Jonas "Nebiros" Tengner - Ofermod



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?

Hmmm mycket svårt, jag vet bara en skiva som släpptes under 2010 som jag tycker är värd att nämna och det är Watains "Lawness darkness"
Jag har mycket tidiga minnen av Watain då dom smög runt utanför våran (Maligns) replokal i Uppsala. Då skrattade vi åt dom och såg dom som snorungar
men mycket har hänt sedan dess. Jag har numera den största av respekt för dom då dom fortsatte där vi slutade och har lyckats med
det som jag/vi planerade att göra. Jag ser fram emot att färdigställa dom projekt som vi har planerat tillsamans.

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?


Jag var tvungen att fråga min storebror om detta och svaret jag fick var Kiss 1984, Jag hade fördelen att som barn få följa med honom
på alla möjliga konserter då han jobbade som journalist för en rocktidning. 1984 var jag 6 år så jag kan inte säga att det är nåt jag minns direkt.
Men jag har tack vare honom upplevt många av dom band som betyt mycket för mig under min uppväxt live och för det är jag honom evigt tacksam.


* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


Mitt sämsta minne är nog när jag insåg att folk runt omkring mig som jag kallat för bröder svek mig.
Mitt bästa minne är svårt,2010 har verkligen varit kärlekens år för mig jag och min fästmö Sandra har hunnit med skitmycket under det året.
Resor till intressanta länder bara hon och jag och i samband med spelningar med Ofermod. Men det största var när hon sa JA till mitt frieri.
Vi gifter oss den 13:e augusti 2011.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


I dagsläget skulle jag nog besöka nån slags vapenhandlare och se till att han bakbands så jag kunde tömma hans tillgångar på leksaker :)


* Vilket är ditt bästa köp 2010?


Det måste vara våran Amstaff/amerikansk Bulldog tik KALI. Hon har gett oss otroligt mycket. Trodde aldrig att jag skulle kunna få känslor för ett djur men hon har
bevisat motsatsen även fast hon äter upp allt hon kommer åt. Hon är en Pansarvagn i en hundkropp......äter glas,skruvar och allt annat olämpligt.


*Vad käkar du när du är bakis?


En alkoholist blir aldrig bakis.

* Vad är/var din största dröm?


Jag måste nog säga att jag har fått uppleva det jag drömt om under detta år när jag har funnit en extremt tight gemenskap i motorcyckelklubben
som jag är medlem i nu, en stor familj som man kan lita på till 100 %. Jag har spelat live på en stor festival och träffat tjejen som jag ska leva resten av
mitt liv med, hon är min största dröm som har blivit sann. En naturlig skönhet som sjunger som en gudinna och och stöttar mig i allt jag gör.


* Bästa konsert du sett under 2010?


The devils blood under Hells Pleasure festivalen.

* Vad har du för hobby förutom musiken?


Numera är Matlagning ett stort intresse konstigt nog, sen har jag motorcycklar ( Harley Davidson) och vapen i alla dess former.



* Favoritresemål och varför?


Kan inte säga att nåt är nån favorit, alla resmål är lika intressanta.


* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.




* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?

Ofermod har mycket planer för detta år men dom är ännu så länge hemliga.


Länkar till ditt/dina band tack!


http://www.myspace.com/ofermodofficial

Kommentarer
Postat av: Claes Nordvegr

Kiss 1984 var även min första spelning. Minns ganska mycket och det har tom halsduken kvar på en vägg i källaren hemma hos farsgubben. Minns du förbandet som ingen då visste vilka det var? Jodå det var Bon Jovi before fame hahaha!

2011-02-06 @ 12:12:01
Postat av: måns

Storebror på rocktidning på 80-talet? Kan det vara någon annan än legendaren Anders Tegner, känd från OKEJ och Siewert Öholms W.A.S.P.-inslag? Rätt coolt i så fall.

2011-02-07 @ 10:57:29
Postat av: hubertus

Stämmer det att det är Anders Tengner som är hans bror?

2011-02-09 @ 17:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0