Sweden Rock Magazine # 78

Årets första nummer av Sweden Rock Magazine har nått
oss som prenumererar, nummer 78 är detta i ordningen...

Bäst i tidningen denna gång är "Bortglömd Pärla" där mina
gamla Umeåpolare i Throne of Ahaz medverkar med deras
första skivsläpp "Nifelheim" en sjukt bra platta i mina öron!

Demon "At the mountains of northern storms" är dock ännu bättre
och mer nostalgisk, inspelad i min uppväxtort Holmsund 1992. Jag kommer ihåg
att jag på den tiden var nere i studion när dom spelade in med min bästis Uffe.
Samma dag klottrade jag bla. Darkthrone och Burzum på busskurerna,
satt utanför den ända videoaffären "Gotta" och drack folköl. Blev skjutsad
på Uffes packmoppe och hängde nere i Kalles källare där vi sprängde
högtalarna med mycket ondskefull musik haha..

Tufft! Ungdomens tider ni vet!

Demon är fortfarande otroligt bra, jag lyssnar ännu idag ofta på
den, introt och första låten är något av favoriter för mig...


Nästan så att man längtar tillbaka till dessa problemfria tider!

NP: Throne of Ahaz - At the Mountains of Northern Storms



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: fredrik

Tycker ändå att det roligaste är att alla fiktiva namn står med små bokstäver, medan trummisens namn Johan Moritz står hur stort som helst.



JAG tyckte att de var bättre då de spelade death metal. Men så är jag som vanligt jävligt tuff. 8)

2011-01-04 @ 15:41:02
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Olowee

YEAH!! Gamla goda onda tiden =)

Tape trading, kopierade fanzines och svarta bandtöjor med enbart vit text =D

2011-01-05 @ 12:29:48
Postat av: OZZY

Många roliga minnen från umeå :) Man skulle få spola tillbaka tiden och uppleva allt igen. Festade med bosse före OZZY och han var sig lik.../OZZYARMY

2011-01-05 @ 23:14:10
Postat av: A

Det var väl senast i våras som de hade Slash på omslaget till Sweden Rock, har de så dåligt minne eller har jag missat att Slash helt plötsligt är världens viktigaste person?

2011-01-09 @ 20:44:54
URL: http://tre-r.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0