Indonesien/Bali/Iron Maiden Del 5!

Här kommer nu den 5:e delen från våran resa i Indonesien,
bättre sent än aldrig va? hehe.. Tänte att jag måste ju posta detta
innan jag postar inlägget om Iron Maiden i Göteborg ;-)
Här får ni se lite av hur vi hade det innan och sen bilder och
filmer från Iron Maiden spelningen i Bali!


Så här såg det ut i Jakarta Post dagen efter Iron Maiden giget i Jakarta!

Vi åkte flyg mellan Jakarta och Bali och här har vi landat på hotellet efter resan...
Det bästa hotellet av alla (vi bodde på) i ett jätte fint område som heter Nusa Dua!

Några djur på vägen mot rummet...
Den härliga poolen, här slappade vi riktigt rejält...
Knapp något folk, otrolig service, grymmaste drinkarna och en underbart väder!

1. Beställer drinkar i pool-baren
2. Ludde ligger och njuter...
3. Drinkar i mängder behövdes verkligen i värmen!

Slappa tider :-) (Längtar sjukt mycket tillbaka när jag ser denna bild)

Dagen hade äntligen kommit för den andra IRON MAIDEN
spelningen i Indonesien nämligen Bali!!!


Vi var på plats relativt tidigt för att kolla in området och hänga runt
och dricka lite öl med restrerande folk på plats, denna spelning var
slutsåld ca: 7500 pers!!!!!

En enkel match jämfört med spelningen på Ullevi där det var ca: 55.000!!!

1. Fooolk
2. Många ville fota sig med oss, här är Alex och Ludde med några
Balineser...
3. Merch-ståndet där allt var slut...

Jag och Alex innan giget!

Ludde och Alex med några killar som vi köpte grymma bootleg tröjor av!

Ludde och Alex inne på den sjukt coola arenan som var mitt i ett kalkbrott!

Alex, Yu Shimada och jag

1. Här ser ni lite av det otroligt coola stället
2. Peppade, nöjda och glada sekunderna innan gig!!!!
3. Fota, fota foooota!

Äntligen var det dax för IRON MAIDEN!!!!!!!









Hittade en bild på nätet på publiken och spelstället, bästa!!!!

Jäääääävlar i helvete vilken otrolig spelning, det går inte att jämföra
med spelningarna här i Sverige, känslan är helt annorlunda och mäktig!

Iron Maiden gjorde såklart ett riktigt klockrent och ett helt fantastisk gig.
Denna spelning i Bali och spelningen i Jakarta är två starka minnen
hos mig som aldrig kommer att försvinna, vilken jävla upplevelse!


Sjuuuuk nöjda och glada efter giget!
En tjej som stod bredvid mig i publiken ville ta kort med mig så jag fotade tillbaka!
Sverige, Japan, Damnark och Norge!!!!!!!

Ludde, Yu, Alex och jag... Grymt nöjda!

Dax att packa ihop och bege sig hemmåt...

På vägen ut träffade vi det här sköna gänget som åkt från Singapore och
Malaysia för att se Iron Maiden i Bali..

Detta var utan tvekan en utav årets bästa dagar!!!!


En sista post från Indonesien-resan kommer upp så småning om :-)

NP: Iron Maiden - Powerslave



~Demonia~

Kommentarer
Postat av: åsa

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk. Verkar ha varit ett galet skönt sätt att ha semester. Kul att få ta del av dina resor/konserter - som vanligt :)

2011-07-18 @ 20:49:41
URL: http://septikemi.blogspot.com
Postat av: Mayhemic

Livsnjuteri eller vaddå?

2011-07-18 @ 22:00:13
Postat av: Ludvig

Ja djävlar vilket gig, vilken resa ! :-)

2011-07-19 @ 00:53:45
Postat av: Andréas

Trevliga bilder och det där spelstället såg riktigt coolt ut. Nu börjar jag bli peppad inför Londongiget den 5:e.

2011-07-19 @ 11:31:27
URL: http://www.sarcophagic.com
Postat av: Alex

Satan, jag vill tillbax!!

2011-07-19 @ 19:26:38
Postat av: Claire

Saw Maiden last night in Newcastle. Fantastic show.

2011-07-24 @ 14:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0