Tobias "Shadow" Sidegård - Necrophobic, Trident, Order of Isaz



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


Knepig fråga för en gammal stofil. Blir inte överraskad eller imponerad över mycket nu för tiden. Har mest blickat tillbaka och kollat upp gamla band man gillat och uppdaterat mig med deras senare alster. Några releaser har dock belyst metalsjälen 2010 och rest hatets flagga mot allt vad Gothic Metal, Metal Core, Pagan och Power Metal heter.

Watain – Waters of Ain
Arga Watain lever som dem lär. Ett tvättäkta black metal band i dessa bistra tider av screentryck och fakeattityder. Eller band förresten, Watain ter sig mer som en Kliffotisk organism som lyckas nästla sig in i såväl musiksveriges ”finrum” som black metalvärldens dunklaste hålor. Väntar redan med spänning på nästa smittspridande alster. Än har vi inte fått se Watains riktiga pik.

Rotting Christ – AEALO
Årets största överraskning för mig. Smörigt kanske men ack så metal. Är åter ett fan efter nästan 20 års frånvaro. Grekiskt, diaboliskt och fittsnyggt…

Ajattara – Joululevi
Finsk bm/doom anti julplatta med Finlands största galning Pasi i spetsen. Ruffigt, ilsket och finskt.. Jävligt finskt.. Ringde upp Pasi förra julafton och då befann han sig ute i skogen, ensam, dyngrak och sköt hejvilt omkring sig med skarpladdat vapen. Man kan inte annat än älska en broder som firar jul på det sättet…

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Gick på det mesta i metalväg i slutet av 80 talet. Minns faktiskt inte vilket konsert som kom först. Maiden på Seven Son turnen var en närmast religiös upplevelse. Alla death metal gig runt 90 var förstås också otroligt upplysande och livsbanande konsert besök.

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


Kanske var det beskedet att Mose Backe läggs ned. Stockholm som jag känner det håller sakteligen på att förtvina och förfinas. Snart återstår det bara flashiga cocktailbarer med skränande r&b tjafs och själslöst identiska köpcentrum.
Det bästa minnet är med lätthet mitt bröllop. Önskar man fick återuppleva det. Allt gick så fort den dan. Svensexan mina gubbar ställde till med gick inte direkt av för hackor heller.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


Då skulle jag med största sannolikhet smyga på folk.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Mina knähöga Gestapo stövlar. Dom var svinigt dyra men ack så fascistiskt sköna. Har letat i flera år och lyckades äntligen komma över ett par.

*Vad käkar du när du är bakis?


Pizza med lök, paprika, ruccola, vitlök, cayennepeppar och bearnaisesås. I kombination med ett par Trocadero har det ofattbart helande effekter.

* Vad är/var din största dröm?


Att leva fullt ut på min konst och vara närmast oberoende av svenska staten.

* Bästa konsert du sett under 2010?


Autopsy på Maryland Death Fest såklart!

* Vad har du för hobby förutom musiken?


Jag målar mycket. Skulpterar och arrangerar bisarra stilleben. Tv tittande och sällskapsspel är inte direkt min gebit. En bra film går dock bra. Horror eller drama får det bli i såna fall.

* Favoritresemål och varför?


Är nyfiken och återvänder sällan till samma destination såvida det inte finns en direkt personlig anknytning dit. Inriktar mig alltid på kultur, mysticism och ockultism framför sandstränder och mer turistanpassade resemål. Vill inte ha det för planerat och tillrättalagt. Närmast ska jag och frugan till Bali och hänga med Kali. Ser otroligt mycket fram emot att utforska en del av dess många tempel. Sol och värme är aldrig fel för mig. En skugga behöver mycket sol för att kasta en kraftfull reflektion.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.




* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


Då ska vi rocka!!!

Länkar till ditt/dina band tack!


http://www.necrophobic.net/
http://www.trident666.com/
http://www.myspace.com/orderofisaz

Kommentarer
Postat av: Cristofer

Visst är han lite smålik Johnny Depp i Pirates of the Caribbean?

2011-02-27 @ 19:06:44
URL: http://rymden.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0