Entombed vs. Kiss

För över en vecka sedan var det ungdomsfestival i Solna och
ungdomlig som man är drog jag såklart dit för att kolla in legendarerna
ENTOMBED som startade hela fesivalen med sin spelning klockan 15 !!

Ett stort blått tält var uppsatt för festligheten..
Många var de som hade samlats denna lördags förmiddag för
att få sig en riktig dos av dödsmetal :-)






Alex och hans gulliga lilla son och dotter var med på spelningen..
På scenen bredvid pappa ville dom gärna vara hehe..
Kolla in klippet övan med låten "Crawl" där dom står och diggar :-)



Entombed rev av ett riktigt hårt set med många av deras klassiker
från tidigt nittotal till den senaste "Serpents Saints"
En riktigt grym spelning tidigt en lördag ute i Solna!!!
För mer info: http://www.myspace.com/serpentsaints
Några fler videos ligger ute på min Youtube-kanal för intresserade!

Jag och Mogge sålde Entombed-merchandise
Dom hade några riktigt snygga tröjor, mössor, girlies och en
grymt snygg munkjacka som jag bara måste införskaffa..
Det finns alltid saker att köpa på de spelningar Entombed gör och
får jag reda på var man kan köpa genom dom via nätet så lovar
jag att berätta det för er så fort som möjligt!


Efter Entombed stod vi kvar och hängde ett tag, käkade korv och
surrade lite skit, då jag hörde något som i mina öron lät väldigt lovande
inne från tältet.. Det var Morbus Chron!

Morbus Chron har jag aldrig hört talas om innan, dom bildades tydligen
2007 och har släppt två demos, kika in på deras Myspace för mer info:
http://www.myspace.com/morbuschronband

Varken jag eller LG var särskilt intresserade av Kiss eller
något av förbanden som spelade samma kväll,
men vi tänkte,
kommer man in gratis kan ju biran vara god i alla fall hehe..

Sagt och gjort.. LG fixade in oss genom en gammal polare :-)

Här står dom: Mickey Chapman och LG, nöjda killar!

Sjukt tomt bakom scenen..

Framför var det dock jävligt många, ca 32 000 biljetter sålda!
Förband var Mustasch och Europe..

LG och Mickey..

Snygga skor ;-) Hahaha.. några av Kiss fansen var upplädda/utklädda.

Det blev ett gäng bira denna afton här: LG med Sandro (Mefisto)
och Tyrant (Nifelheim)

Nästan lika mycket folk som i Solna, hehehe..

Kiss var ingen höjdare, men vi stannade kvar och kollade in dom
fyra-fem första låtarna i alla fall :P



Efter en lång och jävligt rolig dag/kväll, var man hungrig och aningen
trött hahaha.. Det tar på krafterna att dricka bira och kolla metal :-)
Kiss somnade man ju nästan av så det bar av hemmåt vid midnatt..
Tack LG för en grym dag, det gör vi om snart igen!

Entombed vs Kiss?
Pop-gruppen Kiss skulle bytt ställe med Entombed
LÄTT!!! Hoppas vi får se Entombed på stadion snart igen, senast dom
spelade där var år 2000 som förband till Iron Maiden!!
Svenssonpop ala Kiss hoppas jag dör ut snarast, så många idioter
vi träffade på stadion trodde jag inte ens fanns i detta land gahh..

NP: Macabre - Sinister Slaughter



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Entombed cover Kiss

Entombed cover Kiss 1994. Click on the link

Postat av: Stoffe

Måste hålla med dig ang kiss vs entombed... kiss=ZZzzzz... Entombed=röj så inåt helvete!!!! Solnaspelningen var riktigt bra och kändes lite mer "intim" än andra spelningar jag varit på med Entombed. LG & Co gör en aldrig besviken.

2010-06-23 @ 13:51:51
URL: http://www.myspace.com/smothered
Postat av: Andréas

Fan va sugen jag blev på att se Entombed igen, det var ett tag sen. Det enda nära Entombed den senaste tiden var LGs inhopp hos Amon Amarth i lördags. Såg förresten att du var med i Blabbermouth igen.

2010-06-24 @ 08:43:31
URL: http://www.sarcophagic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0