Metallsvenskan Del 2!!!!

Nu fortsätter jag berätta om lördags kvällen i Örebro och Metallsvenskan..
Efter fotbollen drog vi tillbaka till vårat hotell och gjorde oss iordning för
kvällens festligheter som började man förfest på en polares hotellrum
eller mellanfest kanske man ska kalla det efterson det ändå dracks endel
på fotbollen :P Nu nalkades det spelning..

Mats Rubarth (Casablanca), Alex och Fox (Grand Magus) Var taggade.
Första band ut var Örebos Smash Into Pieces och därefter spelade
Raised Fist men vi dök upp lagom til kungarna TWISTED SISTER!!!!

Dee Snider och gänget körde på hårt som faan!
Fösta gången jag hade chansen att se Dee Snider var på Karlshamns rocken
som Swedeb Rock Festival hette tidigare, då var Twisted Sister ur funktion
eller något och han var där och uppträdde med SMF, ett klockrent gig kan jag lova :-)







En liten "släcka törsten"-paus han man med i mellan några låtar också :-)

Tommy, LG och Jag

Alex och Flinta (Nifelheim, Kryx, ex Entomed etc.)








Ett JÄVLIGT bra gig, för mig helt fantastiskt att återigen få se Twisted Sister
som jag lyssnat på ända sedan jag var riktigt liten..
Gubbarna håller igång stenhårt speciellt Dee Snider som gör hela showen!!!
Jävligt mycket folk och stämmingen var helt klart på topp..
Sabbaton var sista bandet ut denna afton men dom hade inte vi tid med utan drog
vidare till efterfesten!

Här går man! I alla fall: Fox, Alex och LG hahahaha..

En liten matpaus :P

Alex, Fox, Jag, Jörgen (Torture Divson), Mogge och Johan (Amon marth)

LG och Björn

Fox och Alex är nöjda med varsinn Irish Coffea!

Niklas och Jag

Alex och Kentha

David (Pain) och Matte Modin (Raised Fist, ex Dark Funeral)

Ulrika, Jag, kentha och Marko (ex. Haunted, Face down)
Här var klockan ungefär midnatt och festen fortsatte såklart vidare till sena timmen
jag fotade massa coola bilder som jag sedan råkade redera gahh.. sjukt irriterande!
Det var en riktigt grym och lång dag i Örebro och vi hade otroligt roligt :-)
Ett stort tack til gänget bakom Metallsvenskan, GYMT JOBBAT!!!
Vi ses nästa år igen..

NP: Slayer - Hell Awaits



~Demonia~


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Verkar varit en lyckad kväll minsan, härliga videos och kort på TS också :D

2010-05-14 @ 12:10:40
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Irsh coffea

Lär ju va Marko (Haunted, Face down) på sista bilden nere till höger.

2010-05-14 @ 13:34:28
Postat av: Satan

Hmm? = Marko Aro (ex, The Haunted) på sista kortet. Redigt packad

2010-05-14 @ 13:58:58
Postat av: Anonym

hmm = Marco Aro

2010-05-14 @ 15:12:44
Postat av: Andréas

Twisted ser riktigt laddade ut och Dee verkar inte ha skippat gymet.

2010-05-14 @ 15:16:58
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: K

Hmm på sista kortet är naturligtvis Marco Aro som sjöng i Haunted förut. För helvete. Återigen ett sjukt stiligt inlägg.

2010-05-14 @ 15:32:22
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: K

Och jag vill bara påpeka att jag kände för att vara typ den sjuttonde som sa vem hmm var.

2010-05-14 @ 15:33:05
URL: http://regnavrede.blogspot.com/
Postat av: MC Hummer/MC Hammer/MC Himmler

”men vi dör upp lagom til kungarna TWISTED SISTER!!!!”



Kandidat till årets bästa felskrivning. Nästan lika bra som Niklas benkapning och definitivt bättre än The Mighty Bonecrushers flås.

2010-05-14 @ 16:24:19
Postat av: Enghell

Kommer ihåg den där spelningen på SRF, 1998, med Dee Snider and his Sick Mother Fuckers. Den var rätt kul, speciellt allt mellansnack. Fanns många sick mother fuckers i publiken...

2010-05-14 @ 22:27:04
URL: http://enghellphoto.wordpress.com
Postat av: SANIBO

SATAN vad grymt alltså! hade ju verkligen inte tackat nej till att ha varit på plats där,

2010-05-15 @ 19:33:51
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0