Umeå besök, del 2

Del 2 från Umeå kommer enbart att handla om lördagen och
spelningen på Scharinska med Helltain och Death Maze.
Där även LG Petrov var på plats för att spisa mangel som Dj!

Lördagen började med förfest hos Möken, killarna var piggare än
mig kan jag meddela haha.. Kanske inte så konstigt med tanke på
att dom hållit sig hemma och pillat navel dagen innan!
Väl på plats på Scharinska var det dax för en liten genomgång innan
öppning och sen var det bara full mangel i dj-båset :-)

Några gamla rävar var på plats: Jonas, Fredrik och ?

Micke, Peder och LG

En glad överraskning var att Gustav (Raubtier, Defleshed) hängde
med grabbarna i Helltrain till Umeå för att sälja tröjor, alltid kul att
träffa den mannen :-)

Två band stod spelklara denna afton och jag kände mig totalt vilse
då jag inte hört någon av banden tidigare...
Först ut Death Maze från Umeå med tre tjejer och två killar, dom
startade 2007, majoriteten av bandet har ännu inte fyllt 18 år.



Jag ska nog inte vara lika elak som Vreden själv men jag tror att dom
flesta vet vad jag tycker om tjejband? Det är helt enkelt inte riktigt
min grej för att säga det snällt!
Death Maze ska dock ha en eloge för att så unga, faktiskt är riktigt
duktiga på att spela och efter att ha pratat med dom utanför, för att
dom brinner för det dom gör! Fortsätt med det ni gör och repa repa
repa, ett tips till sångarskan är att inte försöka se snygg ut på scenen
det förstör bara själva framträdandet, röj bara rööööj!

För mer info: http://www.myspace.com/deathmaze

LG fick en Helltrain tröja och jag en CD :-)

Ett blandat gäng samlat utanför hehe..

Röknings dax: Jag, Gustav och LG (som kör dubbel haha)

Helltrain från Luleå var sist ut och kör någon blandning av punk, rock,
death typ? (finns det en sån blandning?) Grym supa-musik tyckte Umeå
publiken som var totalt galna och sjöng med i varenda textrad!



Bandets första platta släpptes på Nuclear Blast 2004, en platta är släppt
efter det vid namn "Rock´n Roll Devil". Jag kollade upp vilka killarna var
när jag kom hem och såg att det var riktiga dödsmetal rävar från Luleå
killarna har tidigare spelat i bland annat: The Moaning, Decortication,
Scheitan,The Everdawn, The Duskfall, Defleshed, Gates of Ishtar etc.
Verkar vara ett jävla inavel där i Luleå hehe..
Ett jävla röj på scenen och på publiken var det verkligen!

För mer info:http://www.mediakonsult.net/helltrain/

Möken blev en röd zombie tillsammans med Kenneth haha...

SLAYER!!!! De sista som var kvar skrek och headbangade loss!

Somnar man får man skylla sig själv: Vollan haha...

Dimmigt blev det och efter en otroligt bra kväll blev man såklart
hungrig, någon annan som känner igen sig?
Så det bar av till Hela & Halvan minsann...

Jag och LG stod länge och förundrades över menyn haha..
Först tänkte dom dra in lite extra pengar på alla fyllon som är hungriga
på fyllan genom att ha en nattmeny? Det har jag aldrig någonsin sett!
Sen kan dom inte stava heller, även fast facit står precis bredvid haha..
-Ett Supermil tack haha.. ohh ohhhh.. Helst en hel mil lång mål tack!

En grymt trevlig vistelse och en helt fantastisk rolig kväll på
Scharinska, stort tack till Fredrik Fagerlund på Scharinska,

vi ses garanterat snart igen :-)
För mer info: http://www.scharinska.se/

NP: Gotham City - The Unknown



~Demonia~
Trackback
RSS 2.0