House of Metal 2010, Lördag!

Här kommer då fortsättningen och sista delen av mitt reportage
från Sveriges bästa festival: House of Metal!!!


Lördagen började med en sjuk bakfylla och tanken att aldrig någonsin
efterfesta igen gjorde sig otroligt påmind haha..
Någon annan som haft den tanken?
En stor kebab tallrik gjorde susen, sedan bagav vi oss iväg till min
kompis Olov som hade förfest!

Olov varnar sina grannar, klokt gjort!

Alex och Uffe

Adde, Olov och jag


Det spelades Fussball..

Fyra i rad..

och dracks hembränt haha.. Vad annars i Norrland!?

Alex, Mårten och Timpa

Jag och Alex fick den grymmaste Tiamat-boxen i förlovningspresent
av min bästis Marcus! Tack som faan! Den passar perfekt med resten
av samlingen :-) Nöjdast blev jag såklart!

Sedan var det dax att bege oss iväg till festivalen!!!!


Lamb of God stod på tapeten..





Lamb of God är verkligen inget för mig, varken musiken, sången
eller allt hoppande och farande på scenen tilltalar mig..
Inte min stil helt enkelt, i mina ögon och öron rätt så likt Pantera
och dom är inte några stora favoriter heller :P

Många verkar dock inte dela min åsikt, för det var fullt hus och ett
jävla håll igång! Så jag tänkte att jag kan väl dela med mig med några
bilder och en film i alla fall, hoppas någon glädjs av skiten!

Några öl slank allt ner...

Nisse och Mannberg

Marcus känner sig stolt och bestämde att det nu står 1-1 mellan honom och
Kentha, eftersom Kentha inte pallade trycket i Norrland och således låg
sängliggandes hela lördagskvällen, Marcus däremot festade till det både för
Kentha och Mrs K hahaha.. Grattis!
Nu vet ni båda vad som väntar hmm..
Jag måste bara komma på någon ny smart cool tävling!


Hento och jag

Marcus, Lången och Alex

Persuader
var sista bandet ut och hade bytt plats med Lamb of God
som var tvugna att dra tidigt..

Umeå band måste man supporta såklart!



Grabbarna gjorde ett riktigt grymt gig, men det är inte riktigt min grej..

Sååååå.. det blev meraaaaa öööööl och drinkar :-)

Marcus var fortfarande otroligt nöjd 1-1 :-)

Anna-Maria och Bogdana

Jag, Ulrika och MJ

Triss i rak-nackarrrrr?

Det här sista kortet på: Uffe, Jag, Olov, Alex och Jean
Får avsluta sista inlägget från årets HOUSE OF METAL festival!
En jävligt grym inomhus-festival med den bästa festival ledningen
som sköter allt med bravur, otroligt bra organiserat och aldrig några problem.
Tack till: Petra, Möken, Lisa och Jens, ni är BÄST!

Jag hade en fantastisk helg med många skratt och dårar haha..
Ett besök på nästa års House of Metal är så klart givet!

Jag kan verkligen rekomendera denna sjukt grymma festival till
alla er där ute, boka in House of Metal nästa år och dra till Umeå och
upplev Sveriges bästa festival med egna ögon och öron!

Önskelista till nästa år:
(inom rimliga gränser)
Morbid Angel
Venom
Grand Magus
Watain
Tiamat
Primordial
Trident
The Devils Blood
Taake
Naglfar
Unanimated
Torture Division
Katatonia
Merciless (Fixa reunion!!!)

Jag kan rabbla på länge.. men spelar hälften av dessa
band blir det femte året GARANTERAT det bästa!!!


För mer info: http://www.houseofmetal.se/

NP: Merciless - Unbound



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Dan

Blir ju great att se Venom på Rockweekend i sommar. :)

Men Katatonia, Watain och Primordial vore grymt att få se.

2010-03-19 @ 16:38:25
Postat av: Andréas

det verkar ju absolut som att det var fredagen man skulle varit på... Jag hoppas också att typ alla från din önskelista kommer nästa år, kommer hälften så drar jag fan dit.

2010-03-19 @ 22:25:19
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: K

1-1 är det dummaste jag hört. Står ju 5-0 till mig.

2010-03-20 @ 05:09:04
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: Sikas

Du borde boka hole in the sky biljett. Har hört lite rykten om några band du nämner i listan

2010-03-20 @ 08:03:26
URL: http://Pussyfoots.blogspot.com
Postat av: Alex

Jag älskar Uffes min när vi lirar "fussball" hahah!

2010-03-21 @ 08:46:14
Postat av: Demonia

Dan: Jag har ju sett dom flesta band, skadar dock inte att se grymma band igen!



Andréas: Fredagen var bäst helt klart, desto mer drickande blev det lördagen hehe..



K: Sällan! 1-1 vi Norrlänningar håller ihop!



Sikas: Hits är givet :-)



Alex: Uffes min är klockren!!!

2010-03-24 @ 12:22:09
Postat av: Högerspöket

Sverige-munkjacka = priceless.

2010-08-21 @ 02:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0