hela munderingen
är ju fantastisk helt klart, synd att de sjuradiga underarms-nitarmbanden
inte syns så väl bara, dom var verkligen pricken över det stora i:et :-)

EXODUS drog igång sitt sett och det var många som kommit för att
se de gamla thrash metal-legenderna från USA!






Kul att se Exodus igen och några gamla klassiker fick man allt höra!
För mer info: http://www.myspace.com/exodus

Efter detta så hängde vi mest med polare på vip-området och dimman
blev allt tätare, förväntar ni er bilder på Megadeth? då får ni nog
söka er vidare någon annanstans, bilder på det bandet och framförallt på den
kristna fittan till sångare kommer aldrig att få se ljuset på denna sida,

det är något som är säkert! Jag har inget som helst respect för den idioten.

En grym dag kom så till sitt slut,
med en langos i handen och en promenad
med vingliga steg in till Gävle centrum hittade vi till slut fram till Scandic
Hotell vid fyrasnåret och somnade in rätt kvickt kan jag lova..

Del två kommer så snart jag hinner med, så håll ut!


NP: Exodus - Bonded by Blood



~Demonia~
Trackback
RSS 2.0