Indonesien/Iron Maiden i Jakarta, Del 4!

Jag vet att ni är många där ute som väntat på detta inlägg!
Här kommer nu delen om IRON MAIDEN spelningen i Jakarta.
Huvudstaden i Indonesien.
De andra delarna från resan hittar ni här: Del 1, Del 2 och Del 3

Jag har fixat så bilderna är lite större nu också, hur tycker ni att det blev?

Gillar ni inte Iron Maiden så är det här inlägget garanterat inget för er
för nu blir det Iron Maiden-snack, party, foton och videos :P

Äntligen var vi framme vid dagen då Iron Maiden skulle spela i Jakarta,
36 grader och strålande soooool, jag trodde ärligt talat att jag skulle
svimma efter ett tag där på dagen.. Helt otroligt varmt phuu..
Kortet på mig och Alex var det första vi tog när vi kom dit, här står
vi utanför ingången till spelningen, sjukt nöjda!

Självklart blev det några iskalla Bintang för att kyla ner sig,
vi var på plats några timmar innan giget för att komma i stämning.
Skönt att bara sitta på gräset dricka öl och kolla på folk!

1. Köööö innan giget.
2. Många kom fram och ville prata, här en kille med Dissection Tatuering
som ville fota sig med Ludde eftersom han också har liknande tatuering.
3. Kön var lååång, vi orkade inte stå i kö utan surrade istället med massa
otroligt trevliga Indoneser!

Här är vi och ett gäng Indoneser och en Engelsman står i mitten,
Sjukt trevliga och dessa Indoneser hade riktigt bra koll på Svensk
Death/Black metal och den gamla goda Stockholms scenen!

Var vi än gick så stirrade folk, kom fram och ville prata eller ta kort,
det var nog en ganska udda syn att se två stora skandinaviska killar
och en liten blond brud haha..

1. Alla skulle "posa" med Iron Maiden i papp :P
2. Likaså jag hahaha..
3. Skönaste gänget som gick runt med skinnjackor och new rock
boots även fast det var över 35 grader varmt phuu...

Våra IRON MAIDEN biljetter!!!!!!!!!
Här är jag och gänget haha..  Shit vad kul vi hade det!
Alla pratade i munnen på varandra och diskuterade Maiden,
skålade och garvade hahaha..

Deras riktigt grymma IRON MAIDEN  flagga!!!!
Austin Dickinson (Bruce´s son) sångare i Rise to Remain agerade
förband, ser ju kanske lovande ut på bilden eftersom han bär Taake tröja.
Men det var faktiskt riktigt urusel "Hoppa med basen" musik.

Istället för att kolla in Rise to Remain så bänkade vi oss i detta öltält :-)
Där vi även träffade två Norrmän (ett riktigt trevligt par) och en Dansk galning!
De tre hade sett Iron Maiden i Singapore också och skulle vidare till Bali sen
precis som oss för ännu en Maiden spelning.

Paal-Erik med flickvän, Jag, Ludde, Rasmus och två Indonesiska Maiden-fans!

Nu jääääävlar är man taggad, grabbarna drar av sig tröjorna precis
innan giget och jag vet inte hur, många men säkert 40-50 pers börjar ta kort...
Eller som här: vill posa tillsammans med grabbarna hahaha..
En liknande bild hamnade sedan i en Indonesisk tidning :P

Precis innan giget!!!!! PEPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan ni förstår känslan att få se IRON MAIDEN i Jakarta????







PEPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Så här såg setlisten för giget i Jakarta ut:

Satellite 15... The Final Frontier
El Dorado
2 Minutes to Midnight
Coming Home
Dance of Death
The Trooper
Blood Brothers
The Wicker Man
When the Wild Wind Blows
The Talisman
The Evil That Men Do
Fear of the Dark
Iron Maiden

The Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Running Free

Att se IRON MAIDEN live i Jakarta var en helt otrolig upplevelse som
jag absolut inte kan uttrycka i ord, skratt, tårar, adrenalin, hurvar
utav helvete och ett jävla röj!

En av de bästa spelningarna jag någonsin sett och en upplevelse som
jag aldrig i hela mitt liv kommer att glömma...

NP:
(Hajja att tårarna kom när man för första gången fick höra denna låt live!)

~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Kent

GRYMT!!

2011-04-04 @ 18:57:50
Postat av: Marcus.

Riktigt, riktigt fint inlägg... GULD! Bättrade verkligen på Maiden-peppen inför kommande Ullevi spelning... Jääävlars!

2011-04-04 @ 19:13:51
Postat av: lorenthsson

Fy fan vad avis jag blev när jag läste detta. Så nu längtar gag till sommaren och Maidens spelningar i Göteborg och Oslo. Vi kanske syns där? Alltid roligt att läsa om dina och gubbens äventyr. Keep up the good work.

Up the Irons!

Lorenthsson

2011-04-04 @ 19:25:26
Postat av: Anonym

Superkul rapport. Gleder meg stort til Nya Ullevi 1. juli!

2011-04-04 @ 20:25:07
Postat av: Anki

Super bra inlägg:) Kul m alla blder...

2011-04-04 @ 21:04:44
Postat av: Argadarja

AAAAH! Fy fan! Guldinlägg!

2011-04-04 @ 21:05:43
URL: http://assonfire.blogg.se/
Postat av: Nils

hoho, fan vilket skönt inlägg! grymma bilder som vanligt! även om ajg aldrig sett maiden så blev jag astaggad på gig :D

2011-04-04 @ 21:23:55
Postat av: Bajen

Riktigt bra inlägg!!!

Ser riktigt grymt ut, jag blir jävligt avundsjuk.

Gillar det nya formatet på bilderna också.

2011-04-04 @ 23:54:09
Postat av: Grimgoth

Satan så grymt inlägg och det vart verkligen ett lyft med lite större bilder.



Bra jobbat!

2011-04-05 @ 14:51:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Jannati

Jag gillar dina fotoreportage, kul bilder och relevanta textinslag. Hoppas att ni kommer iväg på fler resor framöver!

2011-04-06 @ 10:12:51
Postat av: Demonia

Grymt kul att ni gillade inlägget, ett av mina bättre tycker jag :-) Vi ses i Götet 1:a Juli!!!!!

2011-04-06 @ 11:59:35
URL: http://demonia.webblogg.se/
Postat av: Jo

Her er det bare å bøye seg i støvet. Kjempebra innlegg, flotte bilder!

2011-04-06 @ 12:02:53
Postat av: ztizze

Grymt inlägg !! UP THE IRONS !

2011-04-07 @ 09:41:48
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: ludde

svingrym resa med bästa resesällskapet !!

2011-04-12 @ 22:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0