Johan Edlund - Tiamat



* Vilka tre skivor släppta 2010 föll dig mest i smaken?


-Har helt ärligt talat inte hört någon skiva släppt 2010.

* Vilken var din första metalkonsert och hur gammal var du?

-Monsters Of Rock 1986. Jag var 15 år. Bästa minnet var när dom spelade Saxon mellan banden och 27000 sjöng med i Denim & Leather.

* Vilket är ditt sämsta samt bästa minne från 2010?


-Bästa är att jag och min söta dam flyttade till en ny fin lägenhet i city. Sämsta är alla jävla sjukdomar och annan skit som har testat min familj hårt.

* Vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?


-Rita Hitler-mustasch på Mona Lisa.

* Vilket är ditt bästa köp 2010?


-En extremt sällsynt Antoni Tapies-litografi från 1962.

*Vad käkar du när du är bakis?


-Jag dricker en Bloody Mary och är som folk.

* Vad är/var din största dröm?


-Jag skulle vilja köpa en liten båt och ta upp djuphavsfisket igen. Fan, jag bor några stenkast från vatten där det simmar svärdfisk, och här sitter jag på facebook och bara låter dom simma på.

* Bästa konsert du sett under 2010?


-Jag har inte sett nån konsert 2010.

* Vad har du för hobby förutom musiken?


-Jag är väldigt konstintresserad och hänger mycket på moderna konstmuseer och gallerier, och slukar konstböcker, filmer och biografier om skumma konstnärer. Jag har fått upp lite intresse för att odla växter oxå, går hand i hand med ett nyfunnet matlagningsintresse.

* Favoritresemål och varför?


-Tyskland. Jag är Tysklandsälskare ut i fingerspetsarna och njuter vid varje tillfälle att få sätta mina fötter i Härskarlandet. Jag älskar Tyskland förbehållslöst. Helst runt Ruhr, annars Hamburg, Hannover eller Leipzig. Vart som helst i Tyskland egentligen.

* I bloggen har jag nästan varje söndag på senare tid postat något som jag kallar
"Söndags Hurven" nu är det din tur att länka till en musikvideo du får hurven/gåshud av.




* Vad är planen för dig och ditt/dina band för 2011?


-Tiamat har några festivaler i sommar men man ska väl försöka få ihop nåt nytt snart. Sen jobbar jag på en svensk soloplatta och den bör vara klar innan sommaren, så får vi se om nån har lust att släppa den. För mig personligen är planen att så i rätt tid i år så chili-skörden blir ännu större. Sola och bada, äta och dricka gott.

Länkar till ditt/dina band tack!


Vår alltid så grymt uppdaterade: www.churchoftiamat.com. Sorry folks,
vi är ett rockband, ingen online-tjänst.

Kommentarer
Postat av: Henke

Cool låt trots att jag är djurgårdare. Kanske Sterner och Alex kan knåpa ihop några Dif-låtar. Tror på lite dif-döds!



Tack

2011-02-10 @ 12:43:53
Postat av: Denice

Håller med dig Henke! ;-)

2011-02-10 @ 21:25:08
Postat av: discount sunglasses

Nice post.Thank you for taking the time to publish this information very useful!I’m still waiting for some interesting thoughts from your side in your next post thanks

2011-07-23 @ 02:20:02
URL: http://www.bestsunglassesbrand.com
Postat av: Alfred

JE är som vanligt trist, på ett trist sätt. Fin musik, ändå.

2012-02-17 @ 23:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0