Ronnie James Dio är död..

Ronnie James Dio förlorade under söndagen kampen mot sin magcancer
som han kämpat med under en längre tid.
En av de främsta hårdrockssångarna genom tiderna har sorgligt
nog avlidit endast 67 år gammal, han kommer förevigt vara saknad,
Men kommer ALLTID leva kvar genom den underbara musik han skapat!

På Dios officiella hemsida gjorde hans hustru Wendi Dio ett uttalande
under söndagskvällen:

“I dag är mitt hjärta krossat. Ronnie avled klockan 07.45 16 maj.
Många, många vänner och familjen hade möjligheten att ta sina
personliga förväl innan han fridfullt somnade in.
Ronnie visste hur mycket han var älskad av alla. Vi är så tacksamma
över den kärlek och det stöd som ni alla har gett oss. Snälla, ge oss
några dagar i i lugn och ro att handskas med den vår stora förlust.
Var viss om att han älskade er alla och att hans musik kommer att leva för evigt.”



I dag är sorgen otroligt stor!

Jag tänker tillbaka på dom gånger jag fått se Ronnie James Dio live
på olika scener och glädjs enormt åt att jag fått den chansen..

Den största förlusten inom hårdrockshistorien!

R.I.P Ronnie James Dio!

 

~Demonia~


Kommentarer
Postat av: Seance

En tom känsla infinner sig när det sakta går upp för en att man aldrig någonsin kommer få uppleva DIO live igen.Hårdrocksvärlden är sannerligen skakad dagen efter hans bortgång allt från mindre band till jättar som Maiden, KISS, Priest hyllar DIO på sina officiella hemsidor.

Själv har jag lagt upp videon till min absoluta favoritlåt med DIO på min blogg en hyllning till en av de största.

2010-05-17 @ 19:01:27
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Vila i frid...

2010-05-18 @ 09:50:54
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Hell Awaits

R.I.P..Hade hoppats att få se honom på sonisphere för första gången, detta var verkligen årets tråkigaste nyhet!



Kolla gärna in min blogg, har precis startat en ny rock och metal blogg! Gillar din blogg starkt!

2010-05-18 @ 17:50:43
URL: http://hellawaits.blogg.se/
Postat av: Angry Metal Guy

Det suger verkligen. :( Jag hade också hoppats se honom på Sonisphere. Och Maiden. Det skulle ha blivit episkt.

2010-05-18 @ 23:47:15
URL: http://www.angrymetalguy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0