Nirvana 2002 & Mr. Death på Debaser!

En solig kväll i slutet av Maj var det äntligen ett gig man
ville se här i Stockholm och dessutom på Debaser,
det
brukar vanligtvis inte vara så mycket bra spelningar för min
smak där, synd på en så bra lokal och med alkoholtillstånd.
Mer METAL över huvudtaget önskas på båda Debaser!!!!
Denna afton var det dax för två Stockholmsband,
nämligen Nirvana 2002 och Mr Death och så här såg det ut..

Olle, ? och LG (Entombed)

Robert (ex. Dismember) Fox (Grand Magus)

Jaana och Maria
Först ut denna afton var:
Mr Death med medlemmar från bla. legendariska Treblinka!






Mr Death gjorde ett riktigt bra gig med grym energi på scenen.
Det märks att dom spelat ihop ett tag nu och att det finns rutin i bandet!
För mer info: http://www.mrdeath.se/home/


?, Nicke Andersson (Imperial State Electric, ex. Hellakopters)
Fox, LG, Cecilia och Kristoffer

Andra och sista bandet ut var legendarerna Nirvana 2002
Bandet bildades redan 1988 och har sedan dess släppt
fyra demos, en split EP samt varit med på två samlingsskivor.
Deras första live framträdande var 2007 och detta var deras andra
live spelning om jag inte har fel, grymt var det i alla fall så missa inte
video inspelningarna här nedan :-)







Jävligt kul att äntligen få se Nirvana 2002 live!!!

Lite ringrostiga var dom men det kanske inte är så konstigt,
det var sjukt jävla kul att se dom på scenen och få höra dom gamla
dängorna från tidigt 90-tal live, att dom även körde både Kreator och
Entombed cover gjorde inte saken sämre..
För mer info: http://www.myspace.com/disembodiedspirits

Dagen innan spelningen fyllde jag år och Erik i Nifelheim hade
med sig denna eminenta present till mig!!!!!
Lite mer Nifelheim i garderoben skadar verkligen inte,
otroligt
nöjd blev jag över denna sjukt coola t-shirt! jag har även fått lite andra
roliga presenter som jag måste ta och visa er snarast i alla fall några
av dom ska ni få se :-)

Stefan (Mr Death, ex Treblinka) och Erik (Nifelheim)

Jaana, Jocke och jag :-)

LG och Orvar (Nirvana 2002)

Suddigt värre blev det på vägen hem,
tanken var att fortsätta festa
vidare men jag och LG pallade inte längre utan hade sällskap halvägs
hem, konstigt nog drack inte någon av oss speciellt mycket men båda låg
helt deckade på varsitt håll dagen efter och funderade på vad det var
för fel på ölen hmm.. Slitet värre asså hehe..
Eller börjar man kanske bli gammal?


Btw. Alla videos läggs inte ut här på bloggen när jag skriver om spelningar.
Vill man se flera låtar så kikar man in på min Youtube sida:
http://www.youtube.com/user/TheDemoniaWebblogg
Där lägger jag upp allt jag filmat :-)

NP: Motörhead - Orgasmatron



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Jaana

Det är väl dags att jag lägger in en kommentar här nu då :) Kul att se er i London, hoppas ni lyckades med ngn shopping trots bakfyllan i söndags! (Den namnlöse ovan heter Jocke)

2010-06-10 @ 11:45:18
Postat av: K

Som vanligt, fantastiskt reportage från ett gig. Keep it up, kid. Pussa bästis på pattarna. Eller på truten menar jag.

2010-06-10 @ 13:38:26
URL: http://regnavrede.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0