Eindhoven Metal Meeting, Del 1

I slutet av December besökte jag den för mig sista metalfestivalen på
året nämligen Eindhoven Metal Meeting i Holland, flyget var några
timmar försenat så det det blev lite snabbmat och sen stress iväg till
lokalen där festivalen skulle hållas i dagarna två för att inte missa något.

Jag var inte jätteförberedd på banden som skulle spela men hade
självklart mina favoriter som jag verkligen ville se, här nedan får ni
en liten inblick av hur det såg ut och lite foton/videos på några av banden
som spelade och som jag han se mellan öl-drickandet och möten av vänner
från olika delar av Europa...

Det hela började med ett besök till baren, där även HELSTAR spelade...


http://www.helstar.com/

Några bekanta ansikten stötte vi på redan vid ankomst, här:
Alex och Patrick

Jag och Ewe

Ewe och Aleksey
Tiden gick sjukt fort och plötsligt stod Tyskarna ENDSTILLE på scenen!



http://www.endstille.com/

Patrick, Peer, jag och Mira (Metalshots)


Aleksey, David och Johan (Trident)
MAYHEM: En av kvällens höjdpunkter, norrmännen spelade något
tidigare då dom hade bytt tid med Moonspell. Jag vet inte hur många
gånger jag har sett Mayhem och det kvittar egentligen, jag får aldrig nog!
Attilas röst är alltid enorm, en stor favorit hos mig, de gamla låtarna
som fortfarande spelas får mig helt att glömma bort tid & rum och plötsligt står
jag där och bara tokröjer till De Mysteiis Dom Sathanas eller Pagan Fears.







http://www.thetruemayhem.com/

Festen med de klockrena holländarna fortsatte såklart vidare här:
Alex, Patrick, Sacha och Diane

MAEL MORDHA hade jag aldrig tidigare hört, enligt kameran var jag
tydligen där och kikade, inget jag själv lagt på minnet så det kanske
inte gav så mycket intryck...

Portugals MOONSPELL var det många år sedan jag sett så tänkte att jag
i alla fall skulle kika några låtar. Jag gillar/gillade endast de två
första plattorna och har egentligen ingen riktig koll på bandet i dagens läge.
Precis när jag gick fram för att fota spelade dom en låt från 1990-talet.
Den blev filmad och några fler låtar sågs, dock tröttnade jag otroligt fort.





http://www.myspace.com/moonspell

ALCEST, Black Metal från Frankrike var musik helt i min smak.
Kanske inte riktigt passande som sista band, när man fått i sig allt
för många öl och bara ville festa vidare. Det blev inte så många låtars
tittande för mig men det jag hörde var otroligt bra!

http://www.myspace.com/alcestmusic

En otroligt bra start på Eindhoven Metal Meeting och dag 1 var nu
avklarad. Fyllehungern satte in och det blev till att ta med hollänsk
kebab och pizza upp på hotellrummet och bädda ner sig, härligt!

För mer info:http://www.myspace.com/eindhovenmetalmeeting

NP: Alcest - Souvenirs d'un Autre Monde



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: Dan

Fan va jag vill see Mayhem! Missa dom ju förra året för jag var i staterna men verkar som att det blir ett första besök på Wacken i år.

Fan va längtas isåfall så man får se Mayhem.

2011-01-11 @ 19:50:29
Postat av: septikemi

Totally agree om Mayhem. Ska bli gött att se dem i sommar igen. Grymt inlägg! Ser fram emot nästa del :)

2011-01-11 @ 21:22:52
URL: http://septikemi.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Kul festival det där. Tyvärr så missade jag Alcest pga all meck med att dom flyttade runt Moonspell / Mayhem, etc...



Sen även jäkligt synd att The Vision Bleak ställde in, samt att dag 2 också bjöd på en massa meck (Samael, Rotting Christ flyttades, etc..)



Nästa festival blir Neurotic Deathfest iaf, tur att man bor nära, ;)

2011-01-12 @ 15:36:44
URL: http://menhir.bandcamp.com
Postat av: Mayhemic

Gött, tackar ödmjukast för rapporteringen. Är även jag grymt sugen på att se Mayhem igen, och om Attila kunde överraska genom att ha det där gristrynet på huvudet hade inte det varit fel. ;D Prästskruden, snaran och den hängande lyktan har man ju sett en del gånger nu.

2011-01-13 @ 02:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0